Literatura období humanismu a renesance

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Renesance.
R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
Jak se Habsburskové dostali na český trůn?
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
RENESANCE. Rafaello – Athénská škola Platón, Aristoteles, Diogenés a další postavy reprezentující veškerou moudrost lidstva.
Česká kultura v 16. století renesance
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
RENESANCE A HUMANISMUS
Renesance Kristýna Strouhalová.
Renesance a humanismus v českém království
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Česká renesance Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
FILIP I. SLIČNÝ Španělský král KAREL V. Španělský král FERDINAND I. Český král „Říše, nad kterou slunce nezapadá“ Maxmilian II. RUDOLF II. Český král.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_17.
ČESKÁ KULTURA NA POČÁTKU NOVOVĚKU. 15. stol. – pozdní (vladislavská) gotika 16. stol. – v Čechách se začíná rozvíjet renesance (české země bylo dlouho.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
RENESANCE A HUMANISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Renesance Dějepis 7.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Středověk – Jagellonci
Italská renesance a humanismus
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
Humanismus a renesance.  Konec 13. století – Evropa→ ohromný hospodářský rozvoj – města - 1. zámořské plavby ( O 1 jaký byl jejich důvod?) → rozvoj přírodních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Literatura období renesance
Renesance.
RENESANCE 15. a 16. století. RENESANCE 15. a 16. století.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Literatura období humanismu a renesance

Konec 15. století – do Čech pronikají humanistické a renesanční myšlenky renesance= vznikla v itálii velké kulturní období po gotice odklon od středověkého myšlení znovuzrození (z francouzštiny) renesanční umění – hledá vzory v antice renesance v Evropě: - vzestup malířství, sochařství, architektury literatura: W. SHAKESPEARE, F. VILLON, DANTE ALIGHIERI MICHELANGELO BUONAROTTI LEONARDO DA VINCI

RENESANCE V ČECHÁCH: BELVEDER ZÁMEK LITOMYŠL, JINDŘICHŮV HRADEC DALŠÍ ROZVOJ ČESKY PSANÉ LITERATURY: VÝZNAMNÝ OBJEV KNIHTISKU – 1445 2.POL. 15.STOL.: PRVNÍ ČESKY TIŠTĚNÁ KNIHA - KRONIKA TROJÁNSKÁ

Významný literární počin – vydání Bible kralické – 16 Významný literární počin – vydání Bible kralické – 16.století (kvalitní mateřština) Humanismus: =myšlenkové a literární hnutí se zájmem o poznání člověka = lidství, lidskost Jeho prosazování vrcholí v 17. století JEDNOTA BRATRSKÁ = NEZÁVISLÁ CÍRKEV, ORGANIZÁTORKA ŠKOLSTVÍ, BOHATÁ LITERÁRNÍ ČINNOST: kroniky, letopisy, cestopisy Spory s katolíky