Nerozvětvený a rozvětvený elektrický obvod

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU
Advertisements

Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:
Elektromagnetické záření. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM NAPĚTÍ A ODPOR.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Tepelné motory. Struktura prezentace úvod pokus otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Ohmův zákon. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Vedení elektrického proudu v polovodičích. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
Otáčivý účinek magnetického pole na cívku s proudem.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_19 Název materiáluElektrický.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Práce a výkon Základy elektrotechniky 1 Práce a výkon Ing. Jaroslav Bernkopf.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ohmův zákon Obor:Elektrikář Ročník:3.
Mechanická energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Transformátory.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Termika – Fotovoltaika
Jednoduchý elektrický obvod je tvořen čtyřmi hlavními prvky:
Elektřina VY_32_INOVACE_05-25 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Elektrický proud.
Příkon, výkon, práce, účinnost elektrického proudu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Nácvik řešení rezistorové sítě
Střídavý proud.
Elektrické spotřebiče
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Elektronické součástky a obvody
ŠABLONA III/2 Závěrečný test 8.ročník
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
07 ZAPOJOVÁNÍ REZISTORŮ - SÉRIOVĚ
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Spojování rezistorů.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
AZ kvíz - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Odporový dělič a jeho využití v praxi.
Paralelní a sériový obvod
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
Měření elektrického proudu
Sériové zapojení SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Autor
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název prezentace (DUMu): Elektrický výkon
Měření vlastností zdrojů elektrické energie
Rezistory a jejich řazení.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
SPOJOVÁNÍ KONDENZÁTORŮ
Interaktivní elektrický obvod
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
Měření elektrického proudu a napětí
Interaktivní test z elektrotechniky
Zapojování rezistorů SÉRIOVÉ PARALELNÍ ELEKTRICKÝ PROUD STEJNÝ
Transkript prezentace:

Nerozvětvený a rozvětvený elektrický obvod

Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí

Otázky na úvod Jaké elektrické spotřebiče znáš? Jak fungují elektrické spotřebiče? Jaké součásti jsou potřebné k tomu, aby zářivky ve třídě svítily? Jak si představuješ elektrický proud? Vedou všechny látky elektrický proud?

Nerozvětvený elektrický obvod spotřebiče zapojené za sebou (sériově) další informace, animace a zajímavosti: Miniencyklopedie Elektřina ČEZ – Fyzikální základy 6.kapitola – Sériově nebo paraleně?: Napětí: U = U1 + U2 Proud: I = I1 = I2 Odpor: R = R1 + R2

Příklad 1 Dva spotřebiče o odporech 20 Ω a 30 Ω jsou spojeny v elektrickém obvodu za sebou. Na svorkách obou spotřebičů je napětí 230 V. Jaké je napětí na svorkách každého z nich? R1 = 20 Ω R2 = 30 Ω U = 230 V U1 = ? U2 = ? U = R. I I=U/R R = R1 + R2 U1 = R1.I I = 230 V / 50 Ω R = 20 Ω + 30 Ω U1 = 20 Ω. 4,6 A I = 4,6 A R = 50 Ω U1 = 92 V U2 = R2.I U2= 30 Ω. 4,6 A = 138 V

Rozvětvený elektrický obvod spotřebiče zapojené vedle sebe (paralelně) Napětí: U = U1 = U2 Proud: I = I1 + I2 Odpor:

Příklad 2 Rezistor s odporem 100 Ω a rezistor s odporem 400 Ω jsou v obvodu spojené vedle sebe. Urči výsledný odpor obou rezistorů. R1 = 100 Ω R2 = 400 Ω R = ?

Výukové programy na CD ROM další informace, animace a zajímavosti: Výukový program Fyzika zajímavě – elektřina 1: kapitola Elektrické obvody další informace, animace a zajímavosti: Výukový program Zebra pro školy Fyzika – kapitola Elektřina I

Otázky k zopakování Jaký je výsledný odpor dvou spotřebičů spojených za sebou? Porovnej hodnoty proudu procházejícího žárovkami, které jsou spojeny za sebou. Jaký je výsledný odpor dvou spotřebičů zapojených vedle sebe? Porovnej hodnoty proudu procházejícího žárovkami, které jsou spojeny vedle sebe.

Shrnutí spotřebiče zapojeny za sebou (sériově) nerozvětvený elektrický obvod spotřebiče zapojeny za sebou (sériově) výsledný odpor spotřebičů R = R1 + R2 rozvětvený elektrický obvod spotřebiče zapojeny vedle sebe (paralelně)