MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

The Controller Area Network - CAN Sériový komunikační protokol s podporou distribuovaného řízení v reálném čase.
Karta Domů, skupina Odstavec
MP- LEKCE 2 – STYLY V MS WORD. Styly a důvody použití stylu Nadefinujeme si „šablonu“ pro určitý typ písma, kterou budeme chtít používat i v další části.
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Grafická úprava prezentace Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Microsoft Office PowerPoint
MS Office PowerPoint 2007 Ing. Jaroslav Parma.
Přehled pro vytvoření formuláře
Anotace Žák se seznámí s prostředím aplikace MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Orientuje se v prostředí aplikace MS Word Speciální.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vestavné mikropočítačové systémy
Microsoft Powerpoint Microsoft Word.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Tvorba tabulek Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.17 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 1. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
WORD - Tabulky 2. března 2013VY_32_INOVACE_080115_Word_Tabulky_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Satková.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Windows 7 Popis a ovládání Plocha II. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Lokální počítačové sítě Téma:Token - Ring II. - přístup na síť.
Stručný přehled © 2012 Microsoft Corporation. Všechna práva vyhrazena. Lync Web Appu Připojení ke schůzce v Lyncu pomocí zvuku počítače Pokud nemáte Lync.
© 2012 Microsoft Corporation. Všechna práva vyhrazena. Přidání kontaktu Seznam kontaktů vám zjednodušuje komunikaci a umožňuje zjistit stav a kontaktní.
© 2012 Microsoft Corporation. Všechna práva vyhrazena. Naplánování schůzky v Lyncu Schůzku v Lyncu můžete naplánovat s doplňkem Outlooku pro Lync (pokud.
Od návrhu k hotové kartě
Tvorba prezentace Vypracovala : Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Sběrnice CAN (Controller Area Network) Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická a vyšší odborná skola.
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 1. část
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Práce s biografií a komunikace
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Přehled pro vytvoření formuláře
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Střední škola gastronomie a hotelnictví Mladá Boleslav, s.r.o.
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Název školicí prezentace
2D/3D motion analysis Martin Sebera
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_11_16_PowerPoint.
Vysoká škola technická a ekonomická Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku Tuto šablonu lze použít jako počáteční soubor.
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Jméno Příjmení, další jména Ústav konstruování
Ing. Lucie Brzáková 15. května 2017 Kvalita – Quality 2017
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
SEMINÁŘ OZO Ladislav Hejný
INFORMATIKA – složky a soubory
SP3 - ARCHICAD VLASTNÍ TABULKY + ID + ŠABLONA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Název školicí prezentace
5 tipů pro zjednodušení práce
Integrovaná střední škola Vysoké nad Jizerou
Ing. Lucie Brzáková 12. září 2017
Kofigurace & napájení Windows
Badminton zajímavé ukázky
Shromáždění Školního parlamentu
Název školicí prezentace
Název školicí prezentace
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Úvod do počítačových sítí - Linková úroveň
Transkript prezentace:

MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA SÉRIOVÁ ROZHRANÍ MCU - CAN Tuto šablonu lze použít jako počáteční soubor pro prezentaci výukových materiálů při práci ve skupině. Oddíly Po kliknutí na snímek pravým tlačítkem myši lze přidat oddíly. Oddíly mohou pomoci uspořádat snímky nebo usnadnit spolupráci mezi více autory. Poznámky Oddíl Poznámky použijte k zadání poznámek k doručení nebo dalších podrobností pro posluchače. Tyto poznámky lze zobrazit během prezentace. Vezměte v úvahu velikost písma (důležité pro usnadnění, viditelnost, pořízení videozáznamu a online provoz). Sladěné barvy Věnujte zvláštní pozornost obrázkům, grafům a textovým polím. Zvažte, zda účastníci budou tisknout černobíle nebo ve stupních šedé. Provedením zkušebního tisku ověřte, zda barvy fungují správně při vytištění černobíle i ve stupních šedé. Obrázky, tabulky a grafy Vsaďte na jednoduchost: pokud je to možné, použijte konzistentní a nerušivé styly a barvy. Označte popisky všechny grafy a tabulky.

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0808 Označení materiálu VY_52_INOVACE_09_19 Šablona V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Tematická oblast MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA Škola Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická a Vyšší odborná škola, Liberec 1, Masarykova 3, příspěvková organizace Autor Ing. Marek Pospíchal Téma hodiny Sériová rozhraní mcu - CAN Předmět, ročník MIT, 3.-4.ročník Anotace Studenti se seznámí s vlastnostmi sériového rozhraní CAN.

CAN - Controller Area Network Koncepce sběrnice CAN Fyzická vrstva Linková vrstva Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

CAN - koncepce CAN je sběrnice typu multimaster, která je určena k propojování mikropočítačů, různých inteligentních čidel a akčních členů nejen v průmyslu, ale i v automobilech. Její základní koncepce je následující: Jednotlivé stanice připojené na sběrnici vysílají svá data bez ohledu na to, je-li v sytému nějaký „zájemce“ nebo nikoliv. Datové rámce proto neobsahují adresu příjemce, nýbrž jen identifikaci která určuje, jaká data rámec obsahuje. Rámec je přijat všemi přijímači na sběrnici. Každý z přijímačů nezávisle použije identifikaci rámce k rozhodnutí, má-li být právě přijatý rámec akceptován, tj. předán k dalšímu zpracování nebo má-li být vymazán. Každý z přijímačů tak akceptuje pouze datové rámce, které jsou pro danou stanici významné. Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

CAN - koncepce Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

CAN – fyzická vrstva Dvě úrovně: d .. dominantní, r .. Recesivní Kódování NRZ Po každé 5. stejném bitu, vložen bit s opačnou úrovní, který je přijímačem odstraněn Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

CAN – fyzická vrstva Časový interval na příjem jednoho bitu je rozdělen na 4 segmenty Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

CAN – fyzická vrstva Přenosové médium musí splňovat normou požadované parametry Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

CAN – linková vrstva V klidu je na sběrnici recesivní úroveň Každý rámec se skládá ze 7 polí Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

CAN – linková vrstva SOF – dominantní úroveň Arbitrační – identifikátor (11/29bit) + RTR Řídící – IDE (11/29), DLC (délka datového pole) Datové – 0 – 8 B CRC – 15bit ACK – 2bit, příjemce potvrzuje dominantní úrovní EOF – 7 bitů v recesivní úrovni Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

CAN – linková vrstva Arbitrace – CSMA/CD+AMP (Carrier Sense Multiple Access with Collision Detection and Arbitration on Message Priority). Každý kdo zapisuje, zároveň čte. Pokud zjistí odlišnou hodnotu, přechází na čtecí režim. RTR – nastavením tohoto bitu do recesivní úrovně, může stanice požádat o data s uvedeným identifikátorem Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

CAN – linková vrstva Každá stanice má dva čítače chyb: TEC, REC Chyby: synchronizace, bitová kolize, crc, absence ack, eof Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

Microsoft Konstrukční dokonalost Děkuji za pozornost Důvěrné informace společnosti Microsoft

Použité zdroje DUDÁČEK, Karel. Sériová rozhraní SPI, Microwire, I2C a CAN. 2002. Shrňte obsah prezentace zopakováním důležitých bodů z lekcí. Co si mají posluchači zapamatovat po skončení vaší prezentace? Uložte prezentaci jako video, což usnadní její distribuci. (Chcete-li vytvořit video, klikněte na kartu Soubor a na položku Sdílet. V poli Typy souborů klikněte na položku Vytvořit video.)