NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nikola Malá, 3.A Gymnázium U Balvanu březen 2013
Advertisements

Genetika člověka.
Základy genetiky = ? X Proč jsme podobní rodičům?
Co je to genetika a proč je důležitá?
Živočichové rybníka Žahavci.
Rozmnožování a vývin mnohobuněčných živočichů
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
KROUŽKOVCI Válcovité článkovité na koncích zašpičatělé tělo Pokožka
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Rostliny.
Rozmnožování.
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE 2_20 Tematická.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_621_GENETIKA Téma:ZÁKLADNÍ GENETICKÉ POJMY Číslo.
Genetika.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Rozmnožovací soustava
BIOLOGIE ČLOVĚKA Tajemství genů (28).
ROZMNOŽOVÁNÍ ŽIVOČICHŮ A ROSTLIN
Přírodní látky Hormony –různé chem. látky, ovlivňují živé buňky a procesy v nich – řídí a ovlivňují činnost buněk –rostlinné hormony = fytohormony – řídí.
Mnohobuněčné organismy
GENETIKA.
GENETIKA.
PRIMA 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tercie 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Co jsme již poznali.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
SŠ, ZŠ A MŠ, KARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Rozmnožování rostlin Ověřeno: 6. ročník, VI. třída Cílová skupina: žák základní školy praktické VY_32_INOVACE_26_Rozmnožování.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_18_Hmyz,
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_10_Zoologie,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Rozmnožování buněk
Název školy: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název: VY_32_INOVACE_01A_01_Vločkovci.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
BUŇKA – základ všech živých organismů
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
AUTOR: Lenka Hrnčířová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_12_PRENATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
Genetika Přírodopis 9. r..
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Základy genetiky = ? X Proč jsme podobní rodičům?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
Název Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.7.We.22_Mnohobunecne_organismy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
HORMONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_26.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
VY_32_INOVACE_PŘČL.15 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Genetika.
Genetika.
Základy genetiky = ? X Proč jsme podobní rodičům?
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Živočichové.
AUTOR:Mgr. Radoušová Marcela
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: 23. 5.2013 NÁZEV: VY_32_Přírodopis_20_Buňka, dědičnost, ZŠ praktická, 9.r. – TÉMA: Pletiva, tkáně, orgány, rozmnožování, význam dědičnosti ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07 /1.4.00/21.1737

Anotace: Buňka, rozmnožování, základy dědičnosti Shrnutí učiva – buňka, pletiva, tkáně, orgány, orgánové soustavy, rozmnožování organismů, základy dědičnosti, význam dědičnosti. Součástí prezentace jsou úkoly, kdy žáci aplikují získané vědomosti a přiřazují správná slova do vět. Úkoly jsou vhodné k využití interaktivní tabule, kdy žáci mohou přiřazovat pomocí šipek, nebo slova dopisovat. Úkoly lze využít jak ke kontrolnímu testování tak ke skupinové práci. Po splnění každého úkolu následuje správné řešení pro kontrolu. Při pilotáži byla využita interaktivní tabule pro skupinovou práci. Zadané úkoly žáci plnili samostatně, se zaujetím. Pilotáží bylo ověřeno, že samostatné řešení úkolů rozvíjí schopnosti zapamatování si základních informací.

objevení buňky – Jan Evangelista Purkyně Buňka objevení buňky – Jan Evangelista Purkyně každá buňka přijímá potravu zpracovává ji odstraňuje nestravitelné zbytky pohybuje se dýchá rozmnožuje reaguje na změny

Pletiva, tkáně, orgány a orgánové soustavy rostliny – pletiva živočichové – tkáně z pletiv rostlin – orgány (kořen, stonek, list, květ, semeno, plod) z tkání živočichů – orgány (srdce, plíce, žaludek) orgánové soustavy –trávicí, dýchací, svalová

Rozmnožování organismů dělení buněk buňka mateřská – 2 buňky dceřinné nepohlavní rozmnožování oddělení části, postupné dorůstání pohlavní rozmnožování spojení 2 pohlavních buněk – nová buňka – vývoj – nový jedinec

Základy dědičnosti dědičnost schopnost předávat potomkům své vlastnosti proměnlivost druhu – potomci jednoho druhu nejsou stejní genetika – dědičnost a proměnlivost druhu Johan Gregor Mendel geny převládající geny ustupující

Význam dědičnosti šlechtění rostlin a živočichů – výběr jedinců s vhodnými vlastnostmi klonování – umělý způsob rozmnožování umělé oplodnění – setkání vajíčka a spermie mimo tělo matky – oplodněné vajíčko se přenese zpět do matky

Doplň věty správnými slovy Objevitel buňky byl….. Těla všech živých organismů se skládají z Rostlinné buňky, které mají stejný tvar se nazývají…….. Živočišné buňky, které mají stejný tvar se nazývají……… Johan Gregor Mendel Jan Evangelista Purkyně tkáně pletiva buněk kůže

Jan Evangelista Purkyně tkáně pletiva buněk kůže Objevitel buňky byl….. Těla všech živých organismů se skládají z Rostlinné buňky, které mají stejný tvar se nazývají…….. Živočišné buňky, které mají stejný tvar se nazývají……… Johan Gregor Mendel Jan Evangelista Purkyně tkáně pletiva buněk kůže

Doplň věty správnými slovy Dělením buňky vzniknou….. Schopnost rodičů předávat svým potomkům vlastnosti se nazývá….. Dědičností a proměnlivostí se zabývá…… Zakladatelem genetiky byl…. Při pohlavním rozmnožování dochází ke spojení…… Johan Gregor Mendel Jan Evangelista Purkyně 3 nové buňky dceřinné 2 nové buňky dceřinné dědičnost genetika 2 pohlavních buněk 4 pohlavních buněk

Jan Evangelista Purkyně 3 nové buňky dceřinné 2 nové buňky dceřinné Dělením buňky vzniknou….. Schopnost rodičů předávat svým potomkům vlastnosti se nazývá….. Dědičností a proměnlivostí se zabývá…… Zakladatelem genetiky byl…. Při pohlavním rozmnožování dochází ke spojení…… Johan Gregor Mendel Jan Evangelista Purkyně 3 nové buňky dceřinné 2 nové buňky dceřinné dědičnost genetika 2 pohlavních buněk 4 pohlavních buněk

Citace a zdroje: Ilustrace: www.office.microsoft.com Text Skýbová, Jana. Obecný přírodopis. Praha: Septima, 2008.Složení a struktura živých soustav,s.11-18.