Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastnosti kapalin a plynů
Advertisements

Zpracovala Iva Potáčková
Mechanické vlastnosti plynů.
SOUTEŽ - RISKUJ! Mechanické vlastnosti Plynů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název úlohy: 5.16 Atmosférický tlak.
Mechanické vlastnosti plynů
Atmosférický tlak a jeho měření
Plyny.
Mechanické vlastnosti plynů
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_HYDROSTATICKY.
Plyny.
Atmosféra Země, Atmosférický tlak
Skupina(A) David Pazourek David Krýsl Jakub Tůma Magda Eva.
Autor: RNDr. Kateřina Kopečná Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55.
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
f – sekunda yveta ančincová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
PLYNY Vlastnosti látek plynných Tlak vzduchu Torricelliho pokus
PLYNY.
Mechanické vlastnosti plynů
 malé síly mezi molekulami + velké vzdálenosti,  neustálý a neuspořádaný pohyb částic,  tekuté,  rozpínavé,  stlačitelné,  nemají stálý tvar, nemají.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Mechanické vlastnosti plynů. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Vlastnosti plynů Pohyb je základní vlastnost všech těles ve vesmíru. Toto tvrzení platí pro celý vesmír – pro hvězdy, planety, komety, pro celé galaxie.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
T LAK VZDUCHU Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Atmosférický tlak Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Atmosférický tlak AEROSTATIKA nauka o vzduchu v klidu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Fyzika hrou-opakování II.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_14 Mechanické.
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Atmosférický tlak atmosféra je vrstva vzduchu okolo naší Země
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_FYZIKA
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
Částicové složení látek
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_FYZIKA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Atmosférický tlak a jeho měření.
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: 24.4.2012 Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky- Atmosférický tlak Ročník: 7. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Atmosférický tlak, jeho měření, souvislost s počasím

Označ správnou odpověď. Plyny jsou - nejsou složeny z částic, které se neustále, neuspořádaně pohybují. Plyny jsou - nejsou stlačitelné. Plyny jsou – nejsou rozpínavé. Plyny mají – nemají svůj tvar. Plyny mají – nemají svůj objem.

Doplň složení atmosférického vzduchu 21%kyslíku 78% dusíku 1% ostatní plyny – oxid uhličitý, argon, …

Vyřeš úlohu: Pokoj má délku 6m, šířku 3m, výšku 3m. Urči hmotnost vzduchu v pokoji, jestliže hustota vzduchu je 1,29kg/m³. Zápis: V = a.b.c V = 6.3.3 V = 54m³ m = ρ . V m=1,29 . 54 m = 69,66kg Hmotnost vzduchu v pokoji je asi 70 kg. 3m 3m 6m

Doplň: pa Pa atmosférický tlak se značí: jednotky jsou: nelze ho spočítat, lze ho snadno měřit s nadmořskou výškou jeho velikost klesá Pa

Pojmenuj obrázek, kdo se tímto pokusem zabýval? Výška sloupce rtuti v nádobě zůstává stálá. Tento pokus se stal základem pro měření atmosférického tlaku. Torricelliho pokus

Kterými přístroji se měří atmosférický tlak? rtuťový tlakoměr aneroid barograf

Vyber správnou odpověď: Normální atmosférický tlak má hodnotu asi: 1 013Pa 1 013kPa 10 130hPa 1 013hPa Atmosférická tlak na stejném místě Země během času : se mění je stálý záleží na typu přístroje k měření během noci se nemění

Vyřeš úlohu: Jak velkou silou působí vzduch na střechu domu o délce 18m a šířce 14m? Atmosférický tlak je 1 000hPa. Zápis: S = a.b = 18.14=252m² p=1 000hPa=100 000Pa F =p. S F=100 000 . 252 F=25 200 000N=25,2MN Vzduch působí na střechu silou 25,2MN.

Na stejném místě se atmosférický tlak s časem mění. Adélka jela na výlet na Sněžku. V Peci pod Sněžkou naměřila tlak 95kPa. Jaký mohl být tlak na Sněžce? Skutečný naměřený tlak byl 89kPa. Vysvětli rozdíl. Porovnej tlak na Sněžce a v Peci pod Sněžkou, vysvětli rozdíl. Podle MFCHT, tabulka F10, pro nadmořskou výšku Sněžky najdeme asi 84,6kPa Na stejném místě se atmosférický tlak s časem mění. Stoupá-li nadmořská výška, tlak klesá.

Domácí úkol: Zjisti dostupné informace o E. Torricelli. Jak souvisí atmosférický tlak s předpovědí počasí? Zjisti které fyzikální veličiny závisí na tlaku. Jaká je hustota vzduchu na různých místech atmosféry? Je všude stejná? Proč se špatně vylévá džus z plechovky, máme- li v ní jen jeden otvor? Jak vypadá záznam tlaku z barografu?

Anotace Cíl hodiny: Opakování pojmu atmosférický tlak, jeho měření, vlastnosti plynných látek. Práce s prezentací: Možnost společného opakování učiva, použít jako test, opakování je možné využít pro 7. 8. ročník při fyzice. Průřezová témata: Zejména v domácím úkolu – lze využít i jako samostatnou práci v hodině , souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D

Zdroj citace Vlastní tvorba www.microsoft.com Fyzika 2. Praha: SPN a.s., 2008. ISBN 978-80-7235-381-1. JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, 2005. ISBN 80-7196-290-2. JAN ŠEDIVÝ, JAN PURKAR, STANISLAV PFEFRČEK. Úlohy z fyziky. Praha: Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-315-9. JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 2. díl. Praha: SPN , 1992. BOHUNĚK, Jiří; KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 7. ročník základní školy. Olomouc: Prometheus, 2000, ISBN 80-7196-119-1.