Alexandre Dumas starší

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE _16_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Advertisements

Kdo to byl William Shakespeare
Vytvořila: Kristýna Kořínková
Realistický román.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Dekameron Giovanny Boccaccio.
18. století Podle kompozice máme 2 základní typy literárních děl: Díla s nečekaným střídáním událostí bez jakéhokoliv řádu.
Bratři Čapkové.
První císařovna.
Jean Jacques Rousseau O původu nerovnosti mezi lidmi
Karel Hynek Mácha *16. listopadu 1810 v Praze
Karolina Světlá 8. ročník.
C HARLES D ICKENS Petra Holasová 2.A. Ž IVOT je považován za jednoho z největších romanopisců 19. století protože se jeho otec dostal do vězení,musel.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Autoři dětské literatury Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_01_03.
LION FEUCHTWANGER Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Guy de Maupassant
Reálie - bankovky.
Ruský romantismus.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
William Shakespeare.
MICHAL VIEWEGH Život a dílo nejúspěšnějšího a nejprodávanějšího českého spisovatele současnosti.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Dobrodružná literatura
Michał Żebrowski (herec).
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
VY_III/2_INOVACE_96_Astrid Lindgrenová
Procvičování světového romantismu PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká próza a poezie 20. století ČÍSLO PROJEKTU:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Karel Hynek Mácha Máj 8.třídy. Karel Hynek Mácha - život  Narodil se na Újezdě na Malé Straně  Vedle studia, četby a lásky bylo zdrojem Máchových zážitků.
Světová literatura 19. stol. Alexandre Dumas starší Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
Milan Kundera nar „Muži obdivují ženy, které mluví jako knihy, ale berou si ženy, které vaří jako z kuchařské knihy.“
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
Karel IV. „Otec vlasti“ Filip Valla
VY_32_Inovace_ Arnošt Lustig Český jazyk 9. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_12_Literatura 19. století Kritický realismus
Klasicismus a osvícenství
VY_32_INOVACE_19_Literatura 19. století
VY_32_INOVACE_05_Literatura 19. století Romantismus
VY_32_INOVACE_11_Literatura 19. století Kritický realismus
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Alexandr Sergejevič Puškin
Šablona III/2 Božena Němcová Mgr. L. Junová, 1
ZASEDACÍ POŘÁDEK Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Opakování učiva ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_42
Světová literatura 19. stol. Alexandre Dumas starší
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
VY_32_INOVACE_04_Literatura 19. století Romantismus
VY_ 32_ INOVACE _01_10_Karel IV.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Literatura období romantismu
Hádej, kdo jsem? NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Božena Němcová (1820 – 1862).
Základní škola a Mateřská škola,Šumná,okres Znojmo, OP VK Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a.
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Kritický realismus - úvod
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
První císařovna.
VY_32_INOVACE_03_Literatura 19. století Romantismus
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Francie v 1. polovině 17. století
Transkript prezentace:

Alexandre Dumas starší VY_32_INOVACE_06_Literatura 19. století Romantismus Alexandre Dumas starší

Datum vytvoření projektu listopad 2011 Ročník 8. Popis prezentace Výklad učiva

Alexandre Dumas starší 1802 - 1870

Byl kreolského původu a měl mírné černošské rysy. Jeho otec, divizní generál a hrdina Velké francouzské revoluce, se narodil ze smíšeného manželství markýze de La Pailleterie a černošky Cossette Dumasové.

Dumasovo dílo čítá na tři sta svazků a zahrnuje: dramata komedie romány novely a také paměti, knihy cestovních dojmů, obrazy mravů, ale i historická pojednání.

Dumas netvořil svá díla sám. Spolu s profesorem historie Augustem Maquetem a jinými spolupracovníky vytvořili jakousi „továrnu na romány“

Tak vznikly nejslavnější romány: Tři mušketýři Hrabě Monte Christo

Tři mušketýři Tři mušketýři po dvaceti letech Děj románu se odehrává za vlády Ludvíka XIII. Hlavními hrdiny jsou: Aramis Athos Porthos d'Artagnan Úspěch románu byl obrovský, proto vytvořili ještě dvě pokračování: Tři mušketýři po dvaceti letech Tři mušketýři po deseti letech

„Všichni sem!“ zvolal poté hromovým hlasem d'Artagnan a postavil se na třetí schod velkého schodiště…

Athos, Porthos, Aramis se tedy rozjeli na náměstí de Gréve, kde pohodlně vyčkali přítelova návratu u několika lahví jeho anjouského. A nečekali dlouho.

„Dej to sem, ty prevíte, nezdržuj,“chytil Athos zbraň a vytrhl ji hostinskému z třesoucí se ruky. Potom ho odstrčil a rozrazil dveře sklepa.

Jakmile se sklonil nad lůžkem, opravdu shledal, že raněný vypadá lépe.

„Já nevím, co na tom lovu ti lidé mají!“ naklonil se Aramis k Athosovi, který jel na svém koni vedle něho…

d'Artagnan neklidně přecházel před průčelím zámku a co chvíli zkontroloval, jestli se po cestě neblíží králův posel…

„Je po něm,“ konstatoval d'Artagnan a rozhlédl se.

Blanche jen se zaujetím pozorovala snědou, větrem ošlehanou tvář muže, jenž jedním trhnutím zastavil koně z trysku…

„Jezme tedy, a vy Aramisi vyprávějte!“ přisunul si d'Artagnan židli blíže ke stolu.

„D'Artagnane?“ zašeptala do tmy. „Kdo mne volá?“zvedl hlavu překvapený muž

Další ilustrace:

Filmové zpracování díla:

Hrabě Monte Christo

Hrabě Monte Christo

Hrabě Monte Christo

Hrabě Monte Christo

Ačkoliv si Dumas vydělal psaním za svůj život obrovské jmění, jeho nevydařené investice, neúspěšné vydávání časopisů Mousquetaire (Mušketýr) a D'Artagnan, nevyřešené majetkové záležitosti s herečkou Idou Ferrierovou po rozvodu jejich osmiletého manželství roku 1840, rozchod se spolupracovníkem Maquetem a některé další prohrané soudní spory vedly k tomu, že byl neustále na pokraji bankrotu. Na sklonku života se tak musel v podstatě bez peněz uchýlit ke svému synovi, rovněž spisovateli Alexandre Dumasovi mladšímu do Puys, kde také zemřel.

Sváthttp://www.sms.cz/film/hrabe-monte-christo/fotogalerie/144674ky http://cs.wikipedia.org/wiki/Alexandre_Dumas_starší http://athos.xf.cz/ilustrace.php http://www.cbdb.cz/autor-47-alexandre-dumas