Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekonomická gramotnost Hypotéky a spotřebitelské úvěry.
Advertisements

Za předpokladu použití psacích potřeb
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 19Číslo.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_10.
Cena elektrické energie
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
TROJČLENKA.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_13.
PROCENTA % % % 7. ročník ZŠ Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová
ÚROK AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Digitální učební materiál je určen pro studenty prvních ročníků všech učebních oborů, slouží k osvojení pojmů úrok,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_VYPOCTY.
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
Procenta.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14, člen určitý TÉMATICKÝ CELEK:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procenta v praxi Kolik ušetříme na slevách? Jaké je složení potravin?
Procenta Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh na procenta. Obsahuje 6 slovních úloh na procenta řešených trojčlenkou. Autor: Mgr. Eva Černá.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Přirozená čísla – slovní úlohy Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Procenta 2 Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Luďka Pavlíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_Vyvození písmene řŘ TÉMATICKÝ.
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Procenta Autor: Mgr. Eva Černá
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Jednotky délky, hmotnosti, obsahu
Složené slovní úlohy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Účinek síly na těleso otáčivé kolem pevné osy. PÁKA
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Eroze půdy TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Marie Polanská NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_ Pohoří ČR - Bílé Karpaty.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F+Z_03
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II. PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Kultura Mezopotamie TÉMATICKÝ CELEK:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Luďka Pavlíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Vyvození písmene jJ TÉMATICKÝ.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Převody jednotek obsahu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Převody jednotek délky
Procenta Výpočet počtu procent.
Převody jednotek obsahu
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ivana Nováková NÁZEV: Výpočet základu - procvičování TÉMATICKÝ CELEK: Číslo a proměnná ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0882 1

PROCENTA VÝPOČĚT ZÁKLADU

Příklad 1 : Nejdříve odhadněte a potom vypočítejte z jakého základu je : 0,5 % 58,1; b) 45 % 900; c) 350 % 14 000 d) 11 % 0,11; e) 1 000 % 85; f) 2,7 % 1,5147; g) 6,12 % 15,1164; 0,5 % … 58,1 1 % …. 58,1 : 0,5 = 116,2 100 % …. 116,2 . 100 = 11 620 1000 % … 85 1 % …. 85 : 1000 = 0,085 100 % …. 0,085.100 = 8,5 45 % … 900 1 % …. 900 : 45 = 20 100 % …. 20 . 100 = 2 000 2,7 % … 1,5147 1 % …. 1,5147 : 2,7 = 0,561 100 % …. 0,561 . 100 = 56,1 350 % … 14 000 1 % …. 14 000 : 350 = 40 100 % …. 40 .100 = 4 000 6,12 % … 15,1164 1 % …. 15,1164 : 6,12= 2,74 100 % …. 2,74 . 100 = 247 11 % … 0,11 1 % …. 0,11 : 11 = 0,01 100 % …. 0,01 . 100 = 1

Vypočítejte z jakého základu je : Příklad 2: Vypočítejte z jakého základu je : 75 % 120 l; b) 250 % 800 dm3; c) 15 % 75 cm; d) 130 % 278,2 Kč ; f) 140 % 453,6 km; g) 1,2 % 1,44 kg; h) 1,3 % 1,69 kg; i) 36,8 % 254,656 dm3 75 % … 120 l 1 % …. 120 : 75 = 1,6 l 100 % …. 1,6 . 100 = 160 l 140 % … 453,6 km 1 % …. 453,6 : 140= 3,24 km 100 % …. 3,24 . 100 = 324 km 250 % … 800dm3 1 % …. 800 : 250 = 3,2dm3 100 % …. 3,2. 100 = 320 dm3 1,2% … 1,44 kg 1 % …. 1,44 : 1,2= 1,2 kg 100 % …. 1,2 . 100 = 120 kg 15 % … 75 cm 1 % …. 75 : 15 = 5 cm 100 % …. 5 . 100 = 500 cm 1,3 % … 1,69 1 % …. 1,69 : 1,3 = 1,3 100 % …. 1,3. 100 = 130 130 % … 278,2 1 % …. 278,2 : 130 = 2,14 100 % …. 2,14 . 100 = 214 36,8 % … 254,656 1 % …. 254,656 : 36,8 = 6,92 100 % …. 6,92 . 100 = 692

Příklad 3: Vypočítejte z jakého základu je : a) 110 % 1012; d) 500 % 1,028; 110 % … 1 012 1 % …. 1 012 : 110 = 9,2 100 % …. 9,2 . 100 = 920 500% … 1,028 1 % …. 1,028 : 500 = 0,002056 100 % …. 0,002056 . 100 = 0,2056 b) 8 % 160; e) 27,1 % 249,32; 27,1 % … 0,4604 1 % …. 249,32 : 27,1 = 9,2 100 % …. 9,2 . 100 = 920 8 % … 160 1 % …. 160: 8= 20 100 % …. 20 . 100 = 200 c) 16 % 42; i) 300 % 5,4; 300 % … 5,4 1 % …. 5,4: 300 = 0,018 100 % …. 0,018 . 100 = 1,8 16 % … 42 1 % …. 42 : 16 = 3 100 % …. 3 . 100 = 300

Bratrův měsíční plat je 20 000 Kč Příklad 4 : Bratr dostal minulý měsíc odměnu 5 000 Kč , což bylo 25 % jeho měsíční mzdy. Jaký měsíční hrubý plat má bratr ? 25 % ……………………………….. 5 000 Kč 100 % ……………………………….. x Kč x = 20 000 Bratrův měsíční plat je 20 000 Kč

Pan Novák obhospodařuje 325 ha polí Příklad 5 : Rozvodněná řeka Berounka zaplavila 26 ha pole pana Nováka, což je 8 % jeho všech polí. Kolik ha pole pan Novák obhospodařuje ? 8 % ……………………………….. 26 ha 100 % ……………………………….. x ha x = 325 Pan Novák obhospodařuje 325 ha polí

Zboží před slevou stálo 2 975 Kč. Příklad 6 : Nakupující po 8 % slev zaplatil za zboží 2 737 Kč . Kolik stálo zboží před slevou ? 92 % ……………………………….. 2 737 Kč 100 % ……………………………….. x Kč x = 2 975 Zboží před slevou stálo 2 975 Kč.

105 % ……………………………….. 147 cm 100 % ………………………………. x cm x = 140 Příklad 7 : Během letošního roku můj syn vyrostl o 5 % a nyní měří 147 cm. Kolik měřil před rokem ? 105 % ……………………………….. 147 cm 100 % ………………………………. x cm x = 140 Před rokem syn měřil 140 cm

Vyvolávací cena obrazu byla 5 500 Kč Příklad 8 : V průběhu aukce byla cena obrazu zvýšena o 56 % a obraz byl vydražen za 8580 Kč . Jaká byla vyvolávací cena obrazu ? 156 % ……………………………….. 8 580 Kč 100 % ……………………………….. x Kč x = 5 500 Vyvolávací cena obrazu byla 5 500 Kč

0,12% ……………………………….. 300 Kč 100 % ……………………………….. x Kč x = 250 000 Příklad 9 : Chatař platí za půjčení chaty majiteli měsíčně 300.- Kč , což je 0,12 % hodnoty chaty. Jakou hodnotu má chata ? 0,12% ……………………………….. 300 Kč 100 % ……………………………….. x Kč x = 250 000 Hodnota chaty je 250 000 Kč