GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Umělecké směry 19. století
Současné dění v kultuře
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 2.)
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÝ SMĚR
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
KUBISMUS.
KARLA KVASNICOVÁ SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA-VÝTVARNÁ VÝCHOVA 2007
TAJEMSTVÍ ABSTRAKTNÍ MALBY I.
Abstraktní malířství do roku 1945
Umění první třetiny 20.století
Moderní umělecké směry KUBISMUS
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Abstraktní umění 20. století.
Petr Machala. Znáte odpověď na otázky? Osobní aktiva jsou: a)oprava vlastního automobilu b)osobní spotřební předměty c)vše co nám přináší příjem d)rekreační.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
SUPREMATISMUS Jiří Salajka.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Umělecké směry 20. století
FUTURISMUS Jiří Salajka.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Petr Machala. Co je to hodnota? Napište definici. Co považujete za hodnotu? (zdůvodněte)
ORFISMUS Jiří Salajka.
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20
Geometrická abstrakce
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Soustava SI VY_32_INOVACE_ ledna 2013
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_11.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Abstrakce do roku základní podoby abstraktního umění: Konstruktivní → geometrická abstrakce Expresivní → abstraktní expresionismus /v USA: Tichomořská.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Kubismus v malířství Autor: Mgr. Olga Pasovská.
KAPRADINY 29. října 2013 VY_52_INOVACE_210121
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
EXPRESE V UMĚNÍ 19. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_160215
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
VÝZNAMNÍ KRAJINÁŘI – pracovní sešit
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
Apollo a Marsyas Tizian
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Neděle na La Grande Jatte
SVALOVÁ SOUSTAVA ČLOVĚKA
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
ROBERT SMITHSON – Spiral Jetty
Občané z Calais Auguste Rodin
KRAJINA V UMĚNÍ 20. září 2013 VY_32_INOVACE_160205
Guernica Pablo Picasso
OBĚHOVÁ SOUSTAVA VY_32_INOVACE_ října 2013
YVES KLEIN – Antropometrie
Transkript prezentace:

GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE – pracovní sešit 6. prosince 2013 VY_32_INOVACE_160219 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

2 Robert Delaunay, Sluneční kotouče Vyhledej obrázek: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/72/Mondrian_CompRYB.jpg 1 Kazimir Malevič, Suprematismus Piet Mondrian, Kompozice se žlutou, modrou, červenou Co podle tebe jednotlivá díla znázorňují? Hledej v obrazech podobnosti a odlišnosti. Které dílo tě nejvíce oslovilo a proč? 2 03

4 3 5 3. Přemýšlej o těchto souvislostech, vysvětli objevené významy. FUTURISMUS - Umberto Boccioni 3 5 SUPREMATISMUS - Kazimir Malevič KUBISMUS - Juan Gris 3. Přemýšlej o těchto souvislostech, vysvětli objevené významy. 4. U každého díla uveď umělecký směr a autora. 3 03

4 FUTURISMUS - Umberto Boccioni 3 5 SUPREMATISMUS - Kazimir Malevič KUBISMUS - Juan Gris 5. Jaké výrazové prostředky jsou charakteristické pro tvorbu suprematistů? 4 03

6 2 7 6. Přemýšlej o těchto souvislostech, vysvětli objevené významy. POSTIMPRESIONISMUS - Paul Cézanne 2 7 ORFISMUS - Robert Delaunay NEOIMPRESIONISMUS - Georges Seurat 6. Přemýšlej o těchto souvislostech, vysvětli objevené významy. 7. U každého díla uveď umělecký směr a autora. 5 03

6 POSTIMPRESIONISMUS - Paul Cézanne 2 7 ORFISMUS - Robert Delaunay NEOIMPRESIONISMUS - Georges Seurat 8. Jaké výrazové prostředky jsou charakteristické pro tvorbu orfistů? 6 03

Vyhledej obrázek: http://vr. theatre. ntu. edu 8 NEOPLASTICISMUS - Piet Mondrian KUBISMUS Juan Gris 9. Přemýšlej o těchto souvislostech, vysvětli objevené významy. 10. U každého díla uveď umělecký směr a autora. 7 03

Vyhledej obrázek: http://vr. theatre. ntu. edu 8 NEOPLASTICISMUS - Piet Mondrian KUBISMUS Juan Gris 11. Jaké výrazové prostředky jsou charakteristické pro tvorbu neoplasticistů? 8 03

Použité zdroje: Obrázky: [1] DCOETZEEBOT. Kazimir Malevich - Suprematism - Google Art Project [online]. 2012 [cit. 2013-12-06]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kazimir_Malevich_-_Suprematism_-_Google_Art_Project.jpg?uselang=cs [2] JEAN-FRÉDÉRIC. Robert Delaunay - Simultaneous Contrasts-Sun and Moon - 1912 [online]. 2012 [cit. 2013-12-06]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Robert_Delaunay_-_Simultaneous_Contrasts-Sun_and_Moon_-_1912.jpg [3] MAKSIM. Black Square [online]. 2006 [cit. 2013-12-06]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Black_Square.jpg?uselang=cs [4] CARPEDIEM6655. Boccioni - Dynamism of a Soccer Player [online]. 2012 [cit. 2013-12-06]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Boccioni_-_Dynamism_of_a_Soccer_Player.jpg [5] ANAGORIA. 1913 Gris violin and guitar anagoria [online]. 2012 [cit. 2013-12-06]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:1913_Gris_violin_and_guitar_anagoria.JPG [6] DIRECTMEDIA. Paul Cézanne 108 [online]. 2002 [cit. 2013-12-06]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_108.jpg [7] DIRECTMEDIA. Georges Seurat 026 [online]. 2002 [cit. 2013-12-06]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Georges_Seurat_026.jpg [8] DCOETZEEBOT. Juan Gris - Portrait of Pablo Picasso - Google Art Project [online]. 2012 [cit. 2013-12-06]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Juan_Gris_-_Portrait_of_Pablo_Picasso_-_Google_Art_Project.jpg 9