Německý jazyk – Gramatické jevy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Advertisements

Vypracovala:Málková Jarmila
Skladba vět - slovosled
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Projekt: H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Autorkami materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Mgr. Jitka Smékalová (text) a Mgr. Monika Chudárková (animace) ANOTACE Materiál seznamuje.
Význam způsobových sloves, slovosled
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Podmět man.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_12
5. LEKCE (5. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Jonas práce s textem pro 3.ročník. Co o něm umíš říci? Wie heißt er? Ist er groß? Was hat er? Jonas Wie ist der Ball? Wie ist die Katze? Wie heißt sie?
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
S CHRITTE 2 L EKTION 9 M ODALVERBEN MÜSSEN DÜRFEN Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_34_Německý jazyk_způsobová slovesa Číslo projektu:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Das Wetter VY_32_INOVACE_02-23 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na podporu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 11: Wie bleibe ich fit? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Personalpronomen Autor.
Německý jazyk – Gramatické jevy
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 5: Im Schnellimbiss Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Zvratná slovesa VY_32_INOVACE_02-18 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_15_NJ9_Podmět man TÉMA: Podmět man ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Mode und Kleidung VY_32_INOVACE_02-30 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Přeložky se 3. pádem VY_32_INOVACE_02-15 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk – 2. cizí jazyk Tematický.
Předložky se 4. pádem VY_32_INOVACE_02-08 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Skloňování osobních zájmen ve 3. a 4. pádě VY_32_INOVACE_02-20 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Přivlastňovací zájmena VY_32_INOVACE_02-19 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Němčina pro 7. třídu Tvoření otázky.
Einheit 4, Řadové číslovky, podmět „man“
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
FRAGEN ÜBUNGEN Název školy
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Deutsch mit Max 2 Lektion 0
Německý jazyk – Gramatické jevy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Německý jazyk – Gramatické jevy
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Tvoření otázek v němčině
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Německý jazyk – Gramatické jevy Neurčitý podmět „man“ a „es“ VY_32_INOVACE_02-06 Ročník:  9. Vzdělávací oblast:  Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:  Německý jazyk Tematický okruh:  Gramatické jevy Téma:  Neurčitý podmět „man“ Jméno autora:  Mgr. Petr Kozlovský Vytvořeno dne:  10. 2. 2011 Metodický popis, (anotace): Seznámení s možností vyjádření podmětu slovem „man“ a „es“ v německé větě. Procvičení na příkladech.

Neurčitý podmět „man“ Používá se často ve větách ve funkci tzv. všeobecného podmětu, pokud není možné uvést, kdo je nositelem děje. Nejčastěji se „man“ překládá do ČJ zvratným zájmenem „se, si“, 1. a 3. os. č. mn. „my, oni“, nebo jako „člověk, lidé“. Po „man“ vždy následuje sloveso ve 3. os. č. j.

Příklady tvoření Man wartet nicht gern. Člověk nerad čeká. Wie sagt man es auf Deutsch? Jak se to řekne německy? Man muss zuerst fragen. Člověk se musí nejprve zeptat.

Přeložte do češtiny: Wie macht man das? Jak se to dělá? Hier arbeitet man heute nicht. Tady se dnes nepracuje. Hier darf man nicht rauchen. Tady se nesmí kouřit. Tady člověk nesmí kouřit.

Kann man es schaffen. Dá se to stihnout / zvládnout Kann man es schaffen? Dá se to stihnout / zvládnout? Může to člověk stihnout / zvládnout? Was kann man hier studieren? Co se tu dá studovat? Co tu člověk může studovat? Wie kommt man von hier nach Wien? Jak se odsud dostaneme do Vídně? Jak se odsud člověk dostane do Vídně?

Neurčitý podmět „es“ Používá se v neosobních vazbách. - např. přírodní úkazy, pocity a dojmy, některé ustálené vazby. Do češtiny se obvykle nepřekládá.

Příklady použití: Es regnet. Prší. Es ist ganz anders. Je to zcela jinak. Jetzt ist es 10 Uhr. Teď je 10 hodin.

Přeložte do češtiny: Wie geht es Ihnen? Jak se Vám daří? Es geht mir gut. Daří se mi dobře. Es ist schon sehr spät. Už je velmi pozdě.

Es klappt nicht immer. Vždycky to nevyjde. Es sieht nicht schlecht aus Es klappt nicht immer. Vždycky to nevyjde. Es sieht nicht schlecht aus. Nevypadá to špatně. Es ist schon kalt und es schneit. Už je chladno a sněží.