Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Německý jazyk Ročník:
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Mikolajková Datum: Název: VY_32_INOVACE_8.2.7.
Stupňování přídavných jmen v přísudku
Komparation der Adjektive und der Adverbien
PŘÍSLOVCE STUPŇOVÁNÍ.
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Autor: Tomáš Procházka
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace
Adjektive - Komperativformen
Gleiche Eltern – unterschiedliche Kinder (cvičební materiál)
W – FRAGEN W- otázky. W – FRAGEN W- otázky WER? KDO? WIE? JAK? WAS? CO? WARUM? PROČ? WOHER? ODKUD?
Opozita – přídavná jména
11. LEKCE (11. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_37.
S TEIGERUNG PhDr. Jarmila Janoušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ07 2.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_34_Německý jazyk_stupňování přídavných jmen_příslovcí.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_32_NJ7_ Wiederholungstest 3/I TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ Německý jazyk 7.-9.r. TEMA: Nepravidelná slovesa.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_174_ZPODSTATNĚLÁ PŘÍDAVNÁ JMÉNA Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_164_SLOVESO WERDEN Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_16_ADJEKTIVE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Komparativ Autor Mgr.
Kdo?, jak?, co?, kde?, který?, v kolik hodin? wer wie was wo welcher, welche, welches wann wie lange um wie viel kdo jak, jaký co kde který kdy jak dlouho.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.19_stupnovani_pridavnych_ jmen Datum : Ročník.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A16_Perfektum pravidelných sloves Téma: Německá gramatika.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A11_Préteritum způsobových sloves Téma: Německá gramatika.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_14_Zu_Hause_III TEMA:My a svět kolem.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_103 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Mgr. Zuzana Manková NĚMECKÝ JAZYK STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.7.A.08_pridavne_jmeno_v_prisudku Datum : Ročník.
Lektion 2 Gleiche Eltern – unterschiedliche Kinder (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_162 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_16 Steigerung der Adjektive TEMA:Jazyková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Němčina pro 7. třídu Tvoření otázky.
Stupňování přídavných jmen
NĚMECKÝ JAZYK ZÁPOR Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Přídavné jméno v přísudku
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Skloňování po členu určitém.
Německý jazyk – Gramatické jevy
PŘÍDAVNÁ JMÉNA STUPŇOVÁNÍ.
Die Syntax II – věty oznamovací Nepřímý pořádek slov
Préteritum pomocných sloves
STUPŇOVÁNÍ die STEIGERUNG.
Digitální učební materiál
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Digitální učební materiál
Autor: Hana Křišťálová
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_A19_Stupňování přídavných jmen a příslovcí Téma: Německá gramatika pro 8. a 9. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Stupňování přídavných jmen a příslovcí Mgr. Lenka Kudrnová

Stupňování přídavných jmen druhý stupeň přídavných jmen se tvoří přidáním koncovky některá přídavná jména přibírají navíc přehlásku např. alt – älter u 2. stupně používáme srovnávání za pomocí als (než) třetí stupeň tvoříme přidáním koncovky: POZOR u třetího stupně užíváme člen určitý – der, die, das -er -ste

Použití stupňovaných přídavných jmen 1. stupeň Er ist so klein wie ich. Je tak malý jako já. 2. stupeň Er ist kleiner als ich. Je menší než já. 3. stupeň Er ist der kleinste von allen. Je nejmenší ze všech.

pravidelně stupňovaná přídavná jména k přidání přehlásky dochází například u následujících přídavných jmen: jung jünger r, e, s jüngste lang länger r, e, s längste alt älter r, e, s älteste kurz kürzer r, e, s kürzeste groβ gröβer r, e, s gröβte stark stärker r, e, s stärkste schwach schwächer r, e, s schwächste

Nepravidelně stupňovaná přídavná jména následující přídavná jména mají zcela nepravidelné stupňování: gut besser r, e, s beste hoch höher r, e, s höchste nahe näher r, e, s nächste

Doplň tabulku stupeň překlad 2. stupeň 3. stupeň fleiβig faul langsam dick hübsch glücklich modern neu praktisch rot alt

Doplň tabulku stupeň překlad 2. stupeň 3. stupeň fleiβig pilný fleiβiger r, e, s fleiβigste faul líný fauler r, e, s faulste langsam pomalý langsamer r, e, s langsamste dick tlustý dicker r, e, s dickste hübsch pěkný hübscher r, e, s hübschste glücklich šťastný glücklicher r, e, s glücklichste modern moderní moderner r, e, s modernste neu nový neuer r, e, s neuste alt starý älter r, e, s älteste bilig levný biliger r, e, s biligste

koncovka-er, popř. přehláska Stupňování příslovcí 2. stupeň je shodný s přídavnými jmény 3. stupeň tvoříme wichtig – wichtiger – am wichtigsten koncovka-er, popř. přehláska am+ koncovka -sten

Nepravidelně stupňovaná příslovce stupeň překlad 2. stupeň 3. stupeň gut dobře besser am besten gern rád lieber am liebsten sehr, viel velmi mehr am meisten oft často häufiger am häufigsten bald brzy eher am ehesten

Doplň vhodné příslovce ve 3. stupni klug langsam Dieses Auto fährt ........................ . Peter antwortet .......................... . Gestern war es .......................... . Ich vergesse die Hausaufgaben ................... . Arbeitest du .......................... ? Wer war ........................ ? Kommt ihr zu Besuch ........................ ? Lerne, bitte, .................... ! Wer lebt ..................... ? Was machst du ......................... ? Der Vogel fliegt ........................... . gut gern schnell bald kalt oft fleiβig hoch gesund

Doplň vhodné příslovce ve 3. stupni Dieses Auto fährt am schnellsten. Peter antwortet am klügsten. Gestern war es am kältesten . Ich vergesse die Hausaufgaben am häufigsten . Arbeitest du am langsamsten ? Wer war am besten ? Kommt ihr zu Besuch am ehesten ? Lerne, bitte, am fleiβigsten ! Wer lebt am gesundsten? Was machst du am liebsten ? Der Vogel fliegt am höchsten.

Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Cizí jazyk Téma Autor Mgr. Lenka Kudrnová Vytvořeno dne 28. 05. 2012 Odpilotováno dne ve třídě IX. A, IX. B Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Cizí jazyk Téma Německá gramatika pro 8. a 9. ročník Název Stupňování přídavných jmen a příslovcí Klíčová slova Stupňování přídavných jmen, stupňování příslovcí, nepravidelné stupňování ANOTACE Výklad a procvičování Jedná se o materiál určený k výkladu gramatického učiva – stupňování přídavných jmen a příslovcí při výuce německého jazyka v devátém ročníku ZŠ. Tento materiál slouží k seznámení se s principem stupňování i jeho nepravidelnostmi. V materiálu jsou zařazena cvičení, která lze zadat jakou samostatnou práci nebo ji provést se žáky společně ústně.

ANOTACE Výklad a procvičování Jedná se o materiál určený k výkladu gramatického učiva – stupňování přídavných jmen a příslovcí při výuce německého jazyka v devátém ročníku ZŠ. Tento materiál slouží k seznámení se s principem stupňování i jeho nepravidelnostmi. V materiálu jsou zařazena cvičení, která lze zadat jakou samostatnou práci nebo ji provést se žáky společně ústně. POUŽITÉ ZDROJE Vlastní tvorba