TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Výukové metody a jejich uplatnění ve výuce dějepisu
1. prezentace, Pedagogika I - NPED035, ZS 7. seminář, Metody a formy výuky Vyučující: Vojtěch Žák
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Maria Bezchlebová, NÚOV Jaro 2009
Výukové metody.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Didaktické zásady výuky přírodopisu
Metody a organizační formy při výuce fyziky Jiří Tesař.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Teorie vzdělávání dospělých
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Pedagogická komunikace
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Mgr. Kateřina Lojdová  odlišná organizační forma od hromadného vyučování  záměrně vytváří takové didaktické situace, v nichž žáci.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Pedagogická diagnostika
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Kurikulum, metody výuky, didaktická technika
DIDAKTIKA FYZIKY I. 4 Vzdělávací technologie ve Fy
Didaktika geografie.
Didaktické metody Androdidaktika.
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Pedagogické minimum pro knihovníky – kritické myšlení a jeho metody Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU 4. listopad 2015 Seminář – Vědecká knihovna.
Metody vzdělávání. Metoda Metoda - methodos – cesta, postup - methodos – cesta, postup – způsob jakým dosáhneme – způsob jakým dosáhneme výchovně vzdělávacích.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Organizační formy práce v tělesné výchově
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Pedagogické disciplíny
Didaktické metody.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Obecná didaktika ÚVOD.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Teorie vzdělávání dospělých
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Standardy pro základní vzdělávání
Didaktické metody Androdidaktika.
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
DIDAKTICKÉ ZÁSADY obecné požadavky uplatňované v procesu výuky zajišťují kvalitu výchovně vzdělávacího procesu vztahují se na všechny stránky výuky, na.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická výuka informativní výuka produkční orientace v nové oblasti poznání velký rozsah poznatků faktografický učební materiál žáci postupují jednotně žák málo aktivní pamětní učení pracovní situace, kontakt s realitou pracovní dovednosti tvorba materiálních hodnot výuka regulativní výuka heuristická pamětní učení, nácvik dovednosti řízení psychických procesů při učení programem algoritmizace učení interaktivní počítačové systémy řešení nových úkolů problémová výuka učební aktivita žáků faktografické učivo rozvoj myšlení nesouvisející fakta

VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY Postup, cesta, žák za pomoci učitele směřuje k cílům vzdělávání, osvojuje si VDPH – klíčové kompetence Zákonitost výukového procesu Cíle a úkoly výuky Obsah a metody oboru Úroveň psychického a fyzického rozvoje Zvláštnosti třídy skupiny žáků Vnější podmínky vých. vzděl. Práce Osobnost učitele

vyučovací činnosti učitele VÝUKOVÁ METODA VÝUKOVÉ CÍLE vyučovací činnosti učitele učební činnosti žáků vyučovací strategie učební strategie styl učení styl vyučování

I. Klasické III. Komplexní II. Aktivizující VÝUKOVÉ METODY I. Klasické III. Komplexní II. Aktivizující 1. Frontální 2. Skup a kooperativ. 1. Slovní 1. Diskusní 3. Partnerská 4. Projektová 2.Názorně - demonstrační 2.Řešení problémů 5. Dramatem 6.Kritické myšlení 3. Situační 7. Televizní 4. Inscenační 3.Dovednostně-praktické 8.Interaktivní 9.Sugestopedie 5.Didaktické hry 10.Hypnopedie

3.Dovednostně-praktické VÝUKOVÉ METODY I. Klasické 1. Slovní 3.Dovednostně-praktické 2.Názorně - demonstrační Vyprávění Vysvětlování Přednáška Práce s textem Rozhovor Napodobování Manipulování, laborování, experimentování Vytváření dovedností Produkční Předvádění a demonstrov. Práce s obrazem Instruktáž

VÝUKOVÉ METODY II. Aktivizující 1. Diskusní 5.Didaktické hry 4. Inscenační 2.Řešení problémů 3. Situační

VÝUKOVÉ METODY III. Komplexní 10.Hypnopedie 1. Frontální 2. Skup a kooperativ. 9.Sugestopedie 3. Partnerská 4. Projektová 8.Interaktivní 5. Dramatem 7. Televizní 6.Kritické myšlení

Literatura: Pasch, M. et al. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Janík, T.,Maňák, J.,Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido. Skalková, J. (2007).  Obecná didaktika. Praha: Grada. Slavík, Jan.(1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. Zpracovala: Vladimíra Neužilová