Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Matematika a její aplikace
54.1 Slovní úlohy řešené soustavou rovnic o dvou neznámých
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_577_ARITMETICKÝ_PRŮMĚR Téma: OPAKOVÁNÍ ARITMETICKÉHO.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 1 VY_42_INOVACE_27 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_564_PÍSEMNÉ_NÁSOBENÍ_JEDN OCIFERNÝM_ČINITELEM.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
48.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_573_PŘEVODY_JEDNOTEK_OBSA HU Téma: OPAKOVÁNÍ.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 2 VY_42_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_562_PÍSEMNÉ_SČÍTÁNÍ Téma: OPAKOVÁNÍ – PÍSEMNÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_671_SOME_ANY TÉMA: Some, any ČÍSLO PROJEKTU:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_570_PŘEVODY_JEDNOTEK_HMO TNOSTI Téma: OPAKOVÁNÍ.
Ukázkové řešení. Postup: 1. Určíme si neznáme 2. Sestavíme rovnice ze vztahů ve slovní úloze 3. Aplikujeme dosazovací metodu a výpočet neznámých 4. Zkouška.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_565_PÍSEMNÉ_NÁSOBENÍ_DVOJ CIFERNÝM_ČINITELEM.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
T ŘI ZPŮSOBY ŘEŠENÍ SLOVNÍ ÚLOHY Úvodní úloha ke kapitole Slovní úlohy řešené pomocí lineárních rovnic Mgr. Hana Přichystalová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Rovnice ve slovních úlohách I.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Řešení slovních úloh rovnicemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Řešení slovních úloh rovnicemi
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Ing. Jitka Michálková
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy na soustavy rovnic
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Transkript prezentace:

Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:  Mgr. Lenka Hanušová Název: VY_32_INOVACE_1802_SLOVNÍ_ÚLOHY Téma:  Řešení slovních úloh pomocí soustav 2 rovnic o 2 neznámých –metoda sčítací, dosazovací, kombinovaná. Číslo projektu:  CZ.1.07/1.4.00/21. 2975

ANOTACE Prezentace je určena žákům 9. tříd, přechody snímků v prezentaci jsou kliknutím myši. Je zaměřena na procvičení řešení slovních úloh pomocí soustav rovnic o dvou neznámých. Žáci si zopakují řešení soustav dvou rovnic o dvou neznámých různými metodami – sčítací, dosazovací, kombinovanou.

Datum vytvoření: 10. 3. 2013 Klíčová slova: slovní úloha, neznámá, soustava rovnic, řešení soustav rovnic, metoda dosazovací, sčítací, kombinovaná, zkouška, odpověď

Slovní úlohy řešení pomocí soustav dvou rovnic o dvou neznámých využití metody: 1. dosazovací 2. sčítací 3. kombinované

Postup při řešení slovních úloh: zvolíme dvě neznámé x, y podle textu sestavíme soustavu rovnic řešíme soustavu rovnic podle textu slovní úlohy provedeme zkoušku zapíšeme odpověď

1.Slovní úloha Zahradnice uvázala dvě kytice z narcisů a tulipánů. Jedna kytice stála 40 Kč, byla uvázána ze dvou tulipánů a jednoho narcisu. Druhá kytice stála 55 Kč, byla uvázána z jednoho tulipánu a 4 narcisů. Kolik Kč stál jeden narcis a jeden tulipán? (Použij metodu dosazovací.)

Řešení 1 tulipán stojí ….. x Kč 1 narcis stojí ….. y Kč sestavení soustavy rovnic: 2x + y = 40  y = 40 – 2x 2/ y = 40 – 2.15 x + 4y = 55 y = 40 - 30 1/ x + 4.(40 – 2x) = 55 y = 10 x + 160 – 8x = 55 - 7x = 55 – 160 - 7x = - 105 x = 15 [15,10] zkouška: 2 tulipány + 1 narcis stojí ….. 2.15 + 1.10 = 30 + 10 = 40 (Kč) 1 tulipán + 4 narcisy stojí ….. 1.15 + 4. 10 = 15 + 40 = 55 (Kč) odpověď: Tulipán stojí 15 Kč, narcis 10 Kč.

2. Slovní úloha Vedoucí školní jídelny koupila 45 kg banánů a pomerančů. Banány po 19 Kč, pomeranče po 15 Kč. Celkem zaplatila 835 Kč. Kolik kg koupila banánů a kolik kg pomerančů? (Použij metodu sčítací.)

Řešení banány ….. x (kg) pomeranče ….. y (kg) sestavení soustavy rovnic: x + y = 45 (kg) 19x + 15y = 835 (Kč) 1/ - 19x - 19y = - 855 2/ - 15x - 15 y = - 675 19x + 15y = 835 19x + 15y = 835 - 4y = - 20 4x = 160 y = 5 x = 40 [40,5] zkouška: provedeme v Kč ….. 19.40 + 15.5 = 760 + 75 = 835 odpověď: Vedoucí školní jídelny koupila 40 kg banánů a 5 kg pomerančů.

3.Slovní úloha Do zoologické zahrady přivezli plameňáky a klokany. Zvířata mají dohromady 32 nohou a 11 hlav. Kolik bylo klokanů a kolik plameňáků? (Použij metodu kombinovanou.)

Řešení počet plameňáků ….. x počet klokanů ….. y sestavení soustavy rovnic: x + y = 11 2/ x + 5 = 11 2x + 4y = 32 x = 6 1/ - 2x - 2y = -22 2x + 4y = 32 2y = 10 y = 5 [6,5] zkouška: počet nohou ….. plameňáci …. 2.6 = 12 ….. klokani ….. 4.5 = 20 ….. celkem ….. 12 + 20 = 32 odpověď: Do zoologické zahrady přivezli 5 klokanů a 6 plameňáků.

Slovní úlohy V hotelu je ubytováno 150 hostů ve 42 pokojích. Některé pokoje jsou třílůžkové a některé čtyřlůžkové. Kolik pokojů je v hotelu třílůžkových a kolik čtyřlůžkových? 2. Urči neznámá čísla a, b. Jestliže jejich součet je 60 a podíl je 4. V prodejně ovoce a zeleniny prodávají 1 kg pomerančů za 20 Kč, 1 kg hroznového vína za 50 Kč. Kolik kilogramů pomerančů a kolik kilogramů hroznového vína prodali, jestliže prodavač za celý den navážil celkem 271 kilogramů ovoce a utržil 8 000 Kč?

. . . Výsledky počet třílůžkových pokojů ….. x x + y = 42 počet čtyřlůžkových pokojů ….. y 3x + 4y = 150 [18,24] první číslo ….. a a + b = 60 druhé číslo ….. b a : b = 4  a = 4b [48,12] množství pomerančů ….. x x + y = 271 množství hr. vína ….. y 20x + 50y = 8 000 [185,86] . .

POUŽITÉ ZDROJE Program Microsoft Office 2010, Klipart