Tutorování v online vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Struktura e-learningových výukových programů a možnosti jejího využití
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Nástroj pro prezentace
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
CSS a HTML 5. HTML 5 HTML5 je nová verze specifikace značkovacího jazyka HTML, která přináší podstatné změny v technologiích webových stránek. HTML5 umožňuje.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Software (programy) Vypracoval: Mgr. R. Jančar ZŠ Na Planině 1393/3, Praha 4 Krč Zdroj obrázků: Alfacomp.cz (pokud není uvedeno jinak)
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
Distanční studium na OPF SU František Koliba Petr Korviny.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Microsoft Office PowerPoint
Prostředí pro tvorbu strukturovaných učebních textů Ing. Jiří Přibil Fakulta managementu VŠE Rozvojový grant Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
E-learning ve výuce na SŠ
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE II. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Začlenění multimédií do HTML dokumentu Moderní počítačové aplikace.
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
e-learning Lucie Rohlíková
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Petr Korviny SCO 2007 Brno Usnadnění tvorby elektronických studijních textů pro distanční vzdělávání Petr Korviny
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Microsoft Powerpoint Microsoft Word.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Animace a eLearning Petr Korviny SCO 2006, Brno. Úvod Animace Animace Výhody (názornost, vhodnost nasazení pro výuku počítačových programů a dovedností,
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
ELearning 2007 On-line kurz Tvorba distančních studijních textů Petr Korviny.
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
U072 Microsoft Office OneNote 2007
Personalizace výuky prostřednictvím e-learningu. Struktura učebnice pro e-learning Obsah učebnice = struktura předmětu, kapitol cíleTabulka aktivni slovesa.docTabulka.
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Vzdálená správa Tomáš Kalný.
Vzdělávací technologie Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
1. 2 Hypertextové odkazy Na stránce se mohou nacházet místa, na která když klepnete myší, dostanete se na jinou stránku, na jiný server nebo na jinou.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
PHP Programy pro tvorbu WWW stránek - 01
Tvorba e-learningových kurzů v LMS Moodle
Kurz Adobe Dreamweaver CS6 v LMS Moodle
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
VYTVÁŘENÍ POWERPOINTOVÝCH PREZENTACÍ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
MS PowerPoint Pokročilé efekty a práce s multimédii.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 3. ročník oboru.
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Textový Editor.
Textový editor Lada Juráňová.
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
Moderní didaktické technologie a zdroje informací
Software (programy) Vypracoval: Mgr. R. Jančar
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

Tutorování v online vzdělávání. Vytvořeno pro projekt ELDOŠ MODUL č. 6

Jaká má být škola Jaké má být místo, kde trávíte většinu svého času ??? příjemné přívětivé přátelské Splňuje tyto podmínky Vaše škola ?

Svět kolem nás se mění vzdálenosti se zkracují čas běží rychleji obklopuje nás stále více informací žáci si umí tyto informace najít žáci se ale neumí v informacích orientovat Reaguje na tyto změny Vaše škola ?

Tutorování = tutoring pojem původně pocházející z distančního vzdělávání učitel ne jako zdroj informací, ale jako rádce Jan Ámos Komenský: Labyrint světa „Pojď sem, synu, uč se moudrým býti!“ TEACH  LEARN

Kdo je to tutor ? V současné době se slovo tutor užívá pro vzdělavatele v distančním vzdělávání, zejména v e-learningu. Tutor je nejbližší spolupracovník studujícího, vyškolený pracovník pověřený vzdělávací institucí pro řízení studujících v určitém výukovém modulu. Může, ale nemusí být autorem modulu, tj. nemusí být tvůrcem obsahové části modulu. Obvykle se průběžně stará o cca 20 posluchačů, kterým pomáhá při studijních obtížích, ale nevyučuje. Průběžně konzultuje se studujícími dle jejich potřeby a hodnotí průběžně jejich práce. Tutor v on-line kurzu plní 4 základní role: roli řídicí, roli pedagogickou, roli sociální a roli technickou. Sám je monitorován a hodnocen manažerem kurzu, kterému indikuje případné nedostatky zjištěné v daném studijním modulu na základě analýzy opakujících se problémů, které mají studující při studiu daného modulu.

Online a offline tutoring Online tutoring – učitel je spolu se svými žáky Prezenční (kontaktní) výuka, tutoriály Online komunikace (chaty, videokonference) Offline tutoring – všechno, kdy učitel není přítomen Studijní opory pro distanční studium Offline komunikace (e-maily, zprávy) Zpětná vazba (autotesty, testy, úkoly)

Online a offline tutoring Online tutoring – učitel je spolu se svými žáky Prezenční (kontaktní) výuka, tutoriály Online komunikace (chaty, videokonference) Offline tutoring – všechno, kdy učitel není přítomen Studijní opory pro distanční samostudium Offline komunikace (e-maily, zprávy) Zpětná vazba (autotesty, testy, úkoly)

Studijní opory pro samostudium Průvodce studiem Distanční studijní texty Prezentace Animace Audio / video Interaktivní aplikace

Studijní opory pro samostudium Průvodce studiem Distanční studijní texty Prezentace Animace Audio / video Interaktivní aplikace Doplněk běžného studijního textu Seznámení s kurzem Pokyny pro efektivní samostudium

Studijní opory pro samostudium Průvodce studiem Distanční studijní texty Prezentace Animace Audio / video Interaktivní aplikace Speciálně navržené studijní materiály Obsahují motivační prvky Obsahují průvodce studiem Obsahují prvky pro samokontrolu Specifické grafické provedení Populární i v prezenčním studiu

Studijní opory pro samostudium Průvodce studiem Distanční studijní texty Prezentace Animace Audio / video Interaktivní aplikace Studium po jednotlivých obrazovkách Pasivní prezentace - lze jenom listovat (jako texty) Aktivní prezentace - větvení, hypertext, interakce - multimediální prvky Speciální aplikace a formáty - Adobe Authorware, Captivate - eXe, Xerte - PDF, FLV, SWF, SCORM

Studijní opory pro samostudium Průvodce studiem Distanční studijní texty Prezentace Animace Audio / video Interaktivní aplikace Multimediální prvky Součást prezentací nebo webových kurzů Animace - názorné předvedení činnosti - např. ovládání programu - model fyzikálního děje … Video - filmové záznamy pokusů - ukázky z reálného světa

Studijní opory pro samostudium Průvodce studiem Distanční studijní texty Prezentace Animace Audio / video Interaktivní aplikace Podobné jako animace Reaguje na podněty uživatele Oblíbený formát – JAVA applety

Studijní texty pro samostudium studijní text k prezenčnímu studiu je doplňkem učitelova výkladu typická forma: učebnice, skripta studijní text pro samostudium nahrazuje učitele včetně jeho mimiky a gest mezery mezi odstavci, oddělení nadpisů různé typy písma podtržení, zarámování průvodce textem - ikony, avatary, marginálie tabulky, grafy, schémata, obrázky, přehledy, …

Ikony (piktogramy) jako průvodci textem Přečtěte si Zamyslete se Korespondenční úkol Odpočiňte si Průvodce studiem

Avatary jako průvodce textem historičtí předchůdci Platónovy dialogy Všeználek a Neználek Rudolf & Josef Pecinovští grafické avatary virtuální postavička (avatar), která se čtenářem prožívá studium a z její mimiky, případně komentářů vyplývá, co bude v textu následovat Screen Beans Cybart Smiley avatar z programu Captivate

Samostatný úkol Pokuste se vysvětlit význam piktogramů: Co asi představují následující avataři:

Animace v Power Pointu přechody mezi snímky animace objektů na snímku (vlastní animace) počáteční efekty zdůrazňovací efekty konečné efekty pohybové efekty tlačítka v prezentaci Power Pointu pohyb v rámci prezentace spuštění externího programu spuštění a ovládání multimédia při kliknutí myši současně s předchozím po skončení předchozího

NEBUĎ OSEL, UČ SE MATIKU !!!

Multimédia a hypertexty

Adobe eLearning Suite komerční „balík“pro tvorbu studijních opor obsahuje programy Captivate Acrobat Flash Photoshop Dreamweaver Soundbooth máte-li štětec, barvy a plátno, to ještě neznamená, že dokážete namalovat obraz

Adobe Captivate „vylepšený“ Power Point jednoduché ovládání umí snímat děj na obrazovce umí importovat prezentace z PPT umí dělat testy umí větvit prezentaci podle tlačítek umí exportovat do SWF, SCORM umí pracovat se zvukem …

eXe e-Learning XHTML editor off line tvorba studijních opor  nepotřebujete připojení k internetu minimální nároky na pedagoga  open source, takže zadarmo  vhodné i pro počítačové laiky (žádné HTML)  nemusí se instalovat (Ready-to-Run) minimální nároky pro studenta  nevyžaduje žádný speciální prohlížeč ani pluginy

eXe versus Kniha off line editor (Kniha vyžaduje být on line) více úrovní osnovy (Kniha má pouze dvě úrovně) volba grafického stylu (Kniha nemá styly) hlavičky – nadpisy s ikonami (Kniha nemá ikony) interaktivní obsah (Kniha má pouhý text) lepší práce s multimédii (obrázky, filmy, zvuky) spolupráce s YouTube, Wikipedií eXe je „šité na míru“ uživatelům CMS Moodle

Jak používat eXe stažení ze stránek eXe dokumentace programu eXe adresa: http://www.exelearning.org/ stáhnout verzi ReadyToRun nemusí se instalovat, můžete rovnou spustit dokumentace programu eXe originál anglická dokumentace na stránkách: http://www.wikieducator.org/Online_manual česká dokumentace – teprve vzniká: http://www.wiki...manual/Translations/Česky

Balíčky a jejich použití v Moodle ZIP balíček uložíte do repository (Soubory) v kurzu do samostatného adresáře !!! rozbalíte a původní ZIP soubor smažete odkaz nastavíte na soubor HTML IMS (SCORM) balíček uložíte do repository v kurzu a nerozbalujete! odkaz nastavíte na soubor ZIP před prvním použitím je třeba aktivovat