Volby do poslanecké sněmovny v ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká republika KRAJE Klikni na správný kraj.
Advertisements

Občanská nauka Volvy v ČR ; VY_32_INOVACE_D2_13
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
Autor výukového materiálu:
VOLEBNÍ SYSTÉMY.
Veřejná správa Mgr. Terezie Pemová
ZEMĚPIS KRAJE ČR - ADMINISTRATIVNÍ ROZDĚLENÍ 9. roč.
Členění území naší vlasti
Moc zákonodárná Pavel Šuranský. Přáli byste si v naší zemi něco změnit? Jakým způsobem by to bylo možné?
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_409.
Volby VY_32_INOVACE_ 15 Volby.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Česká republika: poloha, historický vývoj a obyvatelstvo a sídla
Kraje a sídla ČR Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING C VIII Krajské úřady – informace o ŽP.
Název krajePodíl kraje v %Podíl obce v % Praha14,39,0 Jihočeský2,85,6 Jihomoravský5,713,5 Karlovarský4,25,1 Královéhradecký10,37,6 Liberecký11,59,3.
Členění území naší vlasti
POLITICKÝ SYSTÉM ČR Zadání práce pro žáky 8. ročníku. Výchova k občanství Téma: POLITIKA.
KRAJSKÉ VOLEBNÍ PREFERENCE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ.
Jak a kam volíme u nás?. Ve volbách vybírají své politické ……………………………….., kteří reprezentují jejich ……………………………….. (Dufek,
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_523_ČESKÁ REPUBLIKA Téma: OPAKOVÁNÍ – KRAJE.
Zdroj obrázků: VOLBY A VOLEBNÍ SYSTÉMY volby jsou hlavním mechanismem demokracie, kdy občané volí své zástupce, kteří reprezentují.
KRAJSKÉ VOLBY BŘEZEN OBSAH METODOLOGIE VÝSLEDKY PRŮZKUMU PANEL BOOK KONTAKTY KRAJSKÉ VOLBY.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Kraje ČR VY_32_INOVACE_C03 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Volební právo VY_32_INOVACE_03-54 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Občanská výchova Tematický okruh: Stát a právo Téma:
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Kraje ČR Číslo: EU DUM 6_03 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKONODÁRNÁ MOC Jana Karásková.
Aktuální vývoj pracovní úrazovosti
Produkce odpadů obce ORP Šumperk
Srovnej kraje podle velikosti rozlohy VY_32_INOVACE_03
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
VY_52_INOVACE_40_Členění území ČR
Výchova k občanství Moc zákonodárná
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: Dětské domovy pro děti do 3 let věku a dětská centra 2007–2016 NZIS REPORT č. K/33 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: logopedie 2007–2016
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: Krizové centrum, komunitní psychiatrická sestra, dětský stacionář, další dětská zařízení, stacionář pro.
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: oftalmologie 2007–2016 NZIS REPORT č. K/11 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: pracovní lékařství 2007–2016 NZIS REPORT č. K/27 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: infekční 2012–2016
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: lékařská genetika 2007–2016 NZIS REPORT č. K/15 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: lékárenská péče 2007–2016 NZIS REPORT č. K/30 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: zdravotnická dopravní služba 2007–2016 NZIS REPORT č. K/32 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: radiologie a zobrazovací metody 2007–2016 NZIS REPORT č. K/19 (08/2017)
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: gastroenterologie 2007–2016 NZIS REPORT č. K/2 (08/2017)
Vyjmenujte kraje ČR VY_32_INOVACE_01
MOC ZÁKONODÁRNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Politická geografie Volební systém ČR
Výchova k občanství Volby jako základ demokracie
Česká republika územní členění.
Členění území naší vlasti
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Vyjmenuj kraje ČR VY_32_INOVACE_01
ČERPÁNÍ DOTAČNÍCH PROSTŘEDKŮ Z OPERAČNÍCH PROGRAMŮ V ÚSTECKÉM KRAJI
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vyjmenuj tři kraje ČR podle velikosti VY_32_INOVACE_03
ODBOR AZYLOVÉ A MIGRAČNÍ POLITIKY
Transkript prezentace:

Volby do poslanecké sněmovny v ČR Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1158 Název výstupu: VY_32_INOVACE_7.7 Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Téma: Volby do poslanecké sněmovny Předmět dle ŠVP: Osobnostní výchova 7. ročník Autor: Hynek Mikušek Datum vzniku: srpen 2011

Podmínky pro kandidáty do poslanecké sněmovny Platné občanství ČR Starší 21 let 4 leté volební období Kandidáty navrhují politické strany, hnutí a jejich koallice Poslanecká sněmovna má 200 poslanců (křesel). Počet poslanců je dán poměrným zastoupením na základě velikosti krajů a volebního úspěchu jednotlivých zvolených stran.

Počty mandátů podle volebních krajů Karlovarský – 5 Ústecký – 14 Plzeňský – 11 Liberecký – 8 Středočeský – 23 Praha – 25 Jihočeský – 12 Královéhradecký – 11 Vysočina – 11 Pardubický – 10 Jihomoravský – 23 Olomoucký – 12 Zlínský – 12 Moravskoslezský - 23

Časová posloupnost voleb Prezident ČR 90 dnů před volbami vyhlásí volby a stanoví datum jejich konání Zmocněnci politických stran a hnutí předkládají 66 dnů před volbami krajským úřadům kandidátní listiny Státní volební komise 45 dnů před volbami vylosuje čísla volebních lístků (stran a hnutí) První zasedání okrskových volebních komisí 21 dnů před volbami 3 dny před volbami končí volební kampaň Volby, po skončení sečtení hlasů a vyhlášení výsledků Do 30 dnů prezident svolá zasedání nově zvolené poslanecké sněmovny

Otázky k zamyšlení Jaké podmínky musí splňovat občan ČR, aby mohl být zvolen do PS? Kdo může navrhovat kandidáty do voleb do PS? Kolik křesel má PS? Jaká pravidla jsou uplatňována pro obsazování PS zvolenými kandidáty? Kdy nejpozději a kdo musí vyhlásit volby a stanovit datum jejich konání? Kdy nejpozději před volbami musí být ukončena předvolební kampaň? Jak se nazývá skupina dobrovolníků, kteří pomáhají s průběhem voleb a zpracovávají dílčí výsledky za jednotlivé volební okrsky?

Řešení testu Ad1) Platné občanství ČR, starší 21 let Ad2) Politické strany, hnutí a jejich koalice Ad3) 200 křesel Ad4) Poměrné zastoupení na základě velikosti krajů a volebních úspěchů zvolených stran Ad5) Vyhlašuje prezident ČR nejpozději 90 dnů před volbami Ad6) 3 dny před jejich konáním Ad7) Okrskové volební komise

Anotace Tato prezentace je určena k výkladu o volbách do poslanecké sněmovny pro vzdělávací obor výchova k občanství na II. stupni ZŠ. Žáci se seznámí se základními podmínkami, které musí občan ČR splňovat, aby mohl být volen, získá přehled o způsobu obsazování jednotlivých křesel PS zvolenými kandidáty a bude informován o časové posloupnosti voleb do PS od jejího vyhlášení, až po první zasedání nově zvolených poslanců. Své znalosti si mohou vyzkoušet v testu a porovnat je s uvedeným řešením.