DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Digitalizace výuky Příjemce
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Pozorování přírody stavba květu.
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Morfologie rostlin – květ
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin I.
Krytosemenné rostliny
Čeleď bobovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Generativní orgány rostlin
r. dvouděložné, růžotvaré, bobotvaré, plod, souplodí nažek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rostlinné orgány - květ
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Stavba květu, květenství
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin II.
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
Květ a květenství autor: David Hainall.
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Květ
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Květ Bohumil Bareš.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
© Letohradské soukromé gymnázium o.p.s. Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/ Výuková centra.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Bobovité.
Stavba květu Květenství.
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_368.
Významné čeledi dvouděložných 1
Květenství a plodenství
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Rozmnožovací orgány rostlin
KVĚTENSTVÍ.
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Pohlavní orgány Květ a květenství
Ranunculaceae (pryskyřníkovité)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
KVĚTENSTVÍ JEDNODUCHÁ - hroznovitá - vrcholičnatá
List a květ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
Stavba a znaky květu, květenství
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hvězdnicovité.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Generativní rostlinné orgány
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0967 Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,Dr. Šmerala 25/2565, 728 04, Ostrava Název materiálu Květ, květenství Autor Petr Vondráček Tematický okruh Botanika a geologie Ročník 1. ročník a kvinta Vytvořeno Květen 2014 Anotace Stavba květu, typy květenství, opakování Metodický pokyn Forma prezentace PowerPoint , fotografie Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Stavba květu, květenství - opakování Petr Vondráček Matiční gymnázium Ostrava

1. Popiš stavbu květu Použij tyto pojmy: květní lůžko, kalich, koruna, okvětí, tyčinky, pestík 2 3 1 mák vlčí koniklec alpinský bílý zpět

zpět Jaterník podléška 4 5 Rozrazil rezekvítek

zpět 8 6 zvonek vousatý 7 zvonek kopřivolistý

9 11 12 10 13 Popiš stavbu pestíku a tyčinky, schéma: Tyčinka Pestík zpět

Čeleď bobovité má korunní lístky rozlišené na pavézu, křídla a člunek Čeleď bobovité má korunní lístky rozlišené na pavézu, křídla a člunek. Popište. 16 15 14 zpět

2. Která část květu je přeměněna v útvary na obrázku? pampeliška zpět

3. Určete souměrnost květů Pojmy: souměrný, pravidelný, nepravidelný jabloň medovník meduňkolistý zpět

hvozdík pyšný vikev lesní zpět

4. Určete typ květenství. A. Jednoduché prvosenka vyšší a jarní jitrocel prostřední zpět

jetel luční zpět kukuřice kopretina bílá

zpět šeřík obecný kokoška pastuší tobolka

B. Složené zpět kerblík lesní devětsil bílý

Květenství rostlin čeledi hvězdnicovité bývají tvořená dvěma druhy květů. Popiš. hvězdnice chlumní 1 kopretina bílá 2 2 zpět

5. Vysvětli, proč mnohé květy jsou pěkně pestře zbarvené, např 5. Vysvětli, proč mnohé květy jsou pěkně pestře zbarvené, např. u vstavačovitých rostlin zpět tořič včelonosný vstavač vojenský

6. Pozoruj rozvíjení květů pomocí časosběrné kamery 6. Pozoruj rozvíjení květů pomocí časosběrné kamery. Použij kameru i ke studiu růstu stonku nebo rozvíjení listů. jabloň

Správné odpovědi: Popiš stavbu květu 1 koruna, kalich je prchavý (brzy opadá) okvětí tyčinky pestík kalich koruna květní lůžko prašník nitka blizna čnělka semeník člunek křídla pavéza obrázek 1 obrázek 2 obrázek 3 obrázek 4 obrázek 5

2. Která část květuje přeměněna v útvary na obrázku? Z kalichu vzniká chmýr. 3. Určete souměrnost květů medovník meduňkolistý – souměrný jabloň – pravidelný vikev lesní – souměrný hvozdík pyšný – pravidelný 4. Určete typ květenství jitrocel prostřední – klas prvosenka jarní a vyšší – okolík kukuřice – palice (samičí květenství) jetel luční – hlávka (strboul) kopretina bílá – úbor šeřík obecný – lata kokoška pastuší tobolka - hrozen devětsil bílý – hrozen z úborů kerblík lesní – složený okolík obrázek 6 obrázek 7 obrázek 8 obrázek 9 obrázek 10 obrázek 11 obrázek 12

trubkovité květy jazykovité květy 5. Vysvětli, proč mnohé květy jsou pěkně pestře zbarvené, např. u vstavačovitých rostlin Lákají hmyz barvou i tvarem květu k opylování, přenos pylu – entomogamie. obrázek 13 obrázek 14

Použitá a doporučená literatura JELÍNEK, J., ZICHÁČEK, V. Biologie pro gymnázia: teoretická a praktická část. 4. rozš. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2000, 559 s., [38] s. obr. příl. ISBN 80-718-2107-1. KINCL, L., KINCL, M., JAKRLOVÁ, J. Biologie rostlin: pro 1. ročník gymnázií. 4., přeprac. vyd. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-716-8947-5. KUBÁT, K., KALINA, T., KOVÁČ, J., KUBÁTOVÁ, D., PRACH, K., URBAN, Z. Botanika. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998, 231 s. ISBN 80-718-3053-4.