Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
Advertisements

Systém uplatňování informací o dalším vzdělávání v pražských médiích Vladimír Dubský Šárka Hastrmanová.
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Mediální produkt.
Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Mediální gramotnost jako součást funkční gramotnosti a základní cíle mediální výchovy 2. Část prezenčního školení školitelů SIPVZ.
Kategorizace internetu aneb členění online médií AliaWeb, spol. s r.o. – Kurzy.cz, 2006 Klubový večer SPIRu
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Teorie masové komunikace
INFORMATIKA 8 Počítačová síť III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
funkce médií ve společnosti moc médií
Veřejnost – dav - masa Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/08.
Mediální komunikace.
Média a masová kultura Trojí pojetí kultury: antropologické, sémiotické, každodenní Zdroj masové kultury: masová společnost nebo masová média? Masová společnost:
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
Poznání publika může být motivováno různě:  Chování publika je užitečným nástrojem zpětné vazby a hodnocení vlastního výkonu.  Publikum je samo o sobě.
Specifika rozhlasu a televize
9.Komunikace.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Masová komunikace, masová média
Sociologie zpravodajství. Perspektivy zkoumání zpravodajství podle Michaela Schudsona sociologická kritické politické ekonomie kulturálních studií.
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Metodologické základy výzkumu veřejného mínění
VY_32_INOVACE_PSYM25860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Marketingová komunikace
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Média jako informační technologie
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Volby 2006: Příležitosti a řešení „Internet jako nástroj pro volební kampaň a/i komunikaci s voliči “
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium 2 1) Základní informace o organizaci studia 2) Úvod do komunikace vědy Zdeňka Jastrzembská
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Implementácia Inspire v ČR Jiří Hradec. INSPIRE v ČR  Gestor transpozice: MŽP, pověřena CENIA  Spolupracuje:Ministerstvo informatiky (vnitra)  Vize.
MARKETINGOVÝ MIX.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Masmédia.
Závěrečné setkání Nové Dvory, 26. – Bc. Lucie Chládková Bc. Kristýna Juhová Mgr. Lenka Karbanová Bc. Markéta Kovářová Bc. Jana Vavříková.
Druhy výzkumů z hlediska času Ladislav Rabušic
1 Neziskové organizace Neziskovky jsou nedělitelnou součástí občanské společnosti a jako takové mají nezastupitelnou roli v rozvoji demokracie a řešení.
ANOPRESS IT PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Publikum jako objekt masové komunikace. L 10 Ing. Jiří Šnajdar 2015.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
TMKSSK. Co vlastně je masová komunikace? 1.1 Mediální komunikace (MK)1.1.  Médium z latiny (= prostředek, zprostředkující činitel) – médium je to,
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Místní demokracie a participace na veřejném životě
25 / 1 / 2011.
MÉDIA A KOMUNIKACE.
SW pro správu PC, aplikační SW, licence
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Masová média jako mediální instituce
Marketingová komunikace
I. Dvořák Zahajovací setkání
Informatika v devítce přehled. Úvodní povídání ● Co znamená pro koho informatika ● Cíle pro první půlrok ○ Rozumět principům komunikace (historie, vývoj,
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1

  5.1. Studium médií 04/04/11     Studium médií – mediologie, je vnitřně uspořádáno do dvou doplňujících se směrů: na jedné straně je starší teorie masové komunikace, vycházející ze sociologického zkoumání masových médií a na druhé straně jsou mladší mediální studia inspirovaná rozvojem kulturních studií od přelomu 50. a 60.let. 2

Rozvoj médií 5.2. Představy o vývoji mediálního publika (4 etapy):   Rozvoj médií 5.2. Představy o vývoji mediálního publika (4 etapy): 04/04/11 -období elitního publika (med.publikum bylo malé a vzdělané – tj.ono setkávání s veřejností neboli věcmi veřejnými – symbol univerzitní vzdělanec. -období masového publika – potenciálním publikem je celá populace, takže všechny součásti a vrstvy společnosti. Média zde produkují obsah zaměřený na „nejnižšího společného jmenovatele“. Začíná se utvářet ve čtvrtině 19.století ze čtenářského „masového tisku“. -období specializovaného publika – ustavení malých publik s vyhraněnými, specializovanými zájmy. Vznik tohoto publika umožnil rozvoj specializovaných časopisů (zájmových, vědeckých aj.) – publikum je výrazně homogenní. -období interaktivního publika – jednotlivec má možnost si vybírat. Uživatelé už nejsou homogenní, ale fragmentují se. Spjato s nástupem telematických a digitalizovaných médií.     3

Období interaktivního publika:   Období interaktivního publika: 04/04/11 -období interaktivního publika – jednotlivec má možnost si vybírat. Člen publika na sebe tedy bere některé funkce editora a potenciální uživatelé nabízených obsahů přestavájí představovat homogenizováné (stejnorodé) množiny, nybrž se fragmentují. Tato etapa je spjata s nástupem telematických a digitalizovaných médií umožňujících volbu (placené televizní kanály) a vlastní sestavení sdělení (média v kyberprostoru, jakým je internet). -síťový“ podavatel se rodí z dvojrole a dvojstatusu -vzniká subjekt charakterizovaný jako „podjemce“ („prozument“) podléhající dalším subklasifikacím     4