Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Převody jednotek Jednotky hmotnosti Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil
Advertisements

Převody jednotek Jednotky délky Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil Datum
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
12..
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Násobení a dělení desetinných čísel
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Převody jednotek obsahu
Převody jednotek hmotnosti
Převody jednotek délky
Násobení a dělení desetinných čísel 10, 100, 1000,..
Kružnice Matematika, 5. ročník VY_32_INOVACE_082, 5. sada, M ANOTACE
Násobení a dělení desetinných čísel
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
Elektronická učebnice - I
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
Převody jednotek Jednotky délky.
Při násobení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u násobeného čísla o jedno místo doprava (číslo se zvětší) ,26 = ,
Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Výukový materiál pro 6.ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Výukový materiál pro 7.ročník
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Násobení a dělení desetinného čísla 10, 100, 1000
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
h I. OPAKOVÁNÍ 1) Zaokrouhli deset. čísla na: 3, Setiny Jednotky Deseti tisíciny Desetiny Tisíciny …………………… 85, …………………… 1,751.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
VY_32_INOVACE_
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Elektronická učebnice - I
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo VY_32_Inovace_3266 Název Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem Téma hodiny Předmět Matematika Ročník/y/ 5. Anotace Materiál obsahuje výklad učiva o násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem. Obsahuje úkoly na procvičení daného učiva. Očekávaný výstup Učí se násobit a dělit desetinná čísla deseti a stem. Používá tyto poznatky při řešení matematických úloh. Druh učebního materiálu Prezentace

Násobení a dělení desetinných čísel

Násobení desetinných čísel deseti a stem Menší bochník chleba stojí 18,20 Kč. Kolik bude stát 10 takových chlebů? 18,20 . 10 = 182,0 Sešit stojí 7,50 Kč. Dodávají je v balících po 100 kusech. Kolik stojí balík sešitů? 7,50 . 100 = 750,0 POZOR Násobíme-li desetinné číslo deseti, posuneme desetinnou čárku o 1 místo doprava. Násobíme-li desetinné číslo stem, posuneme desetinnou čárku o 2 místa doprava.

Vypočítej a najdi chybu: 3,15 . 10 = 0,65 . 10 = 7,81 . 10 = 9,23 . 10 = 2,5 . 10 = 84,0 . 10 = 0,86 . 10 = 5,23 . 100 = 0,94 . 100 = 70,4 . 100 = 7,04 . 100 = 42,6 . 100 = 4,60 . 100 = 6,1 . 100 = Vypočítej a najdi chybu: chyba 0,68 . 10 = 6.8 správně chyba 5,23 . 100 = 523 0,68 . 10 =0,068 5,7 .10 =57 10 . 4,25 = 42,5 5,23 . 100 = 52,3 42,6 .100 =4260 100 . 7,38 = 738

POZOR Dělení desetinných čísel deseti a stem Za deset stejných sešitů platily děti 67 Kč. Kolik stál jeden sešit? 67 : 10 = 6,70 Přirozené číslo si napíšeme jako desetinné 67,0 Do školy zakoupili 100 stejných učebnic v celkové ceně 4 850 Kč. Jaká byla cena jedné učebnice? 4 850 : 100 = 48,50 POZOR Při dělení desetinného čísla deseti se posune desetinná čárka o 1 místo doleva. Při dělení desetinného čísla stem se posune desetinná čárka o 2 místa doleva.

Vypočítej a najdi chybu: 23,5 : 10 = : 10 = 6,1 : 10 = 0,5 : 10 = 34,0 : 10 = 176 : 10 = 327 : 100 = : 100 = :100 = 816 : 100 = 2 600 : 100 = 65,0 : 100 = Vypočítej a najdi chybu: 6,28 : 10 = 0,628 430 : 10 = 4,30 65 : 10 = 650 26,70 : 100 = 2 670 849 : 100 = 8,49 9,9 : 100 = 0,099 správně chyba 430 : 10 = 43 chyba 65 :10 = 6,5 chyba 26,70 : 100 = 0,2670

Rozhodni, zda se jedná o dělení nebo násobení, a doplň správně: Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem využíváme při převodech jednotek. Máme-li převést metry na centimetry, budeme počet metrů (násobit-dělit) stem. m 3,12 6,4 5,81 0,57 5,8 cm Máme-li převést milimetry na centimetry, budeme počet milimetrů(násobit-dělit) deseti. mm 16 42 98 120 8 cm Rozhodni, zda se jedná o dělení nebo násobení, a doplň správně: 0,75 __ 10 = 7,5 4,8 __ 100 = 480 3,4 __ __ =34 23,5 __ 10 =2,35 357 __ 100 = 3,57 6 __ ___ = 0,6 8,6 __ 10 = 0,86 0,29 __ 100 = 29 92 __ ___ =0,92 . . . 10 : : : 10 : . : 100

Použité zdroje: Archiv autora www.office.microsoft.com RNDR. JAROSLAVA JUSTOVÁ. Matematika: pro 5. ročník základních škol 3. díl. čtvrté vydání. Všeň: Alter, 2008. ISBN 978-80-7245-136-4.