UM_NM_I_PS15.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odtud vznikl název kalkulačka.
Advertisements

Soutěž OfficeAréna 2012 –školní kolo
Od počátků až po současnost
Didaktická média v dějepisném vyučování
HISTORIE POČÍTAČŮ I. VY_32_INOVACE_A3-01 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Počítačová grafika - úvod
J a v a Historie Lucie Žoltá. Děrné štítky Děrné štítky vymyslel roku 1801 Joseph Marie Jacquard. Pomocí štítků mohl měnit vzory na tkalcovských stavech.
Historie počítačů Historie o počítačích. Anna Lustyková 8.A.
Historie počítacích strojů
Historie počítačů A) Předchůdci počítačů a) Abakus
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Elektrotechnika v hodinách anglického jazyka
HISTORIE VÝPOČETNÍ TECHNIKY
Počítače III – historie počítačů
Vytvořila Eliška Horáková
Historie počítačů.
Masová komunikace, masová média
Technologické procesy ve strojírenství - úvod
Věda a technika konce 19.st.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_02_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Maturitní téma č.5 Historie výpočetní techniky a druhy počítačů
Ondřej Čepek Principy počítačů Ondřej Čepek
Výroky "Nemyslím si, že by na světovém trhu byla poptávka po více než pěti počítačích." (Thomas J. Watson, IBM, 1943) „Pro pokrytí celosvětových potřeb.
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
HISTORIE POČÍTAČŮ I předchůdci počítačů
Masmédia.
Genealogie a genealogická metoda
Thomas Alva Edison.
Historie počítačů.
Film 1 Viktorie Frühaufová 1.
SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
UM_NM_I_PS14. Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií „Nástup tištěných publikací ovlivnil jen jednu oblast kulturní komunikace.
UM_NM_I_PS12. Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií „Nástup tištěných publikací ovlivnil jen jednu oblast kulturní komunikace.
Od moderní k nové společnosti
INFORMATIKA Historie pc.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Deset významných osobností ICT.
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Historie počítačů Historie počítačů se odvíjí od historie matematiky. Už starověké civilizace měly svoje počítadla – například (vznikl přibližně před.
Inf Historie počítačů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Historie výpočetní techniky
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – Světová výstava, vynálezy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_05_HISTORIE_VYPOCETNI_TECHNIKY.
Historie výpočetní techniky od počítadla po počátek 20. století.
SVĚT TECHNIKY A JÁ Vojta Hanke. LOGO ROZCESTNÍK auta Válečná technika Počítače zbraně.
Historie počítačů. Jednoduchá počítadla  Abacus  praděpodobně 600 let staré  umožňuje počítat základní matematické oprace.
Centrum energeticky efektivních budov.  CLB vzniklo jako sdílená infrastruktura, tedy seskupení firem a akademických pracovišť na vývoj systémů technologií,
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
DIGITÁLNÍ MÉDIA Filip Uhlíř
Thomas Alva Edison – geniální vynálezce
Historie ICT – automatizace
Chronologický přehled vývoje médií
Šablona III/2 VYNÁLEZY A OBJEVY 18. – 20. STOLETÍ Mgr
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
HISTORIE POČÍTAČŮ I. VY_32_INOVACE_A3-01 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Operační systémy 1.
UMNM_I_PS17.
Thomas Alva Edison    1931.
modernizace společnosti
Od malířství až k digitálnímu fotoaparátu
MEZI REVOLUCÍ A PRVNÍ SVĚTOVOU VÁLKOU
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Informační a komunikační technika
Počítačová grafika.
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

UM_NM_I_PS15

a) komputace a b) technických médií. Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií „Nástup tištěných publikací ovlivnil jen jednu oblast kulturní komunikace – distribuci médií. V případě fotografie její nástup ovlivnil jen jeden typ kulturní komunikace – statické obrazy. Počítačová revoluce však ovlivnila všechny oblasti komunikace, včetně akvizice, manipulace, uchování a distribuce. Ovlivnila také různé druhy médií: text, statické obrazy, pohyblivé obrazy, zvuk i prostorové konstrukce.“(Manovich, Language, s. 43) Nová média jako průnik dvou historických trajektorií: a) komputace a b) technických médií.

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií 1830* Charles Babbage: „Analytický stroj“ (1837) Alan M. Turing: „Turingův stroj“ (1936) Louis-Jacques-Mandé Daguerre: „daguerrotypie“ (1839) Henry Fox Talbot: „kalotypie“ (1841) Chronologie vývoje fotografie: http://cs.wikipedia.org/wiki/Chronologie_fotografie Vývoj počítačů: http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Bjiny_po%C4%8D%C3%ADta%C4%8D%C5%AF

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií 1830* 1804: programovatelný tkalcovský stav – děrovací štítky - Josepha Marie Jacquarda inspiroval Charlese Babbage při návrhu „Analytického stroje“: „analytický stroj splétá algebraické vzorce tak, jako Jacquardův stav splétá květiny a listy.“ Ada Lovelace „automatické počítače produkovaly dříve obrazy než zpracovávaly čísla“ (LM, Language, s. 45).

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií 1830* Počítače a technická média jako výraz/podmínka moderní společnosti: A) Potřeba šíření stejných textů, obrazů, zvuků – jako záruka sdílených ideologických přesvědčení. – média: fotografie, film, tisk, rádio, televize. B) Potřeba zaznamenávat data narození, data o zaměstnanosti, využívání zdravotnictví, policejní evidence zločinců. – počítače. Shrnutí: „masmédia a zpracování dat pomocí počítačů jsou komplementární technologie moderní masové společnosti,“ (…) Jsou podmínkou masové společnosti.“(LM, Language, s. 46).

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií 1890 Film 1893 – vzniklo 1. filmové studio T. A. Edison: Black Mary – začalo produkovat 20 sekundové snímky, které byly předváděny ve speciálních Kinetoskop salónech. (1890: kinetograf, 1891: kinetoskop) 1895 – bratři Lumiérové představili svůj vynález: Cinématographie kameru/promítačku.

Kinetoskop: http://www.youtube.com/watch?v=SRIjUYh3MEs Krátké filmy T. A. Edisona: http://www.youtube.com/watch?v=WmZ4VPmhAkw

Kinematograf bratří Lumiérů: http://www.youtube.com/watch?v=7Q_SgMvTO-o&feature=relmfu Krátké filmy bratří Lumiérů: http://www.youtube.com/watch?v=4nj0vEO4Q6s&feature=related

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií 1890 Počítač 1880: Kancelář pro sčítání lidu Spojených států amerických pořídila elektrické tabulátory navržené Hermanem Hollerithem. 1911: Hollerithova firma zaměřená na tabulační stroje (Tabulation Machine copany) se spojila se třemi firmami a vznikla „Computing – Tabulating – Recording Copany“. 1914 Thomas J. Watson jmenován ředitelem této nové firmy. 1924: Obrat firmy se ztrojnásobil a Watson společnost přejmenoval na International Business Machines Corporation, neboli IBM.

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií 20. století 1936: Alan M. Turing: On Computable Numbers: Univerzální Turingův stroj. http://plato.stanford.edu/entries/turing-machine/ „Vypadalo to jako filmový projektor. Je to náhoda?“ (LM, Language) https://www.youtube.com/watch?v=E3keLeMwfHY

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií Obraz „1936“: Počítač/pohyblivý obraz Konrad Zuse: Z1: 1. programovatelný mechanický počítač fungující na binárním elektronickém principu. Berlín: 1936 – 1938.

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií Obraz „1936“: Počítač/pohyblivý obraz Konrad Zuse: Z1: 1. programovatelný mechanický počítač fungující na binárním elektronickém principu. Berlín: 1936 – 1938. „technologický remake Oidipovského komplexu, syn vraždí svého otce“. (LM, Language, s. 48).

Daguerrův daguerrotype / Babbageův Analytický stroj. Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií Obraz „1936“: Počítač/pohyblivý obraz Média / počítač. Daguerrův daguerrotype / Babbageův Analytický stroj. Cinématographie bratří Lumiérů / Hollerithův tabulátor.

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií Obr. 01: 1837 Talbot seznámil Babagge se svojí „fotogenickou kresbou“ krajky. Henry Fox Talbot: krajka, fotogram.

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií Obr. 01 1837 Fotografie – průmyslová krajka - počítač

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií Obr. 02 1838: Charles Wheatstone: stereoskop. 1841: Wheatstone vytvořil stereoskopický portrét Ch. Babagge. Konvergence počítače a 3D virtuálního modelování. Stereo daguerreotyp. Stereoskop.

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií Obr. 03 1838: Samuel Morse: elektronický telegraf http://en.wikipedia.org/wiki/American_Morse_code http://sirismm.si.edu/siahistory/imagedb/mah9158.jpg http://localcode.org/2012/05/richard-read-samuel-morse-painting-and-the-electrical-imaginary/

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií Shrnutí: Lev Manovich: Historie nových médií jako „zrychlený film“. Geoffrey Batchen: Nová média jako „zviditelnění elektřiny“.

Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií Shrnutí: Nová média jako film: Film = nejvýznamnější kulturní forma 20. století / Nová média aspirují na stejnou pozici ve 21. století. Tzn. navazují na filmovost a rozvíjejí její principy. Film = časové multimédium 20. století / Nová média = časové multimédium 21. století. Film = odkazuje k celé historii moderní vizuální kultury (tzn. navázat na film znamená navázat na tuto tradici). Film = technologická kulturní forma 20. stol. / Nová média = technologická kulturní forma 21. stol. „Pokud studujeme nová média z hlediska jejich možností reprezentace a užití již existujících technik reprezentace, je film významnější než jiná um. média.“ (LM)