Practicing of to be and possessives Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k opakování slovesa být a přivlastňovacích zájmen. Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.6.01_to_be_and_possessives Název: To be and possessives Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace vzdělávací obor: Cizí jazyk – anglický jazyk Téma: Procvičení slovesa být, tvorba otázky a záporu, procvičení přivlastňovacích přídavných jmen Ročník:6. Školní rok: 2011/2012 Datum: 14.10. 2011 Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693
Fill in the correct form of „to be“, make questions and negatives. All my friends ………. in the playground. You ………. from Britain. It ………. from America. We ………. at school. The pens ………. in the bag. Tom ………. a footballer. Emma ………. a good student. The books ………. on the table. My favourite lesson ………. History. They ………. nice.
Fill in the correct possessive adjectives or pronoun Emma is in the garden with ………. parents. ……….are having dinner. Tom and Elis like playing with ………. dog. We have 300 pupils in ………. school. I like reading books. ………. favourite book is The Little Prince. My friend has a little brother. ………. name is George. You and ………. friends are very nice. This is Lisa. ………. favourite sport is tennis. Tom and I are thirteen. ………. are from Britain. Jack and Sam are friends. ………. fathers are teachers. Look at our cat! ………. is hungry. ………. food is on the table.
Fill in the correct form of „to be“ and the correct possessive adjective or pronoun Karen and Ashley ………. sisters. .......... ………. seven. ………. brother is five. This woman ………. a teacher. ………. name ………. Emily. ………. .......... a good person. Helen and Jessy ………. at school. ………. ………. in an English lesson. ………. English ………. very good. Hello. I ………. Betty. What´s ………. name? Tim ………. at school. ………. ………. in Class 5. ………. favourite subject ………. science. This ………. a picture of Georgina´s family. ………. ………. on the chair and ………. mum ………. with her.
Metodický návod Materiál slouží k procvičení slovesa být, přivlastňovacích a osobních zájmen. 1. slide – žáci doplní příslušný tvar slovesa být, ústně danou větu převedou do otázky a záporu (možné samozřejmě psát) 2. slide – žáci doplní správné osobní nebo přivlastňovací zájmeno 3. slide – žáci doplní správný tvar slovesa být, správné osobní nebo přivlastňovací zájmeno