Životní cyklus výrobku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 27 Anotace.
Advertisements

Násobení a dělení lomených výrazů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Zvláštní druhy betonu VY_32_INOVACE_02_031
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Zákoník práce 1 – Zákoník práce
Účel a přehled přestaveb budov
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Základy organické chemie
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Regulované soustavy VY_32_INOVACE_37_748
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Úvodní hodina, plán výuky
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_44_890 Projekt.
Můstkový usměrňovač, řízené usměrňovače
Aktiva a pasiva podniku
Aldehydy, ketony VY_32_INOVACE_24_478
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Cenné papíry VY_32_INOVACE_44_892
Technické materiály - litina
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Metody měření odporovými teploměry
Velkoobchod, maloobchod
Kombinované zesilovací stupně
Zásoby, peněžní prostředky, pohledávky
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Vnitřní struktura technických materiálů
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Regulované soustavy statické
Převody mezi číselnými soustavami 3
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Neškodné trhliny VY_32_INOVACE_27_540
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.
Regulované soustavy astatické
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Výrobní činitelé v podniku
Logický výraz VY_32_INOVACE_08_153
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747
Nezaměstnanost VY_32_INOVACE_44_894
Výrazy-algebraické vzorce
Živnostenské podnikání
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Rozšiřování základů VY_32_INOVACE_27_542
Hodnotový systém člověka – Systém hodnot
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Sklady, skladování VY_32_INOVACE_41_829
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Osobní zájmena v čísle množném
Majetek podniku VY_32_INOVACE_44_895
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh
Transkript prezentace:

Životní cyklus výrobku STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Životní cyklus výrobku VY_32_INOVACE_44_882 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 44 Anotace Každý výrobek má svůj životní cyklus – životnost a dá se graficky znázornit. V každé fázi jsou jiné tržby, zisky, zákazníci a konkurence. Aby byl výrobek konkurenceschopný, je třeba ho ve všech fázích sledovat a případně i inovovat. Klíčová slova Cyklus výrobku, zavedení, růst, zralost, pokles, tabulka Předmět Marketing Autor, spoluautor Mgr. Jitka Vavřincová Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 18 – 21 let, obor Podnikání Speciální vzdělávací potřeby Ne Zdroje Seznam viz poslední snímek

Životní cyklus výrobku STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Životní cyklus výrobku 2

Podle zájmu zákazníků rozeznáváme STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Výrobek Podle zájmu zákazníků rozeznáváme čtyři fáze životního cyklu výrobků či služeb: Zavedení Růst Zralost Pokles 3

Nový výrobek je prvně distribuován do prodejní sítě. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 1. Zavedení výrobku Nový výrobek je prvně distribuován do prodejní sítě. 4

Na trh již vstupují konkurenti s obdobným, částečně STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 2. Růst Na trh již vstupují konkurenti s obdobným, částečně zdokonaleným výrobkem, což nutí firmu k zavádění technických novinek. 5

Výroba je plně standardizována, vyrábějí se velké STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 3. Zralost Výroba je plně standardizována, vyrábějí se velké série výrobků, snižují se ceny a roste vliv propagace. 6

Snížení poptávky po výrobku vede ke snížení nabídky, STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 4. Pokles Snížení poptávky po výrobku vede ke snížení nabídky, někdy i k opuštění trhu. Technicky progresivní firmy zavádějí nové výrobky a celý proces se opakuje. 7

Znázorněte graficky životní cyklus výrobku. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Úkol: Znázorněte graficky životní cyklus výrobku. 8

Název Zavádění Růst Zralost Pokles tržby zisk zákazníci konkurence STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Úkol: Nakreslete si tuto tabulku a doplňte do ní slova z následujícího snímku. Název Zavádění Růst Zralost Pokles tržby zisk zákazníci konkurence 9

(Pozn: na následujícím snímku je řešení) STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Slova do tabulky: Příznivci novinek nízké rychle se přizpůsobující klesají počet soupeřů se snižuje produkt roste dosahující maxima záporný klesá opozdilci vysoký zvyšuje se počet soupeřů většina počet soupeřů je stabilizován (Pozn: na následujícím snímku je řešení) 10

rychle se přizpůsobují většina opozdilci konkurence nepodstatná STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Název Zavádění Růst Zralost Pokles tržby nízké prudce rostou dosahují maxima klesají zisk záporný zvyšuje se vysoký klesá zákazníci příznivci novinek rychle se přizpůsobují většina opozdilci konkurence nepodstatná zvyšuje se počet soupeřů počet soupeřů je stabilizován počet soupeřů se snižuje 11

Znáte nějaký výrobek, který již prošel celý svůj životní cyklus? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Závěrečná otázka: Znáte nějaký výrobek, který již prošel celý svůj životní cyklus? 12

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje MLČOCH, Jan. Ekonomika pro SOU a SOŠ. Praha 4: Informatorium, 2000, ISBN 80-86073-61-0.