OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro počítání s mocninami
Advertisements

Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
15..
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Téma: Násobení desetinných čísel
Dělení zlomků.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_566_PÍSEMNÉ_DĚLENÍ_JEDNOCI FERNÝM_DĚLITELEM.
16..
Desetinná čísla – dělení
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Podíl (dělení) mnohočlenů (dělení mnohočlenu mnohočlenem)
Autor výukového materiálu:
Odčítání desetinných čísel
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_209_ČJ 2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vlastní jména NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník AUTOR: Mgr. Veronika Černá NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 TEMA: Zmrzlina – dělení desetinných čísel přirozeným.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Číslo v digitálním archivu školy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Písemné dělení jednociferným dělitelem
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_210_ČJ 2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_65_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Procvičování porovnávání a sčítání zlomků
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_75_PRV1
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Písemné dělení dvojciferným dělitelem se zbytkem - zkrácený zápis
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_18_ Dělení se zbytkem
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_85_M8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_59_F7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_28_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_8_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_194_ČJ3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_66_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_234_ČJ2
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_50_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_218_ČJ2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_49_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_2_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_16_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_216_ČJ2
VY_32_INOVACE_
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_M4_05
VY_32_INOVACE_58_M-ČÍSLA – NÁSOBENÍ A DĚLENÍ V OBORU NÁSOBILKY
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_68_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Transkript prezentace:

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Desetinná čísla NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2193 KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem ROČNÍK: 6. PŘEDMĚT: Matematika AUTOR MATERIÁLU: Karel Koryťák

POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: F POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: žáci si zopakují a upevní základní algoritmus dělení desetinného čísla číslem přirozeným , osvěží si a zopakují pojmy-dělenec, dělitel a podíl, upevní si význam pojmu zkouška a její samotné provedení pro kontrolu správného výpočtu. Na pracovním listu č.1 je možné pomocí animací zkontrolovat jednotlivé postupné kroky výpočtu, pracovní list č.2 zase v postupných krocích ukazuje dělení dvojciferným dělitelem. Materiál je při výkladu možné použít na interaktivní tabuli . OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žák zautomatizuje počítání s desetinnými čísly ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: ZDROJ: klipart Microsoft Office

Dělení desetinného čísla přirozeným číslem ( Zopakujme si: : = ) Příklad: V  obchodě s potravinami stojí balení lineckých koleček 29,90Kč (v jednom balení jsou 4 ks lin. koleček) Kolik Kč stojí jedno kolečko? Cenu jednoho kolečka vypočítáme tak, že částku za balíček (29,90) dělíme počtem koleček (4), tedy-cena jednoho kolečka = 29,90 : 4 dělenec dělitel podíl

Dělení desetinného čísla přirozeným číslem Při dělení desetinného čísla přirozeným číslem postupujeme stejně jako při dělení přirozených čísel. Nejprve vydělíme celky, potom pokračujeme v dělení, desetinnou čárku zapíšeme do podílu hned potom, co ji v dělenci překročíme. začneme dělením celků – 29:4 = 7 zbytek 1 29,9 0 : 4 = , Zkouška: 7 4 7 7,47 1 9 . 4 3 0 2988 2 -zbytek 2 _________ 29,90

Dělení desetinného čísla přirozeným číslem Pracovní list 1: Dělte desetinné číslo 37,62 přirozeným číslem 5 ! Začneme dělením celků 37 : 5 = 7 zbytek 2 37,6 2 : 5 = 7 , 5 2 ZKOUŠKA: 2 6 7,52 . 5 1 2 _____ -zbytek 2 3760 ______ 2 37,62

Dělení desetinného čísla přirozeným číslem Pracovní list 2 : Dělte desetinné číslo 53,28 přirozeným číslem 28 ! Začneme dělením celků 53 : 37 = 1 zbytek 16 53,2 9 : 37 = 1 , 4 4 ZKOUŠKA: 1,44 1 6 2 ______ . 37 1 4 9 1008 1 -zbytek 432 ______ 5328 1 53,29