Vztahy mezi slovy 22. srpna 2013 VY_32_INOVACE_180115

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
POSLOUPNOSTI Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce.
Úvaha.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Plán trasy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Optika – lom světla VY_32_INOVACE_ března 2014
Energie tuhého tělesa VY_32_INOVACE_ března 2013
Pohyby v homogenním tíhovém poli Země Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Test - skupina slov Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Moment síly, momentová věta
Směny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Večeře Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Soustava SI VY_32_INOVACE_ ledna 2013
Zvuk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Hledání souvislostí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Tekutiny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Zákon zachování energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Zpracování výsledků měření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Zlomky a procenta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Tuhé těleso Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Těžiště, stabilita tělesa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Mechanika tuhého tělesa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Krátké slovní úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Účinnost přeměny energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Úvod do fyzikálního měření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Matematizace textu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
INERCIÁLNÍ A NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Dvojice slov Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
NEROVNOMĚRNÝ POHYB, ZRYCHLENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Skupina slov Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Nacistická propaganda
Souhrnný test kvantitativního myšlení
EXPRESE V UMĚNÍ 19. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_160215
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Malířství duše Edvarda Muncha
Pohyby v centrálním gravitačním poli
Řecko – sochařství 6. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140106
Světový oceán 26. ledna 2014 VY_52_INOVACE_230213
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
Apollo a Marsyas Tizian
Návštěva zoo VY_32_INOVACE_ února 2014
Kombinatorika VY_32_INOVACE_ ledna 2014
Socialistické pomníky
Matematická rozcvička
Pražské jaro března 2013 VY_32_INOVACE_140320
Číselné řady VY_32_INOVACE_ září 2013
Sebepoznání a sebepojetí
Sousedé VY_32_INOVACE_ února 2014
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
Polyadice 2. ledna 2014 VY_32_INOVACE_130310
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Guernica Pablo Picasso
Transkript prezentace:

Vztahy mezi slovy 22. srpna 2013 VY_32_INOVACE_180115 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

Vztahy mezi slovy. V těchto úlohách je zadána dvojice slov, která mají mezi sebou nějakou logickou vazbu. Cílem řešení těchto úloh je najít mezi nabízenými možnostmi takovou dvojici, která má mezi sebou stejnou logickou vazbu. Podstatné tedy je, pokusit se najít vazbu mezi slovy v zadání. Pokud máte pocit, že tato vazba je mezi více uvedenými možnostmi, nejspíše musíte najít jinou vazbu. Většinou je třeba jít při úvahách více do hloubky.

Vyberte z následujících možností tu dvojici slov, mezi kterými je vztah co nejpodobnější vztahu mezi slovy v zadání. 1) POVZBUZOVAT - SEBEVĚDOMÝ  A) konejšit - klidný B) soudit - vězněný C) seznamovat - společenský D) léčit - ošetřovaný E) organizovat - pravidelný A

Vyberte z následujících možností tu dvojici slov, mezi kterými je vztah co nejpodobnější vztahu mezi slovy v zadání. 2) ÚMYSL - BEZDĚČNĚ A) chyba - mizerně B) láska - nevěrně C) nápad - bezradně D) bdělost - unaveně E) útok - bezpečně C

Vyberte z následujících možností tu dvojici slov, mezi kterými je vztah co nejpodobnější vztahu mezi slovy v zadání. 3) PLÁŠTĚNKA - PROMOKNUTÍ  A) voda - popálení B) cesta - bloudění C) síla - vysílení D) antikoncepce - otěhotnění E) teplo - vypařování D

Vyberte z následujících možností tu dvojici slov, mezi kterými je vztah co nejpodobnější vztahu mezi slovy v zadání. 4) VICHŘICE - FOUKAT A) sucho - zalévat B) vánice - sněžit C) slunce - zapadat D) kapka - pršet E) hvězdy - padat B

Vyberte z následujících možností tu dvojici slov, mezi kterými je vztah co nejpodobnější vztahu mezi slovy v zadání. 5) ALEJ - STROM  A) kniha - knihovna B) mouka - pole C) chmel - chmelnice D) sport - atletika E) roj - včela E

Vyberte z následujících možností tu dvojici slov, mezi kterými je vztah co nejpodobnější vztahu mezi slovy v zadání. 6) OSYCHAT - VLHKOST A) tloustnout - otylost B) zmenšovat - tvrdost C) houstnout - lepkavost D) šedivět - mladost E) clonit - jas E

Vyberte z následujících možností tu dvojici slov, mezi kterými je vztah co nejpodobnější vztahu mezi slovy v zadání. 7) HRUBOST - ZJEMŇOVAT  A) hrdost - ponižovat B) zdraví - léčit C) veselost - oslavovat D) lakomost - rozdávat E) obdarovat - trestat A

Vyberte z následujících možností tu dvojici slov, mezi kterými je vztah co nejpodobnější vztahu mezi slovy v zadání. 8)  PORYBNÝ - PYTLÁK A) policista - řidič B) celník – pašerák C) lotr - podvodník D) turista - tulák E) lékař - pacient B

Vyberte z následujících možností tu dvojici slov, mezi kterými je vztah co nejpodobnější vztahu mezi slovy v zadání. 9)  POLENO - TŘÍSKY A) vejce - skořápka B) svetr - vlna C) manželství - rozvod D) sklenice - střepy E) loď - vrak D

Vyberte z následujících možností tu dvojici slov, mezi kterými je vztah co nejpodobnější vztahu mezi slovy v zadání. 10)  VLHKOST - KOROZE A) krém - spálení B) mýdlo - ušpinění C) lepidlo - spojení D) protijed - otrava E) monitor - vypínat C

Vyberte z následujících možností tu dvojici slov, mezi kterými je vztah co nejpodobnější vztahu mezi slovy v zadání. 11)  FILMAŘ - PROMÍTAT A) generál - velet B) stavitel - bydlet C) závodník - startovat D) zubní technik - protéza E) pilot - létat B

Vyberte z následujících možností tu dvojici slov, mezi kterými je vztah co nejpodobnější vztahu mezi slovy v zadání. 12)  PŘEDPOKLAD - ZÁVĚR A) sklad - ukrývat B) mínění - názor C) rostlina - semeno D) lampa - světlo E) hlad - guláš D

Závěr Sečtěte své body. Za každou správnou odpověď máte 1 bod, za každou nesprávnou máte -1/4 bodu. Navrhovaná stupnice: 1 … 12 – 10 2 … 9,9 – 7,5 3 … 7,4 – 4 4 … 3,9 – 2 5 … méně než 2 D