Představení části přírodověda nabídka, vize, výstupy
Obsah Základní motivační faktory Nabídky pro školy, tématické okruhy Souvislosti projektu Lidé projektu
Co podpoříme Prohloubení zájmu žáků o přírodovědu/biologii Praktické laboratorní ukázky – vztah k vědě samotné Aplikace těchto poznatků – vazba na biologické obory Využití přístrojové techniky – podpoření zájmu o přírodovědné obory
Tématické okruhy v nabídce přírodovědy / biologie Základní preparační nářadí a optické pomůcky Kvasinky a fermentace Mikrobiologie vody, řasy a sinice Cévnaté rostliny, morfologie, anatomie Fyziologie rostlin, pohyby
Program 1 Přístroje pro biologa Lupa Teploměr Měření pH Mikroskop Pinzety Preparační jehla Nůž a žiletka Pomůcky k záznamu Ukázky jejich použití, praktické odzkoušení
Program 2 Kvasinky a fermentace Rozdíl mezi pozorováním a pokusem Jak udělat záznam o pozorování (kapka) Proč děláme pokus – jaký je výsledek Pokus – kvasinky – plynovka Totéž mikroskop – komůrka kvasinky Jak roste mikroorganismus – kynutí těsta
Program 3 Mikrobiologie vody Vzorek vody z různých lokalit Řasy a sinice (autotrofní mikroorganismy) Příprava media pro růst řas a sinic, tekuté a pevné půdy. Sterilizace připravených půd (Papiňák) Očkování na šikmé agary Očkování na misky s agarem Sbírky autotrofních organismů-Třeboň
Program 4 Cévnaté rostliny Ukázka morfologie rostlin Rostlinná pletiva Zhotovení rychlých preparátů, parenchym, sklerenchym, svazky cevní, průřez stonkem hrachu, farbitisu. List a fotosyntéza, Elodea a chloroplasty Ukázka celistvosti – apikální dominance
Program 5 Pohyby rostlin Tropismy a taxe Fototropismus - oves, geotropismus - hrách Fototaxe Euglena Autonomní a ovíjivé pohyby Jak sledovat pohyby rostlin – fotozáznam
Tvorba a ukázka filmových záznamů Nabídka tvorby a distribuce krátkých výukových smyček.
Lidé v projektu Garanti za přírodovědu Ing. Vítězslav Březina MUDr. Šárka Dolničková Metodik, technolog Petr Kohout Hlavní manažer projektu Ing. Petra Vachová