NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy o společné práci
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Slovní úlohy o společné práci
Několikrát méně, nácvik.
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Výpočty přímé a nepřímé úměrnosti.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Slovní úlohy o společné práci
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Test č.3  Binomické rozdělení pravděpodobnosti VY_32_INOVACE_21-17.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Nepřímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Matematika a její aplikace
Graf nepřímé úměrnosti
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – nepřímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Nep ř ímá úm ě rnost Pojem nep ř ímá úm ě rnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R07_ Obvod a obsah kosodélníku TEMA:
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 15 TÉMA: Transformátor ČÍSLO PROJEKTU:
Výpočet potřeby zaměstnanců Pracovní list Zpracoval Ing. Jan Weiser.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_ Procento TEMA: Matematika 7. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R15_ Test-měřítko TEMA: Matematika 7.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Kurzovní lístek TEMA: Matematika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR:RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R16_Matematické pohádky TEMA:Matematika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_01_Výpočet zlomku.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Výpočet potřeby zaměstnanců
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Jednotky délky Matematika – 4. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Slovní úlohy na společnou práci
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Slovní úlohy o společné práci
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Monika Kysilková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_3.2.5.2.R16_ Test trojčlenka TEMA: Matematika 7. ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2976

Anotace: Nejprve žáci dostanou test se zadáním- viz 1. snímek. Žáci jsou rozděleni na 2 oddělení A/B. Vyučující promítne test na tabuli z prezentace. Pro rychlé počtáře se po kliknutí na smajlíka objeví příklad pro rychlé počtáře. Během 10 minut žáci vypracují test a odevzdají. Rozkliknutím se objeví řešení příkladu pro rychlé počtáře. Žáci si píší do sešitu opravu příkladu, kde se dopustili chyby. Na závěr je uvedeno hodnocení podle počtu bodů.

Test trojčlenka. Oprava testu.

Zadání: A 1/ Šest lidí splní daný úkol za 12 dní. Kolik času by potřebovalo na stejnou práci při stejném výkonu 9 lidí? 2/ Konzervárenský automat uzavře za 20 minut 1300 kompotů. Kolik kompotů uzavře za 45 minut?   B 1/ Automat vyrobí za 18 minut 456 součástek. Kolik součástek vyrobí za 33 minut? 2/ Čtyři čerpadla vyčerpají vodu z nádrže za 6 hodin. Za jak dlouho by vyčerpala nádrž jen 3 stejně výkonná čerpadla?

Příklad pro rychlé počtáře: Na provedení výkopových prací byli sjednáni 4 dělníci. Práce by jim trvala 8 dní. Po 2 dnech jeden dělník onemocněl. Za jak dlouho dokončí práci ostatní dělníci? Řešení: 4 dělníci…….6dní ( 8-2) 3 dělníci…….x dní x: 6=4:3 x.3=6.4 x=8 Zbylí dělníci dokončí výkop za 8 dní.

Řešení příkladu 1A: Šest lidí splní daný úkol za 12 dní. Kolik času by potřebovalo na stejnou práci při stejném výkonu 9 lidí? Řešení: 6 lidí……….12 dní 9 lidí…………x dní x: 12= 6:9 x.9=12.6 x= 72:9 x= 8 9 lidí by splnilo úkol za 8 dní. NÚ

Řešení příkladu 1B Automat vyrobí za 18 minut 456 součástek. Kolik součástek vyrobí za 33 minut? Řešení: 18 min…456 součástek 33 min…x součástek x: 456=33:18 x.18=456.33 x= 836 Automat vyrobí 836 součástek. PÚ

Řešení příkladu 2A. Konzervárenský automat uzavře za 20 minut 1300 kompotů. Kolik kompotů uzavře za 45 minut?   Řešení: 20 min…1300 kompotů 45 min…..x kompotů x: 1300=45:20 x.20= 1300.45 x=2925 Automat uzavře 2925 kompotů. PÚ

Řešení příkladu 2B Čtyři čerpadla vyčerpají vodu z nádrže za 6 hodin. Za jak dlouho by vyčerpala nádrž jen 3 stejně výkonná čerpadla? Řešení: 4 čerpadla….6 hod 3 čerpadla…..x hod. x:6=4:3 x.3=6.4 x= 24:3 x= 8 Tři čerpadla by vyčerpala nádrž za 8 hodin. NÚ

Hodnocení. Každý příklad je hodnocen 2 body. Jeden bod za příklad může získat ten, kdo správně začal počítat, určil, zda se jedná o přímou nebo nepřímou úměrnost a dopustil se pouze numerické chyby. Hodnocení: 4body….1 3 body…2 2 body …3 1 bod …4 0 bodů…5

Citace: Matematika pro 7. ročník ZŠ: 2. díl. Praha 2: SPN, 1998. ISBN 80-7233-000-4. www.microsoft.com