Vývoj v jednotlivých zemích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové státy na mapě Evropy Vznik velmocí a vznik paktů
Advertisements

SVĚTOVÁ EKONOMIKA 11 Světová ekonomika OPF.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
5HD_200 3.cvičení.
5HD_200 2.cvičení. Francie v raném kapitalismu Nantský edikt – 1598 Vláda Ludvíka XIV (*1638-  1715) hospodářská politika – Jean-Babtist Colbert ( )
Mezinárodní situace na přelomu 19. a 20. století
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
5HD200 Hospodářské dějiny IV..
SVĚTOVÁ EKONOMIKA.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Světová ekonomikaOPF1 SVĚTOVÁ EKONOMIKA 10. Světová ekonomikaOPF2 1)Tendence a problémy 2)Možnosti růstu 3)Bludný kruh chudoby 4)Růstové strategie 5)Příklad.
Stupeň rozvoje států světa
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Mimoevropské regiony – Východní Asie– Korejský poloostrov
Vznik sociologie Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Členění států světa podle stupně hospodářského rozvoje
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Česká republika: hospodářství, zemědělství, průmysl
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Světové hospodářství.
Průmyslová revoluce Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc010 Označení materiáludkc 10 _prum_rev_1870_1914.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_13_22_SPOLKOVÁ REPUBLIKA NĚMECKO.
F RANCIE VE DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ Mgr. Vladimír Velešík.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_17_Japonsko.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Japonsko v 19.století.
Průmyslová revoluce 3 Velká Británie 18. a 19.století Průmysl, obchod, doprava, ekonomie.
Průmyslová revoluce 11 Důsledky a změny. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc13 Označení materiáludkc13_prum_rev_dusledky_zmeny.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Průmyslová revoluce 2 Velká Británie 18. a 19.století Zemědělství.
Průmyslová revoluce 6 Obchod a bankovnictví. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc 8 Označení materiáludkc08_prum_rev_obchod_bankovnictvi.
Průmyslová revoluce 5 Zemědělství, průmysl, doprava.
Průmyslová revoluce Kladno Gymnázium Kladno. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc20 Označení materiáludkc20_prum_rev_kladno_gymnazium.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_274_Finsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Soudobý svět Ekonomický pohled
FRANCIE A RUSKO 2.POL. 19.STOLETÍ
Svět v poslední třetině 19. století
Průmyslová revoluce průběh
Průmyslová revoluce 9 Technická revoluce.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Průmyslová revoluce Kladno.
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
Revoluce v Rusku 19. – 20. století Autor: Lenka Mulačová
ČÍNA.
Historie židovského Chrámu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
RUSKO VY_12_INOVACE_Rů_II_2 Název projektu: OP VK
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Herodův pevnostní palác
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
První židovská válka v letech 66-70
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Průmyslová revoluce 10 Technická revoluce.
SJEDNOCENÍ NĚMECKA.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_23_Poválečné uspořádání světa.
Hromadný odchod povstalců
ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA MEZI VÁLKAMI
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vývoj v jednotlivých zemích Průmyslová revoluce 7 Vývoj v jednotlivých zemích

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0950 Kódování materiálu vy_32_INOVACE_dej1_dkc09 Označení materiálu dkc09_prum_rev_vyvoj Název školy Gymnázium Kladno Autor PaedDr. Marie Kocálová Anotace Výukový materiál - prezentace – určený pro výklad i pro samostatnou práci žáků. Průmyslové revoluce – vývoj v jednotlivých zemích. Předmět Hospodářské dějiny Tematická oblast Novověk Téma Průmyslová revoluce – vývoj v jednotlivých zemích Očekávané výstupy Žáci se orientují v  ekonomickém vývoji, procesu industrializace v jednotlivých zemích formou komentovaného výkladu. Objasní základní ekonomické principy v souvislosti s historickým vývojem. Klíčová slova Průmyslová revoluce, Francie, Německo, Rusko, USA Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník třetí ročník Cílová skupina vyšší stupeň osmiletého gymnázia, čtyřleté gymnázium Ověřeno 23.1.2014, HODE Zdroje uvedeny na konci dokumentu.

Francie politická nestabilita revoluce císařství – Napoleon III. Prusko-francouzská válka válečné reparace Německu ztráta Alsaska a Lotrinska republika stagnace počtu obyvatel

Francie neefektivní zemědělství – menší statky nízká koncentrace výroby 1914 podniky s více než 100 zaměstnanců 1/4 podniky s méně než 5 zaměstnanci 1/3 malovýroba (módní výroba) lehký průmysl rentiérský kapitalismus

Německo 1871 sjednocení, vznik Německa pangermánské snahy sjednocení trhu připojení Alsaska a Lotrinska efektivní využití francouzských reparací pangermánské snahy rozdílnost jednotlivých německých států katolicismus x protestantství zemědělství x průmysl

Německo přebírání zahraničních zkušeností a inovace vědeckých a technických postupů „explozivní“ vývoj nových odvětví (elektrotechnika a chemický průmysl) koncentrace (Krupp, Siemens, AEG) vysoká celní ochrana organizace výroby pracovní disciplína nízké mzdy

Rusko zpoždění vývoje samoděržaví – snaha o demokratizaci vojenské porážky 1861 zrušení nevolnictví nerovnoměrný vývoj význam jen některých měst a regionů růst počtu obyvatel expanze

Rusko zemědělství zaostalé, extenzivní nástup systematické industrializace nerovnoměrnost vývoje zahraniční investice

USA 2. pol.19. století – občanská válka přistěhovalci zpomalení vývoje Severu „rekonstrukce“ Jihu přistěhovalci populační exploze nedostatek pracovních sil (velké rodinné farmy) nedostatek pracovních sil v průmyslu (osídlování Západu)

USA vnitřní ekonomický růst amerického kapitalismu „zlatá“ éra rozvoj zemědělství extenzivní dostatek půdy nevede k intenzifikaci příliv kapitálu ze zahraničí rozvoj automobilismu, potravinářského průmyslu, těžba ropy koncentrace – Standart Oil Company, Rockefeller, Morgan, Vanderbilt

Japonsko ukončení izolace USA – koncese pro dva přístavy reformy Meidži – zánik feudálních struktur rychlá industrializace nutnost dovozu surovin - expanze

Zdroje Stellner,František: Hospodářské dějiny,VŠE Praha, Oeconomica,Praha 2008,ISBN 978-80- 245-1141-2 Čapek,Vratislav: Světové dějiny II, Fortuna, Praha,2010, 80-7168-850-9 Hospodářské dějiny. In: [online]. [cit. 2013-12-15]. Dostupné z: nb.vse.cz/~sirucek/Predmety/3MI111/PrednaskaJ D.ppt‎