učitelská mobilita Univerzita v Groningenu, Nizozemí 14. -18. 4 učitelská mobilita Univerzita v Groningenu, Nizozemí 14.-18.4. 2016 Jiřina Hrbáčková Teaching mobility – University of Groningen Jiřina Hrbáčková
200 000 obyvatel každý 4.obyvatel je student ½ populace je mladší 35 let
University of Groningen založena v roce 1614 v současnosti cca 30,000 studentů cca 4000 zahraničních studentů ročně angličtina jako výukový jazyk ve 100 programech Honours College pro nadané studenty Define footer - Name of the presentation / Your name / Unit, Office
Jazykové centrum RUG angličtina, španělština, arabština, čínština, francouzština, němčina, italština, japonština, portugalština, ruština, holandština kurzy akademického psaní a prezentací kurzy interkulturních dovedností, komerční kurzy, kurzy pro zaměstnance, intenzivní kurzy LCET – Language Centre English Test – akademický test hodnotící 4 jazykové dovednosti podle CEFRu – uznáván partnerskými univerzitami při výjezdu studentů
S postupující internacionalizací univerzity Podpora vzdělávací prostředí s důrazem na autonomii studentů a zpětnou vazbu podpora sebereflexe studenta studium jazyků (angličtiny) v kontextu navázanost hodnocení na CEFR
Koordinátorka pobytu Margaret McKinney koordinátorka kurzů angličtiny na Fakultě ekonomie a obchodu (Faculty of Economics and Business) a Honnors College
Kurzy akademického psaní akademické psaní pro právníky (6 hodin x 8 týdnů) (Ruben, Janene) akademické psaní pro veřejnost (Jane Mahoney) konzultace pro psaní reports u Margaret McKinney akademické psaní pro studenty Honnors College (Margaret) crash course akademického psaní pro studenty strojírenství a matematiky (esej + společná konzultace) prezentace pro studenty doktorských programů (Estelle Meima) 3x2 hodiny
English language and academic skills – studenti práv - cíle schopnost číst analyticky a kriticky uvažovat, rozšířit slovní zásobu, gramatiku, syntax, větnou strukturu, psát odstavec, formulovat argumenty, rozpoznat rétorické strategie k prosazení vlastního argumentu a adaptace těchto dovedností na vlastní psaní schopnost napsat právní dopis klientovi a obohatit právní slovní zásobu
English language and academic skills – úkoly v semestru LLH – language learning history (na začátku kurzu) právní dopis klientovi (koncem kurzu) práce v hodinách, domácí úkoly a kvízy diskuse v hodinách argumentativní esej - 2,500 slov – první verze a finální podoba Kurz je zakončen zkouškou skládající se z psaní argumentativní eseje (500 slov) a diskuse v páru na dvě témata (ze 4)
English language and academic skills – ukázka aktivity thesis statement speed dating napsat vlastní TS přesun k TS kolegy 4 minuty na okomentování podle zadaného scénáře přesun k další TS, komentář
použití získaných poznatků v hodinách akademické dovednosti v angličtině pro doktorandy ESF hodina zaměřená na writing concisely jak odpovídat na dotazy u prezentací nácvik správné výslovnosti u problematičtějších slov
zajímavé odkazy www.just-the-word.com http://businesscasestudies.co.uk/#axzz4WCL9csMP https://www.englishclub.com/pronunciation/word-stress-rules.htm http://www.onlinecollege.org/2011/10/03/20-classic-case-studies-every-business-student-should-know/
Děkuji za pozornost.