NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_09_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_14_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Lomené výrazy Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_13_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mocniny s přirozeným mocnitelem Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_18_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_514_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_15_F7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mechanické vlastnosti kapalin a plynů Základní.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_06_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_15_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Rovnice s neznámou ve jmenovateli Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_08_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_14_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_18_F9_Hanak TÉMA: Jaderná energie
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_11_M8_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_17_M9_Hanak TÉMA: Koule OBSAH: Povrch
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_01_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
Jednotky délky a jejich převody
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01_M6_Hanak TÉMA: Desetinná čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_12_F7_Hanak TÉMA: Otáčivé účinky síly
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18_M7_Hanak TÉMA: Procenta
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Rozdělení zemí podle vyspělosti
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_17_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_08_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18_M8_Hanak TÉMA: Druhá mocnina a odmocnina
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_15_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_01_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Transkript prezentace:

NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_09_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace AUTOR: Ing. Roman Hanák NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_09_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo OBSAH: Délková jednotka ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

ANOTACE Hodina je zaměřena na převod délkových jednotek. Na začátku jsou uvedena pravidla pro převod délkových jednotek. Nalezneme zde řešené příklady i příklady pro samostatné procvičení. Inovativnost je v tom, že se zde vyskytuje řada moderních interaktivních prvků. Máme zde názorné grafické animace, obrázky, komentáře k řešení a hypertextové odkazy. Žáci lépe pochopí probíranou látku a hodina je pro ně zajímavější. Každý řešený příklad je pomocí animací rozdělen na dílčí kroky, takže vyučující se nezdržuje psaním na tabuli, ale pomocí ovladače postupně odkrývá řešení příkladu a má tak možnost žáky nechat samostatně tvořit a věnovat se těm žákům, kteří potřebují individuální pomoc. Na konci hodiny je stránka, kde jsou odkazy na internetové stránky, které prověří matematické dovednosti formou her nebo různých testů. Vyučující má možnost vybrat si z uvedených odkazů stránku, na které otestuje vědomosti žáků. Hodina je tvořena tak, aby se mohla být odučena v multimediální učebně nebo v počítačové učebně, které mají připojení k internetu.

Základní jednotka délky: 𝟏 𝒎𝒆𝒕𝒓 𝟏 𝒎 Další jednotky délky: 1 kilometr 1 km 1 decimetr 1 dm 1 centimetr 1 cm 1 milimetr 1 mm · 1000 · 10 · 10 · 10 1 𝑘𝑚 1 𝑚 1 𝑑𝑚 1 𝑐𝑚 1 𝑚𝑚 : 1000 : 10 : 10 : 10

1) Převeďte na uvedenou jednotku 𝑎) 0,72 𝑚 (𝑚𝑚) 𝑏) 0,025 𝑘𝑚 (𝑑𝑚) 𝑎) 0,72 𝑚 (𝑚𝑚) 𝑏) 0,025 𝑘𝑚 (𝑑𝑚) Řešení: 𝑎) 0, 72 𝒎 = 0, 72 · 1000 𝒎𝒎 = 720 𝒎𝒎 Podle převodního schématu platí, že dané číslo musíme násobit 1000. Desetinná čárka se posune o tři místa doprava. 𝑏) 0,025 𝑘𝑚 = 0, 025 · 10 000 𝒅𝒎 = 250 𝒅𝒎 Podle převodního schématu platí, že dané číslo musíme násobit 10 000. Desetinná čárka se posune o čtyři místa doprava.

2) Převeďte na uvedenou jednotku 𝑎) 260 𝑚𝑚 (𝑚) 𝑏) 5 200 𝑐𝑚 (𝑘𝑚) 𝑎) 260 𝑚𝑚 (𝑚) 𝑏) 5 200 𝑐𝑚 (𝑘𝑚) Řešení: 𝑎) 260 𝒎𝒎 =260 : 1000 𝒎 =0,26 𝒎 Podle převodního schématu platí, že dané číslo musíme dělit 1000. Desetinná čárka se posune o tři místa doleva. 𝑏) 5 200 𝑐𝑚 = 5 200 : 100 000 𝒌𝒎 =0,052 𝒌𝒎 Podle převodního schématu platí, že dané číslo musíme dělit 100 000. Desetinná čárka se posune o pět místa doleva.

𝑃ří𝑘𝑙𝑎𝑑𝑦 𝑛𝑎 𝑠𝑎𝑚𝑜𝑠𝑡𝑎𝑡𝑛é 𝑝𝑟𝑜𝑐𝑣𝑖č𝑒𝑛í: 3) Převeďte na uvedenou jednotku 𝑎) 0,89 𝑘𝑚 (𝑚) 890 𝑚 𝑏) 0,002 𝑘𝑚 (𝑑𝑚) 205 𝑑𝑚 𝑐) 25 𝑚 (𝑑𝑚) 250 𝑑𝑚 𝑑) 63,4 𝑑𝑚 (𝑚𝑚) 6 340 𝑑𝑚 𝑒) 74 𝑚 (𝑐𝑚) 7 400 𝑐𝑚 𝑓) 4,6 𝑚 (𝑚𝑚) 4 600 𝑚𝑚 g) 0,003 4 𝑘𝑚 (𝑚𝑚) 3 400 𝑚𝑚

𝑃ří𝑘𝑙𝑎𝑑𝑦 𝑛𝑎 𝑠𝑎𝑚𝑜𝑠𝑡𝑎𝑡𝑛é 𝑝𝑟𝑜𝑐𝑣𝑖č𝑒𝑛í: 4) Převeďte na uvedenou jednotku 𝑎) 95 𝑚 (𝑘𝑚) 0,095 𝑘𝑚 𝑏) 2 500 𝑑𝑚 (𝑘𝑚) 0,25 𝑘𝑚 𝑐) 0,65 𝑑𝑚 (𝑚) 0,065 𝑚 𝑑) 34,6 𝑚𝑚 (𝑑𝑚) 0,346 𝑑𝑚 𝑒) 740 𝑐𝑚 (𝑚) 7,4 𝑚 𝑓) 670 𝑚𝑚 (𝑚) 0,67 𝑚 g) 41 000 𝑚𝑚 (𝑘𝑚) 0,041 𝑘𝑚

Moje škola – matematika A Hypertextové odkazy Matematické hry Moje škola – matematika A Moje škola – matematika B ZŠ Dobřichovice – pracovní listy Matematika pro každého Matematika pro základní školy Fyzikální, matematické a chemické tabulky

Použité zdroje: MOLNÁR, Josef; KOPECKÝ, Milan; LIŠKOVÁ, Hana a kol. Matematika 6.Liberec: Prodos, 1998, ISBN 80-85806-98-3 MULLEROVÁ, Jana; MIKULČÁK, Jiří; KABELE, Jiří a kol. Matematika pro 6. ročník. Praha: Kvarta, 1997, ISBN 80-85570-77-7. DYTRYCH, Martin; DOBIASOVÁ, Irena; LIVŇANSKÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky. Pohořelice: Fortuna, 2001, ISBN 80-7168-766-9. Galerie klipart