Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Advertisements

Rychlost a měření rychlosti
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k použití již probraných fyzikálních veličin a pomocí nich k zavedení nového pojmu „účinnost“
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o světle a světelných zdrojích. Světlo a světelné zdroje Název.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Tlak, tlaková síla, hydrostatický.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák se seznámí třením, sílou, která brzdí pohyb těles. Vysvětlení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
Hustota-výpočet hustoty
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Fyzika hrou-opakování II.
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Fyzika hrou-opakování I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Páka, Kladka pevná, volná, kladkostroj
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Průměrná rychlost – úlohy II
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Fyzika hrou-opakování I.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb těles-fyzika hrou
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota – souhrnná cvičení I.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 10/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.7.A.10_vypocet_rychlosti Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Výpočet rychlosti Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák zná jednotky rychlosti. Žák umí použít vzorec pro výpočet rychlosti.

Jaká je hlavní jednotka rychlosti? Vyberte správnou odpověď: kilometr za minutu km/min kilometr za hodinu km/h metr za sekundu m/s kilometr za sekundu km/s

Odpovězte na otázku: Jaké další jednotky rychlosti se používají v praxi?

Vyjádřete v m/s: 2 km/h 5 km/h 10 km/h 150 km/h Řešení: Přibližně: 2 km/h = 0,55 m/s 5 km/h = 1,39 m/s 10 km/h = 2,77 m/s 150 km/h = 41,55m/s

Vyjádřete v km/h: Řešení: 3 m/s = 10,8 km/h 10 m/s = 36 km/h 3 m/s 10 m/s 18 m/s 50 m/s

Vyřešte úlohu: Chlapec uběhl vzdálenost 60 m za 9 sekund Vyřešte úlohu: Chlapec uběhl vzdálenost 60 m za 9 sekund. Jakou rychlostí se pohyboval? Rychlost vyjádřete také v km/h. Stačili byste mu na kole? Řešení

Řešení úlohy: Rychlost běžce je 6,7 m/s = 24 km/h Na kole bychom mu stačili.

Vyřešte úlohu: Sprinteři uběhnou dráhu 100 m přibližně za 10 sekund Vyřešte úlohu: Sprinteři uběhnou dráhu 100 m přibližně za 10 sekund. Jakou průměrnou rychlostí se pohybují? Vyberte správné odpovědi: 100 m/s 36 km/h 24 km/h 10 m/s 5 m/s

Vyhledejte nejrychlejší a nejpomalejší zvíře:

Vzorec pro výpočet rychlosti: v=s/t rychlost=dráha/čas

Vypočítejte: Jakou rychlostí se pohybuje plavec, jestliže dráhu 100 m urazí za 2 minuty? Řešení: s=100 m v=s/t t=2 min = 120 s v=100/120 v=? [m/s] v=0,83m/s Plavec se pohybuje rychlostí 0,83 m/s.

Vypočítejte: Jakou rychlostí se pohybuje hlemýžď, jestliže dráhu 3 cm urazí za 4 minuty? Řešení: s=3 cm=0,03m v=s/t t=4 min = 240 s v=0,03/240 v=? [m/s] v=0,000 125 m/s v=0,125 mm/s

Použité zdroje: doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 7. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN 80-7196-265-1. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Síla a její účinky-Pohyb těles, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2008. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005 galerie office www.office.microsoft.com http://www.efg.cz/images/content/pictures/IPR10-vase_rychlost_big.jpg [cit:2012-10-12] http://racingsports.mfstatic.cz/assets/images/news_gp/2011_05/Max%20rychlost%20Estoril.jpg [cit:2012-10-12] http://mozektevidi.net/up/rychlost.jpg [cit:2012-10-12] http://files.skolakov.webnode.cz/200000514-9cb139dab4/rychlost%201.gif [cit:2012-10-12] http://i.mimibazar.cz/h/bc/6/080921/20/f1335253.jpg [cit:2012-10-12] http://mtbs.cz/media/clanky/26120/titulka/1_alltraining-rychlost-mtbs-pv.jpg [cit:2012-10-12] http://www.zlatatretra.cz/images/illos/powell-gs2005_l.jpg [cit:2012-10-12] http://nd04.jxs.cz/127/574/195cb270bb_68307457_o2.jpg [cit:2012-10-12] http://nd01.jxs.cz/516/668/b2ecd7eaa5_34467481_o2.jpg [cit:2012-10-12] http://nd01.jxs.cz/375/488/c681b1110b_35560743_o2.jpg [cit:2012-10-12]

Metodika prezentace: Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák využije znalostí ze šestého ročníku a ovládá převod jednotek délkových a jednotek času. Opakování jednotek rychlosti. Žák vybere hlavní jednotku rychlosti. Žák zná další jednotky rychlosti a zná jejich použití. Žák umí převádět jednotky rychlosti. Žák řeší úlohy na výpočet rychlosti. Žák vyhledá nejrychlejší a nejpomalejší zvíře. Žák zná vzorec pro výpočet rychlosti. Žák použije vzorec pro výpočet rychlosti.