KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Advertisements

Světoví hudební skladatelé
KLASICISMUS Mgr. Eliška Handšuhová ZŠ Oblačná Liberec
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Obecná charakteristika Architektura
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Závěr 18. století – poč. 19. století
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-51 Anotace
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_7_ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA Č. 18 Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.11_napoleonuv_pad Datum: Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Klasicismus, empír, romantismus
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Architektura do začátku 20. století.
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VY_32_INOVACE_
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.06_klasicismus_-_opakovani Datum: 2.11.2012 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Klasicismus - opakování Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování klasicismu.

Doplň text Klasicismu předcházel umělecký styl zvaný (r) ______________. Nový umělecký sloh se začal rozvíjet především v ___________století na území (F) _______________. Autoři děl se inspirovali (a) __________________ uměním, stejně jako autoři uměleckého stylu, (r) __________________. Klasicismus se orientoval na (a)________________. Vyznačoval se střízlivostí a (ú) ________________. rokoko, 18./19. st., Francie, antickým uměním, renesance, architekturu, účelnost/řád

Která památka není ve stylu klasicismu? b) d) c) a) Barokní kostel v Ústí nad Labem; b) Muzeum umění v Oděse, Ukrajina; c) dům v Brunšviku, Německo; d) Národní muzeum v Praze

Který znak není charakteristický pro klasicismus? a) c) b) d) a) druhy hlavic; b) románské okno; c) štíty; d) sloupy

Přiřaď obrázek k názvu a) malíř 1)Wolfgang Amadeus Mozart 2) Antonín Haffenecker b) stavitel 3) Francesco de Goya c) spisovatel 4) Moliére d) hudební skladatel http://www.youtube.com/watch?v=Qb_jQBgzU-I 1. d); 2. b); 3. a); 4.c )

Přiřaď obrázek k názvu a) malíř 1) Johann Wolfgang Goethe b) sochař 2) Ludwig van Beethoven c) spisovatel 3) Jacques Louis David d) hudební skladatel 4) Antonio Canova http://www.youtube.com/watch?v=Sa80dHkY3Ro 1. c); 2. d); 3. a); 4. b)

Urči umělecký sloh __________________________ b) a) d) c) a) klasicismus; b) románský sloh; c) gotika; d) baroko

POUŽITÉ ZDROJE Uvedené zdroje [ on-line] 18.10.2012 [cit. 2012-10-31]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fuenteynationalgallery.JPG?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:%C3%9Ast%C3%AD_nad_Labem_kostel_sv._Vojt%C4%9Bcha.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Braunschweig_Neustadtrathaus_2.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Odessa_Art_Museum_Front.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prag_Museum_1900.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Schema_Saeulenordnungen.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Arc.roman.png?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Estates_Theatre,_Prague_cropped.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paris.notre.dame.750pix.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Goya_Maja_ubrana2.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Moli%C3%A8re_-_Nicolas_Mignard_(1658).jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prag_St%C3%A4ndetheater_c1898.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Terpsichore_by_Antonio_Canova.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:David_napoleon.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Faust-Goethe.jpg Klipart [ on-line] 2012 [cit. 2012-10-28]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=sloup&ex=1#ai:MC900361502| Fotogalerie autora, Litoměřice 30.8.2012 [cit. 2012-11-01] Snímky 7 (obr. b, d) Doporučené odkazy: http://www.youtube.com/watch?v=Qb_jQBgzU-I http://www.youtube.com/watch?v=Sa80dHkY3Ro

SHRNUTÍ Anotace Prezentace je určena pro osmý ročník ZŠ a slouží k opakování klasicismu. Autor Mgr. Sandra Jaklová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci umí charakterizovat klasicismus- jeho základní znaky, vyjmenují významné osobnosti architektury, sochařství, malířství a hudby. Klíčová slova umělecký styl, klasicismus, architektura, malířství, antika Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 13 – 14 let Celková velikost 3098 kB

METODICKÁ POZNÁMKA Snímek 2- Žáci dopisují text, správné odpovědi – po kliknutí. Na obrázku je Trafalgarské náměstí v Londýně. Snímek 3, 4 – Žáci označí stavbu, která nepatří mezi klasicistní. Po kliknutí na kterýkoliv obrázek, zmizí písmeno u obrázku, který mezi ostatní nepatří. Po dalším kliknutí se odhalí správná odpověď. Můžeme si na obrázcích zopakovat charakteristické znaky pro klasicismus. Snímek 5, 6 – Žáci dopisují správné dvojce, po kliknutí se odhalí správné odpovědi. Snímek 5 - Na obrázcích z leva: portrét Moliéra, Goya- autor obrazu, Stavovské divadlo, internetový odkaz na Mozartovu skladu- poslech. Snímek 6 - Na obrázcích z leva: Canova- socha Múzy, David- Napoleon …, Goethe – Faust, internetový odkaz na Beethovenovu skladbu- poslech. Snímek 7 – Žáci doplní umělecký sloh, správné odpovědi– po kliknutí.