Řecko – sochařství 6. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140106

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA.
Kultura Egejské oblasti
EGYPTSKÉ MALÍŘSTVÍ A SOCHÁŘSTVÍ.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Sochařství staré, střední a nové říše
Antické umění Starověké Řecko.
Antická kultura.
Řecké výtvarné umění.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Starověký Egypt Náboženství
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Antické Řecko Sochařství 2. část.
Antické Řecko Sochařství 1. část.
Opakování Prověřování znalostí
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
RENESANČNÍ SOCHAŘSTVÍ V OBDOBÍ RENESANCE
Úvod do estetiky estetika.
Řecké sochařství MgA. Lukáš Psík wikimedia
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NEROVNOMĚRNÝ POHYB, ZRYCHLENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Nacistická propaganda
EXPRESE V UMĚNÍ 19. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_160215
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Malířství duše Edvarda Muncha
Portrét Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Bar ve Folies-Bergères – Obraz životního stylu podle Édouarda Maneta
Exotika obrazů Paula Gauguina
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Fresky v kapli Arena Giotto di Bondone
D-PRVKY 10. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_130117
Apollo a Marsyas Tizian
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Návštěva zoo VY_32_INOVACE_ února 2014
Athénská škola Raffael Santi
Řecké antické sochařství – archaické období
Socialistické pomníky
Pražské jaro března 2013 VY_32_INOVACE_140320
Babylónský zákoník Chamurapi
Číselné řady VY_32_INOVACE_ září 2013
ve tvorbě Ladislava Šalouna
Sousedé VY_32_INOVACE_ února 2014
Josef Čapek proti zkáze
Občané z Calais Auguste Rodin
UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT. UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT.
Starověký Egypt – faraóni a lid
Guernica Pablo Picasso
SOCHAŘSTVÍ HÉLENISTICKÉ 3.–1. st. př. n. l.
Helénistická estetika
Umění starověkého Říma
Motolice 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210209
Transkript prezentace:

Řecko – sochařství 6. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140106 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

Sochařství doby archaické inspiruje se monumentálními sochami starověkého Egypta volně stojící sochy ve frontální pozici nemají individuální rysy X archaický úsměv 3 základní typy: kúros koré sedící muž nebo žena sochy nebyly pro soukromé účely, ale jako veřejné památníky, dary chrámům, ozdoba na hrobku všechny sochy jsou podobné vyjadřují symbolicky mládí, sílu, krásu, obětavost, čest

Sochařství doby klasické změna státního zřízení na republiku – není třeba monumentálních soch snaha zachytit realisticky lidské tělo, zájem o přesnou anatomii, dokonalost těla přirozený postoj, osobnější pojetí (např. rodinné výjevy) sochy zachycují konkrétní lidi nebo mytologické postavy – mají portrétní rysy sochy zachycují vznešené emoce objevuje se ženský akt lidé si nechávají dělat sochy jako ozdobu domu sochy musejí být krásné a ušlechtilé

Sochařství doby helénistické s výboji Alexandra Velikého kontakt řeckého sochařství s cizími vlivy (Persie, Indie) snaha o realistické zobrazení života se vším všudy – i s méně vznešenými nebo negativními prvky (násilí, smrt) náměty: ženy, děti, domácí zvířata, scény z domáckého života, staří lidé, opravdové portréty i s fyzickými vadami často zobrazeny silné emoce roste podíl soukromých objednatelů některá díla mají praktickou funkci (kolos rhódský = maják)

U každé z následujících soch určete, ke kterému období patří. Praktický úkol U každé z následujících soch určete, ke kterému období patří. Svůj výběr zdůvodněte.

1 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Artemis_Ephesus_Musei_Capitolini_MC1182.jpg> [2012_06_08]

2 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Asklepios_Leutari_Chiaramonti_Inv2023.jpg> [2012_06_08]

3 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Seated_man_BM_B276.jpg> [2012_06_08]

Obr. 1 4 Obr. 2 Obr. 1: Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:7047_-_Piraeus_Arch._Museum,_Athens_-_Girl_holding_goose_-_Photo_by_Giovanni_Dall%27Orto,_Nov_14_2009.jpg> [2012_06_08] Obr. 2: Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Boy_splinter_pushkin.jpg> [2012_06_08]

5 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Apollo_thera.jpg> [2012_06_08]

6 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Altes_Museum_-_Antikensammlung_054.JPG> [2012_06_08]

7 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Knidos_capitolian01_pushkin.jpg> [2012_06_08]

8 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Old_woman_BM_GR1852.3-27.9.jpg?uselang=cs> [2012_06_08]

9 Dostupné z: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Laocoon_Pio-Clementino_Inv1059-1064-1067.jpg> [2012_06_08]

10 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:DSC00237_-_Kore_con_testa_non_pertinente_-_et%E2%80%A6_augustea_bis._-_Foto_di_G._Dall%27Orto.jpg> [2012_06_08]

11 Dostupné z: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Netuno19b.jpg> [2012_06_08]

12 Dostupné z: <http://www.mlahanas.de/Greeks/Arts/Pergamon.htm> [2012_06_08]

Zdroje Slide 6 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Artemis_Ephesus_Musei_Capitolini_MC1182.jpg> [2012_06_08] Slide 7 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Asklepios_Leutari_Chiaramonti_Inv2023.jpg> [2012_06_08] Slide 8 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Seated_man_BM_B276.jpg> [2012_06_08] Slide 9 Obr. 1: Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:7047_-_Piraeus_Arch._Museum,_Athens_- _Girl_holding_goose_-_Photo_by_Giovanni_Dall%27Orto,_Nov_14_2009.jpg> [2012_06_08] Obr. 2: Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Boy_splinter_pushkin.jpg> [2012_06_08] Slide 10 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Apollo_thera.jpg> [2012_06_08] Slide 11 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Altes_Museum_-_Antikensammlung_054.JPG> [2012_06_08] Slide 12 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Knidos_capitolian01_pushkin.jpg> [2012_06_08]

Slide 13 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Old_woman_BM_GR1852.3-27.9.jpg?uselang=cs> [2012_06_08] Slide 14 Dostupné z: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Laocoon_Pio-Clementino_Inv1059-1064-1067.jpg> [2012_06_08] Slide 15 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:DSC00237_-_Kore_con_testa_non_pertinente_- _et%E2%80%A6_augustea_bis._-_Foto_di_G._Dall%27Orto.jpg> [2012_06_08] Slide 16 Dostupné z: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Netuno19b.jpg> [2012_06_08] Slide 17 Dostupné z: <http://www.mlahanas.de/Greeks/Arts/Pergamon.htm> [2012_06_08]