Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové výzvy v cyklistické dopravě a cykloturistice
Advertisements

Tisková konference MD a SŽDC
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Malá Chuchle – Lahovice
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Luhačovice, Priority železniční infrastruktury na Moravě v období 2014–2020 Ing. Mojmír Nejezchleb náměstek generálního ředitele pro modernizaci.
Valná hromada Svazku vodovodů a kanalizací Ivančice Svazek vodovodů a kanalizací Ivančice B.M. Kuldy 20, Ivančice IČ DIČ CZ
Olomouc, 11. dubna 2016 Významné stavby na území Olomouckého a Zlínského kraje Ing. Pavel Surý generální ředitel Moravské dopravní fórum.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M.
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Tisková konference - stavby ROP Mgr. Daniel.
CYKLOSTEZKA VARHANY Ing. Jiří Samšiňák projektový manažer města Česká Lípa.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Rozvojové záměry na železnici
Informace o stavu přípravy trasy metra I.D
Strategické úkoly MD Pardubice
Směrnice č. V-2/2012 Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy.
Novinky z IROP.
Železniční doprava pro kraje
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Další výzvy ve Specifickém cíli 3.3 IROP Regulační plány
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M
XII. Konference samospráv Olomouckého kraje
Hospodářská soudržnost ORP v regionu soudržnosti Střední Morava
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje
Investice a neinvestiční opravy na krajské silniční síti v r. 2018
Doženeme Evropu? Moderní železniční infrastruktura
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Přehled výluk na hraničních přechodech a investiční akce SŽDC/ŽSR
ředitel odboru strategie
Moravské dopravní fórum
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Regenerace sídlišť Regenerace sídlišť Úprava veřejných prostranství
PREZENTACE ŘSD VIII. ročník konference MORAVSKÉ DOPRAVNÍ FÓRUM
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní konference „Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů“ Luhačovice, 21. 9. 2017

Souhrnné údaje V Olomouckém kraji SŽDC aktuálně připravuje celkem 10 větších investičních akcí (nad 100 mil. Kč) v celkové hodnotě 20 mld. Kč. Ve Zlínském kraji SŽDC aktuálně připravuje celkem 9 větších investičních akci (nad 100 mil. Kč) v celkové hodnotě 18 mld. Kč. Žádná z velkých staveb v obou krajích není v tuto chvíli v realizaci. Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Modernizace trati Otrokovice - Vizovice Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Modernizace trati Otrokovice - Vizovice Popis stavby: Stavba zahrnuje celkovou modernizaci trati, včetně dostavby druhé koleje v úseku Otrokovice – Zlín a elektrizace celé trati střídavou soustavou 25kV, 50Hz. Maximální traťová rychlost bude zvýšena na 100 km/h. Zvýšením kapacity trati bude rovněž umožněn rozvoj terminálu nákladní dopravy v Lípě nad Dřevnicí. Stav přípravy: Dne 15. 8. 2017 byl schválen záměr projektu Centrální komisí MD. Je zpracována dokumentace pro územní řízení, s předpokladem podání žádosti o ÚR do konce září 2017, probíhá proces EIA. Předpokládaná realizace v letech 2020 – 2024 Předpokládané náklady 11,8 mld. Kč Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí-Hustopeče nad Bečvou Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí-Hustopeče nad Bečvou Popis stavby: Stavba zahrnuje komplexní rekonstrukci 10 km úseku trati a žst. Lhotka nad Bečvou ve všech profesích železniční infrastruktury, spojená se zvýšením traťové rychlosti až do 160 km/h. Stav přípravy: V současné době probíhá územní řízení. Předpokládaná realizace v letech 2019 – 2020 Předpokládané náklady 1,54 mld. Kč Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Modernizace trati Brno - Přerov Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Modernizace trati Brno - Přerov Popis záměru: Studie proveditelnosti tohoto záměru byla 1. září 2015 schválena Centrální komisí Ministerstva dopravy ve variantě M2, která zahrnuje modernizaci a zdvoukolejnění trati, ve významné části v nové stopě, pro rychlost do 200 km/h. Stav přípravy: Celý záměr byl pro další přípravu rozdělen do pěti samostatných investičních akcí, z nichž dvě se nacházejí na pomezí Olomouckého a Zlínského kraje: Modernizace trati Brno-Přerov, 4.stavba, Nezamyslice – Kojetín Modernizace trati Brno-Přerov, 5. stavba Kojetín – Přerov U 4. stavby bylo zahájeno zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí, u 5. stavby se předpokládá podpis smlouvy na její zpracování do konce září 2017. Prodloužení soutěže bylo způsobeno napadením u ÚOHS. Předpokládaná realizace 4. a 5. stavby v letech 2022 – 2026 Předpokládané náklady 4. a 5. stavby 9,9 mld. Kč Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Elektrizace a zkapacitnění trati Šumperk - Olomouc Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Elektrizace a zkapacitnění trati Šumperk - Olomouc Popis záměru: Studie proveditelnosti tohoto záměru byla 3. března 2015 schválena Centrální komisí Ministerstva dopravy ve variantě C2, která zahrnuje elektrizaci celé trati, spolu se zvýšením traťové rychlosti až do 160 km/h (v úseku Olomouc – Uničov). Stav přípravy: Příprava byla rozdělena do tří samostatných investičních akcí: Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc Elektrizace a zkapacitnění trati Libina – Uničov Elektrizace a zkapacitnění trati Šumperk - Libina (mimo) Pro všechny stavby byl zpracován záměr projektu a dokumentace pro územní řízení, aktuálně se čeká na schválení v Centrální komisi MD. Předpokládaná realizace v letech 2019 – 2022 Předpokládané náklady 6,5 mld. Kč Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Stavby v uzlu Přerov Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Stavby v uzlu Přerov Rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba: Rekonstrukce železničních tratí v prostoru mezi výhybnou Dluhonice, Přerovem a Prosenicemi. Probíhá územní řízení a zpracovává se dokumentace pro stavební povolení. Předpokládaná realizace 2019 - 2021 Předpokládané náklady 2,91 mld. Kč Rekonstrukce žst. Přerov, 3. stavba: Výstavba přesmyku pro odstranění kolizních vlakových cest. Probíhá posouzení EIA a zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí. Předpokládaná realizace 2020 - 2022 Předpokládané náklady 1,05 mld. Kč Zvýšení rychlosti žst. Prosenice: Zvýšení rychlosti vložením 4 ks vysokorychlostních výhybek (rychlost 160 km/h do odbočky) na Přerovském zhlaví. Probíhá zpracování dokumentace pro stavební povolení. Předpokládaná realizace 2019 Předpokládané náklady 132 mil. Kč Prodloužení podchodu v žst. Přerov: Prodloužení jižního podchodu za areál DPOV. Probíhá zpracování záměru projektu a dokumentace pro územní rozhodnutí. Předpokládaná realizace 2020 - 2021 Předpokládané náklady 250 mil. Kč Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Změna trakční soustavy na AC 25kV, 50Hz v úseku Nedakonice - Říkovice Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Změna trakční soustavy na AC 25kV, 50Hz v úseku Nedakonice - Říkovice Popis stavby: Předmětem stavby je změna trakčního napájení ze stejnosměrného napětí 3 kV na střídavé napětí 25 kV, 50 Hz v délce cca 43 km. Realizace této stavby je podmínkou pro zajištění napájení úseku Otrokovice – Vizovice Stav přípravy: V současné době se dokončuje záměr projektu a následně ze dokončí dokumentace pro územní řízení. Předpokládaná realizace v letech 2019 – 2020 Předpokládané náklady 1,7 mld. Kč Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Samostatné rekonstrukce železničních stanic Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Samostatné rekonstrukce železničních stanic Popis záměru: V prostoru Olomouckého a Zlínského kraje se v současné době připravuje celkem šest staveb samostatných rekonstrukcí železničních stanic: Bystřice pod Hostýnem (2019–2020, 300 mil. Kč) Holešov (2019, 387 mil. Kč) Hranice na Moravě (2020, ? Kč) Rožnov pod Radhoštěm (2019, 120 mil. Kč) Vsetín (2019–2020, 2,2 mld. Kč) Uherské Hradiště (2020, 300 mil. Kč) Předmětem akcí je komplexní rekonstrukce železniční infrastruktury, řešící prostory pro cestující, včetně bezbariérových nástupišť a přístupů, spolu s rekonstrukcí železničního svršku a spodku a technologií železniční dopravní cesty. V žst. Vsetín navíc bude stávající výpravní budova zdemolována a nahrazena novostavbou. Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Náhrady rizikových železničních přejezdů Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Náhrady rizikových železničních přejezdů Popis záměru: Na základě zpracované analýzy bezpečnosti úrovňových železničních přejezdů na tranzitních železničních koridorech byly vytipovány přejezdy, vhodné k nahrazení mimoúrovňovým křížením. V prostoru střední a východní Moravy se jedná o dvě stavby. První je „Náhrada přejezdu P6532 v km 204,392 trati Přerov – Olomouc“, řešící náhradu přejezdu v Holické ulici v Olomouci. Druhou je „Náhrada přejezdů P8166 v km 150,962, P8167 v km 151,352 a P8168 v km 151,931 trati Břeclav – Přerov“, která řeší náhradu trojice přejezdů v ulici Zámoraví v Napajedlech. Stav přípravy: V současné době se u obou staveb dokončuje výběr zhotovitele záměru projektu a dokumentace pro územní rozhodnutí. Předpokládaná realizace v letech 2021 – 2023 Předpokládané náklady nejsou zatím stanoveny, závisí na konečném technickém řešení Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy

Děkuji za pozornost.