BOHATÉ A CHUDÉ REGIONY SVĚTA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BOHATÉ A CHUDÉ REGIONY SVĚTA
Advertisements

Dělení zemí světa podle vyspělosti
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Javorník AUTOR: Lenka Klíčová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Anglický jazyk ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.,
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Jak postupujeme vpřed v testování? Jak se nám daří vytvářet denní buildy? Stíháme opravovat chyby? Jak kvalitně chyby opravujeme?
UK – location and borders, climate, geography Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Věková struktura Věkové složky (přirozená reprodukce) –dětská (obyvatelstvo 0-14 let) –reprodukční (obyvatelstvo
Statistická analýza dat
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Více než miliarda lidí na světě nemá přístup ke kvalitnímu zdroji pitné vody. Nejhorší je situace v subsaharské Africe, kde má přístup k nezávadné pitné.
KAREL IV. – II. Dějepis 7. ročník Marek Kryška. Charles IV./ KAREL IV. (1346 – 1378) King of Bohemia and Holy Roman Emperor. The second king of Bohemia.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ Michaela Brázdilová Šárka Šustová Tisková konference,
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Trendy demografických změn Autor prezentace Jméno organizace Event name | Location | Date.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_02_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Dělení zemí podle vyspělosti Základní škola Libina,
N á zev š kolyS Š HS Kroměř í ž Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zme š kalov á N á zev š ablony VY_32_INOVACE EKO N á zev DUMu EKO
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : květen.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
MĚŘENÍ VÝKONU EKONOMIKY
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Využití eID v eHealth.
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Základní makroekonomické ukazatele
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením Bakalářská práce Tereza Veselá Personální management v průmyslových podnicích Masarykův ústav vyšších studií.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144
Datum: Projekt: Kvalitní výuka
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
ENGLISH SPEAKING COUNTRIES
Téma hodiny: The Czech Republic - Geography Předmět: English language
Makroekonomie E 7 - otázky.
INFLACE.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Název školy: Základní škola T. G
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Lenka Hrnčířová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MĚŘENÍ VÝKONU EKONOMIKY
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Měření makroekonomických agregátů
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Finanční gramotnost Inflace ZŠ Hejnice Mgr. Jan Kašpar.
Hospodářská a sociální soudržnost EU
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Sociologické aspekty ochrany spotřebitele
Observational studies. Curious look into available data from the CT.gov registry.
Téma 11 Odstraňování chudoby (Poverty Relief).
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Dělení zemí světa podle vyspělosti
Výdaje a rovnovážný produkt (model 45°)
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jakub Horák, horakj(na)fld.czu.cz, L026
Transkript prezentace:

BOHATÉ A CHUDÉ REGIONY SVĚTA

Co určuje rozdíly v chudobě a bohatství? Hrubý domácí produkt (HDP) přepočtený na 1 obyvatele HDP na 1 obyvatele podle parity kupní síly Human Development Index (ukazatel životní úrovně) Podíl obyvatel pod hranicí chudoby Úroveň vzdělávání Rozdělení příjmů domácností Spotřební koš domácnosti

Jak poznáš bohaté a chudé regiony světa? HDI – Human Development Index (souhrnný ukazatel životní úrovně) HDP Míra kojenecké úmrtnosti Míra gramotnosti (hrubý domácí produkt na osobu)     Hospodářství Zdravotní péče Sociální péče Peníze !!!

Kde hledat nejbohatší státy? source: "Human Development Report 2002", United Nations Development Programme. note: The index number, reported in the Human Development Report, is an indication of where a country is developmentwise. Countries with an index over 0.800 are part of the High Human Development group. Between 0.500 and 0.800, countries are part of the Medium Human Development group and below 0.500 they are part of the Low Human Development group. Use the link above to get a look at the whole Report and the way it was gathered and how they interpreted the results. Mapa zemí podle HDI Mapa a tabulka zemí podle HDP na obyvatele

Kde najdeme nejchudší státy? Mapa zemí podle HDI Mapa a tabulka zemí podle HDP na obyvatele