Podnebí a přírodní krajiny Afriky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody –Podnebné pásy – Tropický pás
Advertisements

AMERIKA.
VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
Podnebné pásy 5. ročník.
PODNEBNÉ PÁSY.
AFRIKA – rostliny a živočichové
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Elektronická učebnice - I
VEGETACE AFRIKY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
BIOMY ZEMĚ VEGETAČNÍ PÁSY ZEMĚ
Podnebí (climate) a přírodní krajiny Ameriky – Opakování!
Podnebí a vegetace Asie
Afrika - rostlinstvo a živočišstvo
Pouště Anotace Prezentace zpracovává informace o pouštích mírného i tropického pásu naší planety. Obsahuje zadání úkolu pro práci s atlasem, fotografie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podnebím a přírodními podmínkami.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Afrika Jižní Afrika I. Jan Dušek.
Podnebí, vegetace Ameriky
Hlavní světové ekosystémy (biomy)
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Biosféra.
JAK SE JMENUJE ZVÍŘE NA OBRÁZKU?
Křížovka - Tropický deštný les
Živý obal Země ( rostliny a živočichové)
Afrika – celkový přehled
Podnebné pásy I. – 5. ročník / tropický podnebný pás /
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Jižní Afrika.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr. Markéta Zákravská Název: VY_32_Inovace_08_10_Tropický pás Téma: Rozmanitost přírody Číslo projektu:
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Savana velká stáda zvířat na travnatých pláních travnatý porost.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Biosféra – světové rozložení Tomáš Kvasný Zeměpis červen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu pomocí.
Podnební pásy Elena a Eliška.
Živý = živý obal Země (živé organismy na Zemi). = živá příroda + neživá příroda (organismy + neživé přírodniny) - největší ekosystém je celá Země.
A FRIKA – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY II. Autor: Hana Brýdlová.
Tropické lesy.
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová liána místní obyvatelstvo Tropický prales Amazonie.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Severní Afrika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník Název materiálu VY_52_INOVACE_02_Afrika Autor Vladimír Kopal.
TROPICKÝ PÁS Mgr. Renata Šimková Přírodověda 5.tř.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_ROZMANITOST_PODMINEK_ZIVOTA_NA_ZEMI
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_233_PR5 Předmět: Přírodověda.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Podnebné pásy listnaté lesy tropy subtropy
Rozmanitost podmínek života na zemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Jméno autora: Bc. Petra Musilová
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: Zeměpis- 6. ročník VY__32_INOVACE_07_IV_Z6_tropy_subtropy.
Jméno autora výukového materiálu
VY_32_INOVACE_
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Cizokrajné suchozemské ekosystémy
Vzdělávací materiál: Afrika Operační systém: Windows XP Professional
Přírodní krajiny AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Asie – přírodní krajiny
VY_32_INOVACE_
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8..ročník 03_Přírodní oblasti světa – I.
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
Biosféra = živý obal Země
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Transkript prezentace:

Podnebí a přírodní krajiny Afriky Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Podnebí a přírodní krajiny Afriky Autor: Mgr. Jan Podlena

Krajina subtropického pásu Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Jaké pojmy již známe? Zkus jednotlivé pojmy stručně charakterizovat, a roztřiď je do dvou skupin. Přírodní krajiny Podnebné pásy Lesy mírného pásu Polární pustiny Stepi Tropický pás Subtropický pás Tundra Mírný pás Deštný les Pouště Studený pás Savany Krajina subtropického pásu

Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Podnebné pásy Afriky 1. S pomocí učebnice a atlasu zakresli do mapky Afriky hranice podnebných pásů a popiš, kde který se nachází. 2. Vyhledej v učebnici ke každému podnebnému pásu Afriky jeho charakteristiku a stručně si ji zapiš. 3. Zjisti co jsou pasáty a šipkami v mapě označ směr jejich proudění na africkém kontinentu.

Přírodní krajiny Afriky Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Přírodní krajiny Afriky 1. S pomocí učebnice a atlasu zakresli do mapky Afriky hranice přírodních krajin a popiš, kde který se nachází. 2. Vyhledej v učebnici ke každé přírodní krajině Afriky charakteristiku a stručně si ji zapiš. 3. Do mapy slovy zapiš, ve kterých oblastech Afriky žijí následující zvířata: slon, gorila, lev, velbloud, nosorožec. 4. Zakresli do mapy kde leží dvě největší africké pouště. 5. Porovnej mapky podnebí a přírodních krajin Afriky a zkus v nich najít nějaké souvislosti.

Živočichové a rostliny Afriky Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Živočichové a rostliny Afriky Roztřiď následující zvířata a rostliny na ty, které se ve volné přírodě v Africe vyskytují a na ty, které nikoliv. Ty z Afriky dále rozděl na ty, co se nachází v deštném lese a na ty, co bychom mohli vidět v jiných oblastech Afriky. Jaká další africká zvířata nebo rostliny znáš? AFRIKA – deštný les AFRIKA – ostatní krajiny JINÉ SVĚTADÍLY tygr lev lední medvěd liána kakaovník bizon akácie hyena klokan lama tučňák smrk banánovník sob orchidej pšenice mahagon koala krokodýl zebra baobab bříza gorila šimpanz slon panda velká velbloud komár sup piraňa

Pokus se popsat nebo vysvětlit co vidíš na obrázcích. Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Pokus se popsat nebo vysvětlit co vidíš na obrázcích.

Vytvoř ze slov odpovídající dvojice. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Vytvoř ze slov odpovídající dvojice. rain forest savana poušť hladomor famine žirafa slon giraffe camel desert lion opice savanna deštný les lev podnebí velbloud climate elephant monkey

Reflexe Označ pravdivá tvrzení a nepravdivá zkus opravit: Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Reflexe Označ pravdivá tvrzení a nepravdivá zkus opravit: Na severním a jižním okraji Afriky se nachází mírný podnebný pás. Nejsušší a nejteplejší místo Afriky je největší poušť světa – Sahara . Tropický deštný les je v oblastech poblíž obratníků Raka a Kozoroha. V afrických savanách žijí velbloudi. Největší množství srážek spadne v Africe v Kapském městě v Jihoafrické republice. Některé africké pouště vznikly díky studeným mořským proudům. Sahel je oblast na jižním okraji pouště Sahara kde jsou obyvatelé sužováni hladomorem. Řeka Nil protéká tropickým deštným lesem. Oázy jsou „zelená místa“ na poušti. Největší suchozemský savec žije v poušti Kalahari. Pasáty jsou pravidelná proudění vzduchu od obratníků k rovníku.

Použité zdroje: Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Použité zdroje: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=prales&ex=1&origin=FX010132103#ai:MP900423137 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/priroda-CM079001922.aspx?qu=afrika&ex=1#ai:MP900180262 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/priroda-CM079001922.aspx?qu=afrika&ex=1#ai:MP900424386 http://d-maps.com/carte.php?lib=africa_map&num_car=728&lang=en http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=velbloud&ex=1#ai:MP900400769 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=slon&ex=1#ai:MP900180172 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=slon&ex=1#ai:MP900149034 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=afrika&ex=1#ai:MP900427809 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=gorila&ex=1#ai:MP900180674 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=žirafa&ex=1#ai:MP900403846 http://cs.wikipedia.org/wiki/Sahel