Postup při návrhu (výpočtu) schodiště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Ztužující věnce ST14 Ing. Naděžda Bártová.
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název operačního programu:
POZEMNÍ STAVITELSTVÍ III cvičení
Schodiště – návrh a konstrukční řešení
schodišťový stupeň schodišťové rameno
postup výroby dřevěných schodů
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Název operačního programu:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
POZEMNÍ STAVITELSTVÍ III
POZEMNÍ STAVITELSTVÍ III cvičení
Název operačního programu:
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Terénní a železobetonové schodiště STA30
Názvosloví Schodišťový prostor – prostor v němž bude umístěno schodiště. Schodišťové rameno – konstrukce, která má min. 3 stupně a spojuje různé výškové.
Schodiště v RD.
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Zámečnické práce (STA39)
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Princip zakreslování žb. monolit stropů
Zásady navrhování a zapisování polotovarů na strojírenských výkresech
postup výroby dřevěných schodů
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Terénní a železobetonové schodiště STA30
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
VY_32_INOVACE_36_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Rodinné domy.
Opakování.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Zakreslování schodišť
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo DUMO9.
Pozemní stavitelství II
SCHODIŠTĚ. Kce sloužící ke spojení různých výškových úrovní Za schodiště lze považovat min.3 výškové stupně Od 3 stupňů by mělo být zábradlí Schodišťové.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo DUMO7.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad konstrukce schodiště a použitého materiálu.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky.
Úprava publikací Papír a formáty publikací Volba písma Délka řádek Sazební obrazec Zrcadlo sazby.
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
Druhy čar podle tloušťky
ArchiCAD nástroj Střecha 2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Ing. Renata Segmüllerová
Stropní konstrukce – III. část
Teoretické řešení střech Jednoduchá valbová střecha
Výpočet spotřeby materiálu Porotherm
Schodiště – návrh dvouramenného schodiště v bytovém domě
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-03
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-11
ZKOUŠKY KONZISTENCE BETONOVÉ SMĚSI METODA ROZLITÍ
Schodiště – zakreslování zakřiveného schodiště
ZKOUŠKY KAMENIVA velikost zrn
Schodiště – postup zakreslování
Ing. Renata Segmüllerová
Schodiště – půdorysy v jednotlivých podlažích, řezy
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
Střecha se zakázanými okapy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-03
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-05
ArchiCAD nástroj Sloup
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-16
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Druhy čar podle průběhu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-04
ArchiCAD nástroj Dveře
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Schodiště – půdorysy, druhy čar
Transkript prezentace:

Postup při návrhu (výpočtu) schodiště Autor: Ing. Jaroslava Bláhová Ing. Renata Segmüllerová

Konstrukční cvičení – 2. ročník Anotace Tematický okruh Konstrukční cvičení – 2. ročník Anotace Prezentace je určena pro 2. ročník STA Žáci se naučí navrhovat schodiště. Metodický pokyn Prezentace doplněna s výkladem učitele Druh materiálu prezentace Datum tvorby 09.01.2014 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_Bl2_12 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Postup při návrhu schodiště - při návrhu schodiště se řídíme příslušnými normami podle druhu objektu 1) Určíme výšku, kterou má schodiště překonat ( výška od horního povrchu podlahy zobrazovaného podlaží po horní povrch podlahy podlaží vyššího, při stejné výšce podlah se jedná o konstrukční výšku) - konstrukční výšku určíme ze světlé výšky + tloušťky stropu a podlahy - světlá výška je rodinných domů 2500mm - světlá výška pro podkroví u rodinných domů 2300mm - světlá výška u bytových domů 2600mm - občanská vybavenost – minimální světlá výška pro plochy do 50m² je 2700mm a pro plochy větší než 50m² je minimální světlá výška 3000mm EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Postup při návrhu schodiště 2) Zvolíme výšku jednoho stupně „h“ – výška stupně - výška stupně se volí podle druhu objektu a účelu schodiště Tabulka doporučených rozměrů schodišťových prvků: EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Postup při návrhu schodiště 3) Zvolenou výškou „h“ podělíme celkovou výšku schodiště – konstrukční výšku a výsledek zaokrouhlíme na celý počet stupňů v závislosti na počtu ramen 4) Stanoveným počtem stupňů vydělíme celkovou výšku schodiště, tj. konstrukční výšku a dostaneme definitivní výšku stupně, kterou nelze zaokrouhlit 5) Ze vzorce 2*h+b=630mm vypočítáme šířku stupně „b“ se zaokrouhlením na 10mm Můžeme použít i vzorec 2*h+b=600mm Pro kontrolu výpočtu slouží vzorec b-h=120mm 6) Určíme sklon schodišťového ramene ze vzorce tgα=h/b EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Postup při návrhu schodiště 7) Určíme podchodnou výšku schodišťového ramena h1 =1500+750/cosα 8) Určíme průchodnou výšku schodišťového ramena h2 =750+1500*cosα 9)Určíme délku schodišťového ramene DR= (n-1)*b n- počet výšek v rameni 10) Zvolíme šířku schodišťového ramene ŠR – hodnotu najdeme v tabulce doporučených rozměrů schodišťových prvků 11) Určíme šířku mezipodlažní podesty ŠMP, která je stejná min. jako šířka ramene EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Postup při návrhu schodiště 12) Určíme šířku hlavní podesty ŠP, doporučuje se jako šířka ramene zvětšená o 100-200mm 13) Zvolíme šířku zrcadla 14) Návrhem je určena minimální velikost schodišťového prostoru Délku schodišťového prostoru u dvouramenného schodiště dostaneme sečtením šířky mezipodesty + délky ramene + šířky hlavní podesty Šířku schodišťového prostoru u dvouramenného schodiště dostaneme sečtením 2* šířky ramene + šířky zrcadla EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Ukázka návrhu schodiště EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

PAVLIS, Jaroslav a kol. Cvičení z pozemního stavitelství PAVLIS, Jaroslav a kol. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotálec, 1995, ISBN 80-901684-9-3. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154