SKORO ZAPOMENUTÁ ČESKÁ AUTA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Advertisements

Automobilový průmysl země Sasko
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Škoda 110 Super Sport „Ferat“. Škoda 110 Super Sport „Ferat“
Škoda auto Mladá Boleslav
S E N T I N E L A U T O N A P Á R U.
KM STUDIOS presents - Bugatti Veyron - Bugatti Veyron je nejvýkonnější sériově vyráběný automobil na světě. sériově vyráběnýautomobilsériově vyráběnýautomobil.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Vyšší odborná škola požární ochrany ve Frýdku - Místku Technické prostředky Bc. Petr Jirout 2011.
AIRBUS A380 Zvuk Myš, Enter.
Spalovací motory zážehové
1 Životopis Brouka – část II Poválečné obnovení výroby Po pádu Hitlerovy třetí říše se továrna i město dostalo do britské správy. Továrna.
Trolejbusy: 14Tr.
PRO MILOVNÍKY STARÝCH STROJŮ
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Honda Civic ( ). V roce 1991 dostal Civic úplně novou, klínovitě se svažující aerodynamickou karoserii s většími rozměry. Hatchback měl rozvor.
Camaro HPE 700 Neboli Camaro v upravené verzi od společnosti Hennessey Performance Engineering. Je postaven na podvozku originálního Camara. Jeho nejdůležitější.
Historie BMW 5 řady Řada 5 je jedním ze základních kamenů soudobé nabídky automobilky BMW.Opět jde o vůz, který ve své třídě určuje laťku pro všechny ostatní.
Hyundai.
Vypracoval : Valla Martin Dne :
AUTOMOBIL SNŮ Závěrečný projekt z designu průmyslových výrobků Ing. Eliška A. Kubičková Fakulta strojní ZČU.
ČÍNSKÝ „SMART” Reportér německého časopisu „Autobild”, Claudius Maintz, odcestoval do čínského města Dezhou, aby navštívil továrnu, ve které jsou vyráběny.
ČESKOSLOVENSKÉ ZBRANĚ
Motorová vozidla Mtv.
Dopravní automobil DA 12-A31
Charles Stewart Rolls 1. Narozen 28. srpna 1877 v Bournemouthu Studium – Eton College a univerzita v Cambridge 1900 – vyhrál závod na tisíc mil s vozem.
LUXUSNÍ AUTOMOBILY.
POLOHA TĚŽIŠTĚ AUTOMOBILU
Otevírací doba (duben - říjen) po , út - ne , LETECKÉ MUZEUM KUNOVICE.
Daňová soustava Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.. Téma : Majetkové daně (II) – Daň silniční 1.Poplatník daně. 2.Předmět daně. 3.Základ daně. 4.Sazby daně.
Vysokorychlostní vlaky AGV. Počátky vlaků AGV První studie vztahující se k vlakům s obchodním názvem Automotrice Grande Vitesse (dále jen AGV) se datují.
Automobily – koncepce, karoserie
Fyzikální veličiny.
Daňový systém Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.. Téma : Majetkové daně (II) – Daň silniční 1.Poplatník daně. 2.Předmět daně. 3.Základ daně. 4.Sazby daně.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně – silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
MODERNIZACE AUTOBUSŮ FORST Štěpán, ŠÍMA Radim, VEDRAL Lukáš
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
Aprilia Rs 125 aprilia.
Tramvaje: T3.
Automobilový průmysl v ČR
Lamborghini. Lamborghini Urraco Lamborghini Diablo Lamborghini Galardo Lamborghini Murcielago A o nich budu psát Lamborghini Reveton.
FF WHEEL EXPRESS, s. r. o. SŠ a JŠ Volyně Lidická VOLYNĚ Tel.: wheel. www
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Kloubové a speciální autobusy, přívěsy Prototyp kloubového autobusu Š 706 RTO-K z produkce Karosy Vysoké Mýto okolo roku Prototyp kloubového.
CAS 16 - CAMIVA CCF4000 VYPRACOVAL: Rais Marek 3ročník VŠB TU Ostrava.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_05_B _09 Osobnosti automobilového průmyslu a letectví.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Čtyřkolka Arctic Cat Prowler HDX 700i Hasičský záchranný sbor Jihočeského kraje.
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
SVĚT TECHNIKY A JÁ Vojta Hanke. LOGO ROZCESTNÍK auta Válečná technika Počítače zbraně.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně: Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
VY_32_INOVACE_AUT1_14 Základní koncepce osobních automobilů.
Stanoviště:Náměstí Republiky
Spalovací motory Témata cvičení
Tanky 2. světové války Dominik Kolář.
AUDI !!!BY Hynek a Seba!!!.
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
Nissan 350z.
SDP – Autobusová skupina
Základy druhé nejstarší automobilky na světě byly položeny v roce 1850, kdy se obec Kopřivnice oficiálně nazývala Nesselsdorf a podnikavý živnostník, vyrábějící.
Silniční daň Předmět silniční daně
Základní údaje: Název stroje*……………………………………………
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
Fyzikální veličiny.
VÝKON.
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
Motor Caterpillar C13 vozu Tatra Phoenix G3
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
Transkript prezentace:

SKORO ZAPOMENUTÁ ČESKÁ AUTA

Firma se stala největším výrobcem zemědělské techniky v Československu Prostějovská továrna Wichterle a Kovářík a.s., zkráceně WIKOV, byl významný strojírenský podnik v tehdejším Československu Podnik vznikl 22. prosince roku 1918 sloučením dvou prostějovských, původně konkurenčních firem Wichterle a Kovářík Firma se stala největším výrobcem zemědělské techniky v Československu

W 40 V roce 1924 tu začala výroba automobilů, která však trvala jen do roku 1940. Cílem firmy byla malosériová produkce vozů pro bohaté zákazníky

Wikov IV/18 1000, Československo 1922

Čtyřdveřový čtyřmístný faeton (typ sportovní karoserie se sklápěcí střechou), motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHC, objem 1000 cm³, bez přeplňování, výkon 13,0 kW (18,0 k), mechanická třístupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 800 kg, maximální rychlost 70 km/h

Wikov IV/16 Phaeton, Československo 1924

Čtyřdveřový čtyřmístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol Čtyřdveřový čtyřmístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHC, objem 1244 cm³. Mechanická třístupňová převodovka, max.rychlost 70 km/h. Přední brzdy vůz neměl, zadní brzdy byly bubnové

Wikov IV/18, Československo 1924

Čtyřdveřový čtyřmístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol Čtyřdveřový čtyřmístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec, objem 1244 cm³, výkon 13,0 kW (18,0 k), mechanická třístupňová převodovka, maximální rychlost 80 km/h. Vpředu tuhá náprava a podélná listová pera, vzadu tuhá náprava a podélná listová pera, přední brzdy vůz neměl, zadní brzdy byly bubnové

Wikov 7/28 Pickup, Československo 1926 (1925-1930)

Oblíbený užitkový automobil pro drobné živnostníky - zelináře, pekaře, řezníky aj., maximální rychlost 80 km/h

Wikov 1500 Sport, Československo 1926 Dvoudveřový dvoumístný roadster, třístupňová převodovka, hmotnost 830 kg maximální rychlost 140 km/h a spotřeba 12 l/100 km. Roadster, i spyder nebo spider, je auto s dvěma sedadly, většinou bez střechy (nebo se střechou skládací), bez bočních a zadních oken

Wikov 7/28 Sport, Československo 1926

Třístupňová převodovka, rozvor 2750 mm, hmotnost 900 kg, maximální rychlost asi 120 km/h

Jeden z vozů Jana Wericha vyrobený pro sport i závody

Wikov 7/28 Special, Československo 1928

Vůz bez dveří, dvoumístný roadster, motor vpředu a pohon zadních kol

Výkon 29 kW (40 koní), mechanická třístupňová převodovka, maximální rychlost 150 km/h

Wikov 7/28 Cabriolet, Československo 1928 (1925-1930) dosahoval rychlosti 80 až 100 km/h

Wikov 7/28 Limousine, Československo 1928

Hmotnost 1050 kg, maximální rychlost 85 km/h

Wikov 7/28 Sanita, Československo 1928 (1925-1930) Model 7/28 byl prvním sériovým typem značky Wikov, byl vyráběn 1925 - 32, celkem bylo vyrobeno 280 vozů. V roce 1930 prošel modernizací, vozy pak dosahovaly rychlosti 80 až 100 km/h

Wikov 35, Československo 1929

Čtyřdveřový šestimístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol

Pohotovostní hmotnost 1200 kg, maximální rychlost 100 km/h

V roce 1929 začala firma vyrábět zemědělské traktory

Wikov 7/28 Sanita, Československo 1930 (1930-1932)

Třídveřová čtyřmístná sanita, motor vpředu a pohon zadních kol

Původní výkon 28 koní byl od roku 1930 zvýšen na 32 koní

Výrobce nabízel vozidlo v deseti různých provedeních

Wikov 7/28 Limousine, Československo 1930 (1925-1930)

Čtyřdveřová šestimístná limuzína, kapalinou chlazený čtyřválec, objem 1478 cm³

Maximální rychlost 105 km/h

Wikov 70 Cabriolet, Československo 1930 (1930-1931)

Zážehový, kapalinou chlazený řadový osmiválec (R8), rozvod OHC, objem 3485 cm³, vrtání 72,0 mm, zdvih 107,0 mm, komprese 5,1, dva karburátory Zenith, bez přeplňování, výkon 51 kW (70 koní) při 3000 ot/min, točivý moment 215 Nm při 1600 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 1520 kg, maximální rychlost 130 km/h

Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol. Údajně vznikly jen tři exempláře. Vystavený vůz je prvním vyrobeným vozem tohoto typu

Původně byl karosován jako luxusní automobil pro představitele firmy Wikov. Počátkem války v továrně provedli jeho přestavbu na hasičský vůz, aby nebyl zabaven pro armádu

Wikov 35 Kapka, Československo 1931

Dvoudveřový čtyřmístný uzavřený vůz s aerodynamickou karosérií, motor vpředu a pohon zadních kol. Třístupňová převodovka, rozvor 2800 mm, hmotnost asi 1200 kg, maximální rychlost 105 km/h

Celkem byly postaveny a prodány zřejmě pouze tři vozy, které se v drobnostech vzájemně lišily. Vůz byl nazýván Kapka nebo Krasin či Kapucín

Wikov 7/28, Československo 1932 Maximální rychlost 90 km/h s výkonem 28 koní, později byl výkon zvýšen na 32 koní

Wikov 70, Československo 1933 Čtyřdveřový šestimístný uzavřený vůz (limuzína), motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový osmiválec s rozvodem OHC, objem 3485 cm³, čtyřstupňová převodovka, hmotnost 1480 až 1640 kg (podle karosérie), maximální rychlost 125 až 130 km/h. Osmiválcový Wikov 70 se vyráběl v letech 1932 a 1933, byly postaveny jen tři vozy. Na fotografii je luxusní šestimístná limuzína

Wikov Baby, Československo 1934 Wikov to zkoušel i z druhé strany. Model Wikov Baby měl zaútočit proti nejlevnějším vozům tehdejší doby, jeho výroba ale nakonec vůbec nezačala

Bylo postaveno pět prototypů tohoto lidového vozu, všechny měly motor vzadu Maximální rychlost 70 km/h

Wikov 40 Cabriolet, Československo 1934

Model vyráběli v letech 1933 až 1937, celkem postavili 330 vozů

Pohotovostní hmotnost 1200 kg, maximální rychlost 105 km/h

Wikov 40 Cabriolet Vanvooren, Československo 1934

Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol

Objem 1942 cm³, výkon 32 kW (43 koní) při 2800 ot/min, maximální rychlost 110 km/h

Wikov 40, Československo 1935 (1933-1937)

Dvoudveřový čtyřmístný tudor, motor vpředu a pohon zadních kol, maximální rychlost 105 km/h

Veteráni této značky jsou dnes mimořádně ceněným zbožím Veteráni této značky jsou dnes mimořádně ceněným zbožím. I proto, že osobních Wikovů se celkem vyrobilo jen asi osm set

Navíc vzniklo ještě něco přes sto nákladních vozidel

Český Rolls-Royce, to byl Wikov

Novinkou, které dosud neznají silnice žádného z evropských států, je lůžkový autobus, patřící Baťovým závodům a je první svého druhu v Evropě. Autobus je určen pro pravidelnou noční dopravu mezi Zlínem a Prahou. Středem, po celé délce vozu je chodba, po jejíž každé straně je ve čtyřech částech umístěno 22 lůžek. Vpředu vozu, za motorem je kabina pro dva řidiče a průvodčího, vzadu pak umývárna a malé oddělení pro lůžkové prádlo a přikrývky. Hlavní vchod do vozu je z kabiny pro řidiče, nouzové dveře pak vzadu, na konci chodby. Postaven byl na podvozku Mercedes-Benz

Pro Wikov byla automobilová výroba jen tak navíc, hlavní byla výroba zemědělských strojů, kam se značka i vrátila

Po druhé světové válce byla společnost znárodněna a stal se z ní Agrostroj Prostějov

A po sametové „revoluci“ ? Agrostroj Prostějov, a.s. IČO: 46346953 - Vymazáno Výpis z obchodního rejstříku       Datum zápisu 1. 5. 1992 Datum zániku 31. 10. 2006 Stav Vymazáno Obchodní firma Agrostroj Prostějov, a.s. Z materiálů na internetu sestavil