I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
7. třída Procento, Promile.
Advertisements

„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
Zlomky a desetinná čísla.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
70.1 Porovnávání desetinných čísel
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Matematika Poměr.
Odčítání v druhé desítce bez přechodu
Znalostio zlomcích.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
9..
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Procenta 1 - úvod Matematika 7. ročník
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
23.
P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
82.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 4 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Procenta.
Matematika - 7. ročník Procenta % % % % % Stavební spoření 25 % státní příspěvek % Některé díly se vyskytují častěji. Pro setiny byl zaveden zvláštní název.
P ROCENTA M GR. P ETRA T OBOŘÍKOVÁ. Procenta slouží k vyjádření části celku, stejně jako zlomek nebo desetinné číslo Je-li p reálné číslo, pak jedno procento.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_076.MAT.01 Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_ Procento TEMA: Matematika 7. ročník.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procentová část, základ, počet procent Kolik ušetříme na slevách? Splníme.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Jméno autora výukového materiálu
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Procento Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí Matematika 3. ročník
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Opakování 2. písemná práce
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_procento
Desetinná čísla a zlomky
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
DÉLKA KRUŽNICE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
35 PROCENTA.
1. 7 Procenta.
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Transkript prezentace:

I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Matematika – 7. ročník, Procenta Mgr. Pavla Císařová

PROCENTA % Porovnávání zlomků je poměrně složité a zdlouhavé. V praxi se osvědčilo rozdělení celku na sto stejných částí. Celek je ZÁKLAD a jednotlivé setiny jsou PROCENTA. 1 PROCENTO (1%) JE JEDNA SETINA CELKU (ZÁKLADU). 1 % = = 0, 01 základu ZÁKLAD (CELEK) MÁ VŽDY 100 % (STO SETIN).

Kolik procent obrazce zaujímá a) zelená část? 30 % 21 % 28 % b) modrá část? c) červená část? d) nevybarvená část? e) celek (základ)? 100 % Nápověda: 1 setina celku (základu) je 1 procento

Procenta a zlomky 2 Zapiš části celků pomocí počtu procent. Nápověda: (samostatně (S)) Zapiš části celků pomocí počtu procent. = 5% = 50% 2 = 200% = 4% = 25% = 15% = 25% = 105% = 160% = 50% Nápověda: Kolik setin, tolik procent.

Procenta a zlomky = 2 : 40 = 0,05 = 5 % = 4 : 7 = 0,5714285 (vzor (V), samostatně (S)) Zapiš části celků pomocí počtu procent. = 2 : 40 = 0,05 = 5 % = 4 : 7 = 0,5714285 = 57 % zaokrouhleně = 5 : 3 = 1,666 = 167 % zaokrouhleně = 3 : 8 = 0,3737 = 37 % zaokrouhleně Nápověda: Zlomek převedeme na desetinné číslo. Kolik setin, tolik procent.

Procenta a zlomky 5 % 5 % = 0,05 25 % 25 % 110 % 200 % = 0,25 = 1,10 (V,S) Převeď procenta a) na zlomky v základním tvaru, b) na desetinná čísla. 5 % 5 % = 0,05 25 % 25 % 110 % 200 % = 0,25 = 1,10 = 2,00 = 2 = 1,1 110 % 200 % =2 Nápověda: Procento je setina základu.

= 50% = 50% = 75% = 33% zaokrouhleně = 67% zaokrouhleně Kolik procent obrazce je a) vybarveno, b) nevybarveno. = 50% = 50% nebo 100% - 50% = 50% = 1:4 = 0,25 = 25% = 75% nebo 100% - 25% = 75% = 1:3 = 0,333 = 33% zaokrouhleně = 8:12 = 0,666 = 67% zaokrouhleně nebo 100% - 33% = 67%

(Základ je 40 g, 1 g je základu a 38 g je základu.) Kolik procent je 38 g ze 40 g? (Odhadni, pak vypočítej.) (Základ je 40 g, 1 g je základu a 38 g je základu.) 38 g ze 40 g je 95%. Kolik procent je 96 km z 200 km? Kolik procent je 36 Kč ze 72 Kč? 96 km z 200 km je 48%. 36 Kč ze 72 Kč je 50%.

Na úsečkách (10 cm) vyznač barevně jejich části. (V,S) 25 % 25 % = 0,25 0,25 z 10 cm = 0,25 . 10 = 2,5 cm 40 % = 0,40 0,40 z 10 cm = 0,40 . 10 = 4 cm 40 % 50 % 5 cm 75 % 7,5 cm 90 % 9 cm

Pavel si koupil za svých úspor kolo. Kolik procent úspor mu zůstalo? Celek je . Utratil úspor. Zůstala úspor. Nápověda: Řešení: Pavlovi zůstalo 20 % úspor. ⃰ Pavlovi zbylo 1 500 Kč (20 % úspor). Kolik stálo kolo? Kolo stálo 80 % úspor. 20 % je 1 500 Kč. 80 % je 4 krát více než 20 %. I peněz bude 4 krát více. 4 . 1500 = 6000 Kč Kolo stálo Pavla 6 000 Kč.

a) 10 žáků je vycházejících žáků. Z 50 žáků 9. tříd se 10 žáků přihlásilo na gymnázium, 12 ž. na průmyslovou školu, 18 ž. na učiliště. Kolik procent žáků šlo a) na gymnázium, b) na průmyslovku, c) na učiliště, d) na jinou školu? (V,S) a) 10 žáků je vycházejících žáků. Na gymnázium se přihlásilo 20 % žáků z 9. tříd. b) 12 žáků je celku. Na průmyslovou školu se přihlásilo 24 % žáků. c) 18 žáků je celku. Na učiliště se přihlásilo 36 % žáků.

ZDROJE: TREJBAL, J., Matematika pro 7. roč. ZŠ – 1. díl, PRAHA: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ, akciová společnost, 1998.