Kladná a záporná odpověď

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zápor.
Advertisements

Vypracovala:Málková Jarmila
Skladba vět - slovosled
Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, Jaroměř Mgr
Im Café bestellen Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Novotná Dostupné
Verneinung - zápor Nein - ne nicht/nichts mehr - ne/už nic nie - nikdy
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Negation Střední průmyslová škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Vlčková Dostupné.
Blasenspiel Stell Fragen für Anfänger
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_04
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Mach mit! Lerne und wiederhole den Wortschatz.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Název školy ZŠ. J. E. P urkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor Mgr. Venuše Plášilová Název VY_32_INOVACE_43_NJ_VERBEN Téma VERBEN Číslo projektu.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 3. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Verben 1 Das Präsens Konjugation der schwachen Verben Pomocí této prezentace se žáci seznámí s časováním slabých (pravidelných) sloves v přítomném čase.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_35_NJ7_Časování sloves TÉMA: Časování pravidelných sloves ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_32_NJ7_W-Fragen TÉMA: W-Fragen ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Kdo?, jak?, co?, kde?, který?, v kolik hodin? wer wie was wo welcher, welche, welches wann wie lange um wie viel kdo jak, jaký co kde který kdy jak dlouho.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_ Německý jazyk 7.-9.r. TEMA: Fragen - RISK ČÍSLO.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_457Nj/7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_36_NJ7_AZ kviz,E.0-1, Teil 1 TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU: OPVK.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mach mit! Lerne und wiederhole den Wortschatz.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Geometrická posloupnost - součet
Němčina pro 7. třídu Tvoření otázky.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sloveso sein v přítomném čase
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NĚMECKÝ JAZYK ZÁPOR Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Přídavné jméno v přísudku
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Způsobové sloveso mögen
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375
Aritmetická posloupnost - součet
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdálenost bodu od přímky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Vypracovala:Málková Jarmila
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Žáci si formou prezentace procvičují poznatky v daném učivu.
Tvoření otázek v němčině
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek. Autor:. Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Kladná a záporná odpověď Předmět: Německý jazyk Ročník: 1. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Hana Köszegiová Kladná a záporná odpověď Anotace: Výklad učiva o způsobu vyjadřování záporu v němčině s procvičováním formou tvoření vět podle vzoru. Klíčová slova: Němčina, gramatika, zápor u sloves, záporka nicht, kladná a záporná otázka a odpověď, doch. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Köszegiová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. 1

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Sada: 45 Číslo materiálu: VY_22_INOVACE_NJKD1_07 2

V německé větě ( na rozdíl od české) může být pouze jeden zápor V německé větě ( na rozdíl od české) může být pouze jeden zápor. Zápor nein popírá celou větu a odděluje se čárkou. Lernst du Deutsch? Nein, ich lerne Englisch. Zápor v němčině

Wohnst du in Prag? Ja, ich wohne in Prag. Nein, ich wohne in Berlin. Odpovídáme-li na otázku kladně, použijeme slova ja (ano). Odpovídáme-li záporně, použijeme záporné částice nein (ne). Wohnst du in Prag?

Zápor nicht Lernst du? Ja, ich lerne. Nein, ich lerne nicht. Ne, neučím se. Sloveso v záporu se v němčině na rozdíl od češtiny vyjadřuje přidáním samostatného slova nicht (= ne), a to až za sloveso. Zápor nicht

Kladná odpověď na zápornou otázku Ist Lukas hier? Ja, er ist hier. Ist Lukas nicht hier? Doch, er ist hier. Odpovídáme-li kladně na zápornou otázku, nepoužijeme slova ja (ano), ale doch ( přece ano). Kladná odpověď na zápornou otázku

Použití záporky nicht Er lernt nicht. vždy za slovesem Er grüβt Udo nicht. za předmětem ve 3. nebo ve 4. pádu Das ist nicht für Lukas. před slovem, které popírá Použití záporky nicht

Odpovídejte podle vzoru: Wohnst du in Olomouc? ( Prag) Nein, ich wohne nicht in Olomouc, ich wohne in Prag. Möchtest du Manager werden? ( Lehrer) Spielst du gern Hockey? ( Volleyball) Kommst du aus Wien? ( Prag) Spielst du Klavier? (Gitarre ) Bist du 15? ( 17) Lernst du Deutsch? ( Englisch)

Řešení: Nein, ich lerne nicht Deutsch, ich lerne Englisch. Nein, ich spiele nicht gern Hockey, ich spiele Volleyball. Nein, ich komme nicht aus Wien, ich komme aus Prag. Nein, ich spiele nicht Klavier, ich spiele Gitarre. Nein, ich bin nicht 15, ich bin 17. Nein, ich lerne nicht Deutsch, ich lerne Englisch.

Viel Glück beim Lernen!

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Vlastní zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Köszegiová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. 11