Parní stroj VY_32_Inovace_09KR-3 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov
anotace Anotace: Seznámení s technickým pokrokem 18.st., princip a význam parního stroje. Autor: Mgr.Lenka Krčmářová Datum zhotovení: březen 2012 Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti. Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: manufaktura, továrna, parní stroj Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Výklad, aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – 1.stupeň Typická věková skupina: 5.ročník Celková velikost: 2,52MB
Manufaktury a první stroje V 18.st. řemeslnická malovýroba nestačila pokrýt potřeby rostoucího počtu obyvatel, vznikají velké dílny – manufaktury.
Parní stroj Úkoly: 1.pomocí učebnice zjisti, kdo vynalezl parní stroj. Do manufaktur byly postupně zaváděny stroje, poháněné vodou nebo koňmi. Později poháněl stroje parní stroj. Manufaktury se postupně měnily v továrny. http://www.parnistroj.czweb.org/schema.html http://www.youtube.com/watch?v=5bmtgkbv0rA Úkoly: 1.pomocí učebnice zjisti, kdo vynalezl parní stroj. 2.Používají se i dnes parní stroje?
Parní stroj
Využití parních strojů: v textilní výrobě parní mlýny v dolech na čerpání vody http://www.youtube.com/watch?v=uvaGqRKmZ08
Využití parního stroje v dopravě: Zkuste napovědět o kterých dopravních prostředcích budeme mluvit? Měli jste pravdu? Podívejme se!
tajenka P A L Á C A M O S B A R O K O N I Ž Š Í B Í L Á H O R A Sídlo šlechty Jméno učitele národů Umělecký sloh Typ školy na vesnici Místo známé bitvy v 17.st. Představitelé nového myšlení Jméno císařovny Nakažlivá nemoc Povinnost poddaných Rakouský císař P A L Á C A M O S B A R O K O N I Ž Š Í B Í L Á H O R A O S V Í C E N C I T E R E Z I E M O R R O B O T A J O S E F II.
Použité zdroje NEUVEDEN. http://web.vscht.cz [online]. [cit. 5.3.2012]. Dostupný na WWW: http://web.vscht.cz/pipekp/ii/24-manufaktura.jpg MALTAGC. SwanningtonEngine 01. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-03- 05]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SwanningtonEngine_01.jpg NEUVEDEN. http://www.starestroje.cz [online]. [cit. 5.3.2012]. Dostupný na WWW: http://www.starestroje.cz/foto/Wolf-01.jpg NEUVEDEN. http://www.go-diving.cz [online]. [cit. 5.3.2012]. Dostupný na WWW: http://www.go-diving.cz/wp-content/uploads/med-CE- PICT16612.jpg NEUVEDEN. http://www.vlaky.net [online]. [cit. 5.3.2012]. Dostupný na WWW: http://www.vlaky.net/upload/images/reports/003040/06.jpg NEUVEDEN. http://www.starestroje.cz [online]. [cit. 5.3.2012]. Dostupný na WWW: http://www.starestroje.cz/foto/2007-11-24- parni_valec_Zettelmeyer/Brno-2007-11-24-MK-006-Zettelmeyer.jpg
Metodický list Prezentace je součástí výkladu nového učiva. Žáci pracují dle pokynů i s učebnicí, internetové odkazy slouží k pochopení principu práce parního stroje. Pro opakování předchozího učiva je zařazena tajenka.