Kreslíme vektorovou grafiku (6)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Advertisements

Grafický editor GIMP (5) použití režimu vrstev Součet „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Zoner Callisto.
Grafický editor GIMP (3)
Zoner Callisto.
Grafický editor GIMP (9)
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Kreslíme vektorovou grafiku (4) Kopírování objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Tvorba prezentace Rozložení snímků Vkládání obrázků do snímků
Grafický editor GIMP (6)
Grafický editor GIMP (7)
Hladiny, obrázky, tabulka, logické operace
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafický editor GIMP (2)
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Kreslíme vektorovou grafiku (5) Vodicí linky Zarovnávání objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu
TEXTOVÝ EDITOR WORD CO SE NAUČÍME: 1. Základy psaní z klávesnice 2. Soubor 3. Velikost písma 4. Barva písma 5. Druh písma Dostupné z Metodického portálu.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Grafický editor GIMP (5) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Grafický editor GIMP (9)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Grafický editor GIMP (3)  a zase vrstvy  použití masky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Zoner Callisto Text Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
Grafický editor GIMP (7) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  úprava kácejících se linií, horizontu  klonovací razítko Dostupné z Metodického.
Grafický editor GIMP (3)
Grafický editor GIMP (8)
Grafický editor GIMP (12)
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Grafický editor GIMP (9)
Zoner Callisto – křivky
Grafický editor GIMP (5)
Ostatní manipulace s objekty II.
Grafický editor GIMP (6)
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Najdi dva stejné obrázky
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Grafický editor GIMP (5)
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Grafický editor GIMP (6)
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pracovní list 1) Do které kategorie jazyků se řadí španělština?
Transkript prezentace:

Kreslíme vektorovou grafiku (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Druhy textu Můžeme používat dva druhy textu, odstavcový a umělecký. Nástroje pro vkládání textu najdeme v základním panelu. Jsou označené písmeny T a A.

Odstavcový text Chová se podobně jako textové pole v textovém editoru. Při změně rozměrů rámce se do nové velikosti rámce přeformátuje stejně jako v běžném textovém editoru. Nástroj pro vkládání odstavcového textu má na tlačítku písmeno T. Text vkládáme buď tažením myší (vymezíme prostor pro vložení textu), nebo klepnutím myší vyvoláme okno pro určení rozměrů okna. Odstavcový text používáme na vkládání delších pasáží textů (na plakáty, propagační materiály apod.) Zarovnáváme ho podobně jako ostatní objekty.

Umělecký text Umělecký text využijeme k psaní nápisů, nadpisů a výrazných sdělení. Při změně rozměrů rámce se text přizpůsobuje jeho tvarům a rozměrům. Nástroj pro vkládání uměleckého textu má na tlačítku písmeno A. Text vkládáme buď tažením myší (vymezíme prostor pro vložení textu), nebo klepnutím myší vyvoláme okno pro určení rozměrů okna.

Umělecký text Mimo uvedených způsobů můžeme pro vkládání uměleckého textu využít některých alternativních nástrojů: Umístit na křivku Smazat původní křivku Po 15 stupních. Příklad vložení uměleckého textu na existující křivku: Vložíme do dokumentu křivku nebo objekt z křivek složený. V alternativním panelu zvolíme volbu Umístit na křivku, můžeme zapnout i Smazat původní objekt. Myší klepneme na křivku, podle ní se vytvoří rám do kterého můžeme psát.

Úpravy textu tvarovacím nástrojem Tvarovacím nástrojem lze upravovat text v různých režimech, které se mění podle toho, kterou vlastnost upravujeme, viz alternativní panel nástrojů. V každém z těchto režimů je použitelná jiná skupina nástrojů. Jejich tlačítka se zobrazí v závislosti na tom, jaký režim je zapnutý.

V rámci editace textů lze měnit výplň písma, pero, průhlednost a jiné vlastnosti, stejně jako u jiných objektů.

Zajímavou volbou je kaligrafie…

… či výplň bitmapou.

Operace, které nelze provést s textovým objektem, lze provést s textem rozbitým na křivky. Rozbijeme ho klepnutím na tlačítko s kladívkem.

Praktické cvičení Vytvořte nápis podle vzoru. Můžete doplnit výplň, stín, průhlednost apod. Použitá literatura: ZIKOVÁ, J. a kol. Zoner Callisto 5: Uživatelská příručka. Brno: Zoner Software, 2004. 240 s. Použité obrázky: autor materiálu.