VY_32_INOVACE_pszczolka_ Čítače - test

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klopné obvody typu RS, RST
Advertisements

Sekvenční logický obvod-úvod
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA Paměťové registry
Klopný obvod JK.
Klopné obvody RS JK D asynchronní K.O. základní klopné obvody
Bistabilní klopný obvod RS, asynchronní
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzděláva cí oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Multiplexery Ročník:2. Datum vytvoření:únor 2012.
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA Posuvné registry
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA Čítače obecně
Digitální učební materiál
Sekvenční logické obvody
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA synchronní čítače
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA asynchronní čítače
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vypracoval: Jiří Beneš. Co je čítač? ……… Základní části čítače 1. Č… J… 2. G… 3. V… Z… a T…
ZÁKLADNÍ LOGICKÉ FUNKCE
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA KARNAUGHOVY MAPY
Přenosové soustavy VY_32_INOVACE_pszczolka_ Převodníky - test Tento výukový materiál byl zpracován v r ámci projektu EU peníze.
Optoelektronika VY_32_INOVACE_pszczolka_ Další spojovací prvky Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám.
Optoelektronika VY_32_INOVACE_pszczolka_ Optická komunikační soustava Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním.
Elektronické zesilovače
Optoelektronika VY_32_INOVACE_pszczolka_ Opakování Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5.
Elektronické zesilovače
Elektronické zesilovače VY_32_INOVACE_rypkova_ Shrnutí – myšlenkové mapy Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním.
Elektronické zesilovače VY_32_INOVACE_rypkova_ Nastavení a stabilizace pracovního bodu Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU.
Číselné soustavy a kódy
Elektronické zesilovače VY_32_INOVACE_rypkova_ Výkonový zesilovač Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám.
Přenosové soustavy VY_32_INOVACE_pszczolka_ Digitálně/Analogové převodníky Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním.
Přenosové soustavy VY_32_INOVACE_pszczolka_ Synchronní čítač Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám -
Optoelektronika VY_32_INOVACE_pszczolka_ Jednovidová vlákna Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP.
Elektronické zesilovače
Logické funkce a obvody VY_32_INOVACE_pszczolka_ OR_NOT_NOR Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám.
VY_32_INOVACE_Rypkova_ Stereofonie
Logické funkce a obvody
VY_32_INOVACE_Rypkova_ Elektroakustické měniče - reproduktory
Číselné soustavy a kódy
Elektronické součástky a obvody
Elektrické měřící přístroje
VY_32_INOVACE_pszczolka_ Vstupy a výstupy čítače
Logické funkce a obvody
VY_32_INOVACE_ Co je snímač
Číselné soustavy a kódy
VY_32_INOVACE_pszczolka_ Registry – paralelní, sériový
Logické funkce a obvody
Elektrické měřící přístroje
Přenosové soustavy Autor: Pszczółka Tomáš VY_32_INOVACE_pszczolka_
Přenosové soustavy Autor: Pszczółka Tomáš VY_32_INOVACE_pszczolka_
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Přenosové soustavy Autor: Pszczółka Tomáš VY_32_INOVACE_pszczolka_
VY_32_INOVACE_pszczolka_ Čítače – základní stupeň
Autor: Pszczółka Tomáš
Logické funkce a obvody
Číselné soustavy a kódy
Logické funkce a obvody
VY_32_INOVACE_pszczolka_ Registry - test
Číslicová technika.
Elektronické součástky a obvody
VY_32_INOVACE_pszczolka_ Registr kruhový - aplikace
Číselné soustavy a kódy
Autor: Pszczółka Tomáš
Logické funkce a obvody
Logické funkce a obvody
Logické funkce a obvody
Číselné soustavy a kódy
Logické funkce a obvody
Logické funkce a obvody
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_pszczolka_ 06-3-06-Čítače - test Přenosové soustavy VY_32_INOVACE_pszczolka_ 06-3-06-Čítače - test Autor: Pszczółka Tomáš Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace Žák si ověří své znalostí a dovednosti z oblasti čítačů. Práce bude známkována. Rovněž bude provedený rozbor písemky.

Čítače - PÍSEMKA Maximálně lze získat 10 bodů. Písemka obsahuje sedum otázek po 1 bodu a jednu otázku za 3 body. Čas vypracování je 30 minut. Bodování: 10,9b – výborný  8,7b – chvalitebný  6,5b – dobrý :-/ 4,3b – dostatečný  2,1,0b – nedostatečný  V další části hodiny písemku rozebereme.

Čítače – PÍSEMKA / zadání 1. Co to jsou čítače a z čeho se skládají? K čemu slouží čítače? (1 bod) 2. Jak dělíme čítače? (1 bod) 3. Nakresli a popiš princip základního stupně, který tvoří čítač (zaměř se na časový průběh) (1 bod) 4. Kolik impulzů je schopen maximálně čítat 8 stupňový čítač? A) 512 B)256 C)20 (1 bod) 5. Definuj asynchronní čítač a synchronní čítač a uveď výhody a nevýhody. (1 bod) 6. Co se stane, když čítač přeteče? (1 bod) 7. Zrealizuj 4 stupňový asynchronní čítač vzestupný (nahoru), doplň ho o možnost nulování. Uveď časový diagram a pravdivostní tabulku. (3 bod) 8. Jak se liší čítač nahoru a dolů? Je tam jedna změna. (s ohledem na schéma)

Čítače – PÍSEMKA / vypracování 1. Co to jsou čítače a z čeho se skládají? K čemu slouží čítače? Čítače jsou sekvenční logické obvody, které jsou vytvořené z klopných obvodů. Aplikují se k počítaní počtu impulzů. Které jsou převedeny na jejich vstup.

Čítače – PÍSEMKA / vypracování 2. Jak dělíme čítače? Podle způsobů spouštění (závislost změn dílčích KO) Synchronní Asynchronní Podle použitého kódu Binární BCD kód Podle směru čítaní Vzestupné Sestupné Reverzibilní

Čítače – PÍSEMKA / vypracování 3. Nakresli a popiš princip základního stupně, který tvoří čítač (zaměř se na časový průběh)

Čítače – PÍSEMKA / vypracování 4. Kolik impulzů je schopen maximálně čítat 8 stupňový čítač? A) 512 B)256 C)20 2 8 = 256

Čítače – PÍSEMKA / vypracování 5. Definuj asynchronní čítač a synchronní čítač a uveď výhody a nevýhody. Synchronní čítače jsou složitější, ale jejich rychlost čítání je limitován zpožděním jen jednoho stupně, počet stupňů může být tedy vyšší než u asynchronního čítače, ovšem za cenu složitějšího zapojení.

Čítače – PÍSEMKA / vypracování 6. Co se stane, když čítač přeteče? Po dosažení maxima čítání se po dalším impulzu stav změní na 0000(2) – došlo k přetečení čítače.

Čítače – PÍSEMKA / vypracování 7. Zrealizuj 4 stupňový asynchronní čítač vzestupný (nahoru), doplň ho o možnost nulování. Uveď časový diagram a pravdivostní tabulku. Na tabuli…

Čítače – PÍSEMKA / vypracování 8. Jak se liší čítač nahoru a dolů? Je tam jedna změna. (s ohledem na schéma) S ohledem na schéma se liší tím, že signál přivádíme z negovaného výstupu na vstup dalšího stupňě.

POUŽITÁ LITERATURA KESL, Jan. Elektronika 3: Číslicová technika. 2. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2008, ISBN 978-80-7300-182-7 MATOUŠEK, David. Číslicová technika: základy konstruktérské praxe. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2001, 207 s. ISBN 80-730-0025-3