Parní stroj VY_32_Inovace_09KR-3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MANUFAKTURA A PRVNÍ STROJE
Advertisements

Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Zdraví a nemoc Kód VM:VY_52_INOVACE_01 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho.
VY_32_INOVACE_16_Parní stroj a továrny
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
VYJMENOVANÁ SLOVA PO Z ROZLIŠUJEME
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/47 Anotace Přemyslovské knížectví – Obrázky z našich dějin – žák popisuje jednotlivé obrázky, uvědomuje si souvislosti.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly II Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Programovatelné automaty AD převodníky 12
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PRŮMYSL ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída.
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/48 Anotace Přemyslovské království – Obrázky z našich dějin – žák popisuje jednotlivé obrázky, uvědomuje si.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Stavba těla živočichů Savci
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Upevňování tvorby času v anglickém jazyce. Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci ovládají tvorbu času. Speciální.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Monika Jáglová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4B_09_Česká.
Zlínský kraj – opakování VY_32_Inovace_01KR-3 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
K ARLOVARSKÝ KRAJ – LÁZNĚ, KTERÉ ZNÁ CELÝ SVĚT VY_32_I NOVACE _11KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
J IŽNÍ E VROPA VY_32_I NOVACE _04KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Česko – cestovní ruch VY_32_Inovace_18KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Jižní Čechy VY_32_Inovace_17KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1189_ROZVOJ VĚDY A TECHNIKY Téma: MANUFAKTURA,
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY VY_32_Inovace_20VA-2 Vypracovala : Mgr. Alena Vaňková ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace.
Dagmar Matúšů ZŠ a MŠ Nedašov. Anotace tento výukový materiál obsahuje pracovní postup výroby krabičky na pastelky formou prezentace Autor Dagmar Matúšů.
Jednoduché stroje Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_07NE-8.
HODINY VY_32_Inovace_17VA-2 Vypracovala : Mgr. Alena Vaňková ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace.
Severní Evropa VY_32_Inovace_02KR-7 Mgr. Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Předpoklady přechodu k průmyslové společnosti 18.stol. Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_114_Přechod k průmyslové společnosti.
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
Znáš kraj, ve kterém žiješ? VY_32_Inovace_15KR-7
Povrch Evropy VY_32_Inovace_04 KR-3
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov
MISKA NA SLADKOSTI vy_32_Inovace_07MD-2
Práce s papírem a barvami
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_07KR-3
Práce s papírem a drobným materiálem
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výlet do Prahy VY_32_Inovace_10KR-7
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Česká republika VY_32_Inovace_16KR-1
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Sousední státy České republiky VY_32_Inovace_03KR-3
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Surovinové zdroje České republiky VY_32_Inovace_09KR-7
Osídlení VY_32_Inovace_18KR-1
Budík VY_32_Inovace_13VR-2 Autor : Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Povrch krychle a kvádru VY_32_Inovace_18SOU-2
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Nad mapou Evropy VY_32_Inovace_05KR-3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Evropská unie VY_32_Inovace_07KR-7
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Obyvatelstvo ČR VY_32_Inovace_08KR-7
Transkript prezentace:

Parní stroj VY_32_Inovace_09KR-3 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov

anotace Anotace: Seznámení s technickým pokrokem 18.st., princip a význam parního stroje. Autor: Mgr.Lenka Krčmářová Datum zhotovení: březen 2012 Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti. Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: manufaktura, továrna, parní stroj Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Výklad, aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – 1.stupeň Typická věková skupina: 5.ročník Celková velikost: 2,52MB

Manufaktury a první stroje V 18.st. řemeslnická malovýroba nestačila pokrýt potřeby rostoucího počtu obyvatel, vznikají velké dílny – manufaktury.

Parní stroj Úkoly: 1.pomocí učebnice zjisti, kdo vynalezl parní stroj. Do manufaktur byly postupně zaváděny stroje, poháněné vodou nebo koňmi. Později poháněl stroje parní stroj. Manufaktury se postupně měnily v továrny. http://www.parnistroj.czweb.org/schema.html http://www.youtube.com/watch?v=5bmtgkbv0rA Úkoly: 1.pomocí učebnice zjisti, kdo vynalezl parní stroj. 2.Používají se i dnes parní stroje?

Parní stroj

Využití parních strojů: v textilní výrobě parní mlýny v dolech na čerpání vody http://www.youtube.com/watch?v=uvaGqRKmZ08

Využití parního stroje v dopravě: Zkuste napovědět o kterých dopravních prostředcích budeme mluvit? Měli jste pravdu? Podívejme se!

tajenka P A L Á C A M O S B A R O K O N I Ž Š Í B Í L Á H O R A Sídlo šlechty Jméno učitele národů Umělecký sloh Typ školy na vesnici Místo známé bitvy v 17.st. Představitelé nového myšlení Jméno císařovny Nakažlivá nemoc Povinnost poddaných Rakouský císař P A L Á C A M O S B A R O K O N I Ž Š Í B Í L Á H O R A O S V Í C E N C I T E R E Z I E M O R R O B O T A J O S E F II.

Použité zdroje NEUVEDEN. http://web.vscht.cz [online]. [cit. 5.3.2012]. Dostupný na WWW: http://web.vscht.cz/pipekp/ii/24-manufaktura.jpg MALTAGC. SwanningtonEngine 01. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-03- 05]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SwanningtonEngine_01.jpg NEUVEDEN. http://www.starestroje.cz [online]. [cit. 5.3.2012]. Dostupný na WWW: http://www.starestroje.cz/foto/Wolf-01.jpg NEUVEDEN. http://www.go-diving.cz [online]. [cit. 5.3.2012]. Dostupný na WWW: http://www.go-diving.cz/wp-content/uploads/med-CE- PICT16612.jpg NEUVEDEN. http://www.vlaky.net [online]. [cit. 5.3.2012]. Dostupný na WWW: http://www.vlaky.net/upload/images/reports/003040/06.jpg NEUVEDEN. http://www.starestroje.cz [online]. [cit. 5.3.2012]. Dostupný na WWW: http://www.starestroje.cz/foto/2007-11-24- parni_valec_Zettelmeyer/Brno-2007-11-24-MK-006-Zettelmeyer.jpg

Metodický list Prezentace je součástí výkladu nového učiva. Žáci pracují dle pokynů i s učebnicí, internetové odkazy slouží k pochopení principu práce parního stroje. Pro opakování předchozího učiva je zařazena tajenka.