Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sudokopytníci (Artiodactyla)
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Systém savců 6 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Řád: SUDOKOPYTNÍCI.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Sudokopytníci.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_15
Třída: SAVCI - II Řád: Ploutvonožci Řád: Kytovci Řád: Chobotnatci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SUDOKOPYTNÍCI - PŘEŽVÝKAVCI
Myslivecká mluva Jelen evropský Kateřina Svobodová
Podkmen: OBRATLOVCI Třída: SAVCI.
Řád: sudokopytníci.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
VY_32_INOVACE_Př – ž 6., 7.20 Anotace: Prezentace charakterizuje rozdíly mezi sudokopytníky a lichokopytníky. Podle obrázků popisuje jednotlivé zástupce.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
SAMOSTUDIUM TEST IMPALA NEPŘEŽVÝKAVÍ: ANTILOPA DERBYHO PRASE DIVOKÉ
Ochechule /Sirény/ Lichokopytníci Sudokopytníci
řád Sudokopytníci 2 nebo 4 prsty s kopýtky býložravci, všežravci
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Savci – řád: sudokopytníci
Savci.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
SAVCI.
Savci 3 Arnošt Krška.
CZ.1.07/1.4.00/
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_sudokopytníci(nepřežvýkavci)  ROČNÍK: 9. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ.
LESNÍ SAVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Volně žijící zvířata I. – savci (srnec.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci VI Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
SUDOKOPYTNÍCI 1. Hmotnost těla se opírá o prst (ostatní zakrněly) 2. Prsty ukončeny rohovitými kopýtky 3. Většina býložravých druhů.
SUDOKOPYTNÍCI. CHARAKTERISTIKA Hmotnost těla opírají o dva prsty - třetí a čtvrtý. Prsty zakončeny rohovitými kopýtky. Většinou býložravci. 2 skupiny:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Hospodářská zvířata - sudokopytníci. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor: Mgr. Kamil Tabášek Období:květen 2013 – říjen 2013 Ročník:9. Tematický.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Jitka Marečková Název: VY_32_INOVACE_14C_16_Savci _Sudokopytníci_nepřežvýkaví.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: Sudokopytníci - přežvýkaví Vzdělávací oblast: Člověk a.
S AVCI 3 Placentálové – hlodavci, sudokopytníci, lichokopytníci.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/35 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Zoologie bezobratlých a obratlovců
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_06_Rozmanitost přírody-živočichové v lese
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název projektu: Živá příroda ve škole
VY_32_INOVACE_04-39 Ročník: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
20 savci - opakování VY_32_INOVACE_20
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS
VY_32_INOVACE_04-39 Ročník: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
SAVCI III 12. Řád: LICHOKOPYTNÍCI kůň Převalského.
Sudokopytníci Michaela Pekařová; 3.B.
19 savci v lese VY_32_INOVACE_19
Výukový materiál VY_52_INOVACE_25_Opak_Sudo_a_lichokopytnIci
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_PŘÍRODOPIS
Řád: Sudokopytníci znaky: na nohách 2 nebo 4 prsty zakončené kopyty
Transkript prezentace:

Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011 Ročník: 7. třída Vzdělávací téma: Třída: Savci – Řád: Sudokopytníci Anotace: Základní charakteristika znaků řádu, seznámení s jednotlivými zástupci a jejich poznávání.

Řád: Sudokopytníci - Sudokopytníci = živočichové, jejichž končetiny jsou zakončeny sudým počtem prstů prase domácí Tělo porostlé štětinami Hlava – lysý rypák Špičáky trojhranné – zvláště u kanců podstatně větší Stoličky – na žvýkacích plochách hrbolky => všežravci Nohy – 4 prsty s rohovitými kopýtky, našlapují na dva prostřední prsty, krajní prsty jsou postaveny výše = nepřežvýkavý sudokopytník

Čich – nejvyvinutější smysl „černá zvěř“ prase divoké Má mohutnější špičáky než prase domácí – užívá je spolu s rypákem k rozrývání půdy, kde sbírá plody a živočichy Čich – nejvyvinutější smysl „černá zvěř“ Samice = bachyně, samec = kňour Autor: Luc Viator Autor: Hajotthu Autor: James Lindsey

Také nepřežvýkavý sudokopytník hroch obojživelný Také nepřežvýkavý sudokopytník Autor: Martin Olsson Autor: Thunner Hof Autor: Aaron Logan

PŘEŽVÝKAVÍ SUDOKOPYTNÍCI tur domácí Vyšlechtěn z pratura, který vyhynul V horní čelisti pouze zuby třenové (třenáky) a stoličky, v předu je zrohovatělá dáseň, v horní čelisti – řezáky, zakrnělý špičák. Zuby třenové a stoličky => neúplný chrup Na hlavě rohy = duté a vyrůstají z výběžků čelních kostí Cesta potravy: 1) bachor -> 2) čepec -> 3) dutina ústní – dokonalé rozžvýkání -> 4) kniha -> 5) slez Končetiny – čtyři prsty – na dva našlapuje, zbylé dva = paspárky Samice = kráva, po porodu produkuje mléko – tvoří se v mléčné žláze = „vemeni“ - zakončeném struky Jalovice = samice, která neměla mládě = tele Samec = býk, s odstraněnými varlaty = vůl

zubr evropský – Bělovežský prales v Polsku zubr americký = bizon Autor: Henryk Kotowski zubr americký = bizon Autor: Ansgar Walk

velbloud dvouhrbý (drabař) a velbloud jednohrbý (dromedár) rod buvol velbloud dvouhrbý (drabař) a velbloud jednohrbý (dromedár) Autor: Robert Lauton Autor: Jjron

ovce domácí – hustá zkadeřená srst – vlna, rohy má jen samec (beran) koza domácí – rohy má samec i samice, kozí mléko je složením vhodné pro výživu člověka

muflon – obory, rohy = myslivecká trofej kamzík horský – obratně skáče po skalách; stádo vede nejstarší samice, samci žijí samostatně; u nás vysazeni na Děčínsku, Hrubém Jeseníku muflon – obory, rohy = myslivecká trofej Autorr: Andreas Tille

Skupina jelenovití Znakem – parohy samců – nejsou duté – narůstají na výčnělcích čelních kostí = pučnicích srnec Samice = srna, mládě = srnče; koncem října a listopadu shazují parohy, nové narůstají na konci ledna – porostlé hebkou srstí = „lýčí“, toho se samec zbavuje na konci dubna = „vytloukání“ Srnčí říje – červenec – srpen jelen evropský Samice = laň, mládě = kolouch; podhorské a horské lesnaté oblasti Samec – až 220 kg, parohy shazuje v únoru až březnu, „vytlouká“ koncem května; říje – září až říjen

daněk evropský Samice = danělka, mládě = danče V oborách i volně Paroží lopatovité, letní srst - bílé skvrnky, říje začíná v listopadu, paroží shazují až v květnu a vytloukají v září

Oblast tundry, parohy mají samci i samice, podobný užitek jako tur sob polární Oblast tundry, parohy mají samci i samice, podobný užitek jako tur Autor: Per Harald Olsen

Největší zástupce, oblast tajgy, ale rozšiřuje areál k jihu los Největší zástupce, oblast tajgy, ale rozšiřuje areál k jihu Samec Samice Autor: Danie Mayer

Všechny použité obrázky byly získány na: www.commons.wikimedia.org