Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Advertisements

AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Hydraulické řízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti AUTOMOBILOVÁ MECHATRONIKA 2.cvičení SMAD Ing. Gunnar Künzel.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Pneumatické řízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceZáklady.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Základní pojmy v automatizační technice
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Karnaughovy mapy – tři proměnné
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Spojité a nespojité řízení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, 350 11 Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0290 Číslo a název klíčové aktivity: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_39Von6 Název DUM: Regulační obvod Jméno autora: Michaela Vonková Ročník: 3. ročník Vzdělávací oblast: Elektronika Vzdělávací obor: Mechanik opravář motorových vozidel Klíčová slova: Regulační obvod, signál Anotace: Prezentace je zaměřená na seznámení s informacemi regulačních obvodech Druh učebního materiálu: Prezentace Očekávaný výstup: Žák popíše blokové schéma regulačního obvodu Metodika učebního materiálu: Spustit klávesou F5

REGULAČNÍ OBVOD

Blokové schéma regulačního obvodu Blokové schéma zjednodušuje kreslení regulačních obvodů, neboť jednotlivé členy obvodu (měřící přístroje, zesilovače, motory apod.) znázorňujeme bez ohledu na jejich složitost pomocí obdélníků - bloků

Blokové schéma regulačního obvodu Blok chápeme jako tzv. černou skříňku se vstupem a výstupem (technické provedení uvnitř bloku nás nezajímá) Výhodou je univerzalita nezávislá na provedení mechanickém, pneumatickém, hydraulickém, elektrickém nebo kombinovaném

Blokové schéma regulačního obvodu Signál představuje libovolnou fyzikální veličinu, vyjadřující informaci např. o teplotě, tlaku, otáčkách apod.

Blokové schéma regulačního obvodu Při průchodu jednotlivými bloky se signál transformuje do různých fyzikálních veličin (např. otáčky za minutu se mění na elektrické napětí ve voltech, pneumatický signál se transformuje na elektrický proud v ampérech atd.)

Příklad regulačních prvků

Použitá literatura 1. SCHMID, D. a kol.: Řízení a regulace pro strojírenství a mechatroniku, SOBOTÁLES, Praha, 2005, 420 s, ISBN: 80-86706-10-9. 2. MARŠÍK, A.: Automatizační technika, SNTL, Praha, 1988, 198 s, ISBN: není uvedeno. 3. BRÝDL, Z.: Elektronická zařízení, Řídicí a měřící technika, SNTL, Praha, 1985, 350 s, ISBN: nepřiděleno. 4. ŠVARC, I.: Automatizace, Automatické řízení, CERM, Brno, 2002, 201 s, ISBN: 80-214-2087-1. 5. ŠMEJKAL, L.: PLC a automatizace, 1. základní pojmy, úvod do programování, BEN, Praha, 1999, 223 s, ISBN: 80-86056-58-9. 6. KUNZEL, G.: Automobilová mechatronika, ČZU, SMAD 7. KUNZEL, G. Základy automatizace, SOBOTÁLES, Ústí nad Orlicí, 1995, 58 s, ISBN: nepřiděleno. 8. NIXON, E. F. Principy soustav automatického řízení, SNTL, Praha, 1965, 318 s, ISBN: nepřiděleno. 9. Vlastní archiv.

Autorem materiálu u všech jeho součástí, není- li uvedeno jinak, je Michaela Vonková (Obrázek poskytl G. Kunzel)