Charakteristika videomateriálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
Počítačová grafika.
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
Úprava fotografie na počítači
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Soustava zařízení, kterými se obraz přeměňuje na elektrický obrazový signál.
III/2 XVII ABC
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Lukáš Kryl, Zděněk Pernica.  Barevné schéma  Rozlišení  Framerate  Specifika streamovaného videa  Výhled do budoucnosti.
Počítačová grafika Základní pojmy.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Rozlišujeme dva základní
Počítačová grafika – rastrová grafika
Základní pojmy grafiky
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Ondřej Kostka 3IT.  Je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrázků používající elektronické signály nebo.
Úvod do počítačové grafiky. elmag. záření s určitou vlnovou délkou dopadající na sítnici našeho oka vnímáme jako barvu v rámci viditelné části spektra.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Počítačová grafika.
Základy počítačové grafiky
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
Podle principu tisku se dělí na:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Aplikační programové vybavení
C HARAKTERISTIKY VIDEOMATERIÁLU Jan Mrázek Jan Pavera.
Vliv osvětlení a jasu na člověka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Počítačová grafika.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní pojmy Grafiky
Úvod do počítačové grafiky
Monitor CRT Monitor LCD Monitor
Charakteristiky videomateriálu
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Základní pojmy a principy
Multimédia.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Multimedia – Obrázky, Video a Hudba.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Počítačová grafika, základy počítačového zobrazení
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Počítačová grafika.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martin Jiřiště NÁZEV:VY_32_INOVACE_08C_15_televize TEMA:Multimédia a grafika.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
1 Televizní obraz Digitální záznam Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18.  přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
MULTIMEDIÁLNÍ FORMÁTY
Kódování obrazu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Barvy v počítačové grafice
ZÁKLADY SDĚLOVACÍ TECHNIKY
Transkript prezentace:

Charakteristika videomateriálů Martin Letáček, Martin Šourek 1.12.2016

Obsah Barevné schéma Rozlišení (PAL,Full HD apod.) Framerate-rozdělení a použití Specifika streamovaného videa Výhled do budoucnosti

Barevné schéma pojem používaný v teorii barev pro výběr a použití konkrétních barev a jejich kombinací popisovány v tzv. chromatickém kruhu (color wheel)

Barevná hloubka Používaná v počítačové grafice Popisuje počet bitů použitých k popisu určité barvy nebo pixelu v bitmapovém obrázku nebo rámečku videa. Větší barevná hloubka zvětšuje škálu různých barev použitých pro video a přirozeně také paměťovou náročnost obrázku či videa 3 způsoby vyjádření Číslo (např: 16,7 mil.) Počet bitů na pixel (např: 24bitová hloubka (224 =16,7mil)) Počet bitů na kanál (ekvivalent počtu bitů na pixel)

Barevná hloubka HDTV využívá až 48 bitovou hloubku (Deep Color)

Barevná hloubka

Barevný prostor (model) využíván pro ukládání a zpracování obrazových dat popisuje základní barvy a model mísení těchto základních barev do výsledné barvy různé barevné modely se snaží co nejvěrněji napodobit přírodní barvu

Barevné prostory RGB aditivní barevný model barevné složky: R - červená, G - zelená, B - modrá nejčastěji použití pro video v elektronické podobě - podporován většinou typů zobrazovacích zařízení: CRT a LCD monitory, plazmové displeje nebo LED displeje RGBA barevné složky: R - červená, G - zelená, B - modrá, A- alfa kanál pro průhlednost je využit u obrázků ve formátu PNG sRGB standardní RGB (zjednodušený model RGB) barevný prostor používaný na Internetu či ve Windows

Barevné prostory CMYK subtraktivní systém barevné složky: C - azurová, M - purpurovou, Y - žlutá, K – černá používán především u reprodukčních zařízení – tiskárny HSV, HSL, HSB parametry: HSV – Hue(barevný tón), Saturation, Value; HSL - Hue, Saturation, Lightness; HSB - Hue, Saturation, Brightness tyto barevné modely nejvíce odpovídají lidskému vnímání barev používájí se pro grafické aplikace YUV složky: Y – jasová, UV - barevné používaný v televizním vysílání ve formátu PAL i HDTV

Gamut Pokrytí bar. prostoru Diagram CIE 1931 sRGB X AdobeRGB

Rozlišení uvádí se: v řádcích pro analogové formáty v pixelech pro digitální formáty ve voxelech pro 3D video počet sloupců (horizontálně) a počet řádků (vertikálně)

Poměr stran poměr vodorovné a svislé strany trend zvětšování vodorovné strany

Rozlišení obrazovky SDTV: 480i, 576i EDTV: 480p, 576p HDTV Full HDi Full HD (1920 × 1080) UHDTV: 4K UHD (3840 × 2160) 8K UHD (7680 × 4320) 16K UHD (15360 × 8640)

Formáty HD Prokládaný (interlaced) - U prokládaného formátu je obrazovka zaplněna ve dvou fázích, nejprve lichými řádky a potom sudými řádky. U tohoto formátu můžeme vnímat blikání, ačkoliv by k tomu nemělo docházet, protože zobrazovaný pohyb je tak rychlý, že ho lidské oko nerozpozná. Progresivní (progressive) - Progresivní signál je pokročilejší, zapisuje obsah obrazu najednou, což znamená, že můžete vidět všechny detaily na obrazovce najednou.

Rozlišení PPI – Pixels per inch DPI – Dots per inch 6MPix fotka na 9x13cm 570PPI DPI – Dots per inch Rozpad pixelu na tiskové body(dithering)

Framerate Počet snímků za sekundu Jednotka Hz (60-200) U TV klamné údaje

Framerate U PC her minimum 30 FPS Optimum 60 FPS a více https://youtu.be/IrK5cDU9AIA 60Hz monitor zobrazí jen 60 FPS poté dochází k trhání obrazu tzv. tearing. Řešením vertikální synchronizace (V-sync) Slowmotion Vysokorychlostní kamery 300 až 1 milion FPS Poté upraveno na 25-30fps - zpomalení

Specifikace streamovaného videa kontinuální přenos audiovizuálního materiálu mezi zdrojem a koncovým uživatelem Live – Twitch.tv, Youtube.com On demand – Youtube.com, Stream.cz Stahování Streaming

Specifikace streamovaného videa Streaming Kvalita videa Ke streamingu se nejvíce využívá flashových kodeků, MPEG-4, Windows Media, Real Time a Quick Time. Kvalita audia Ke streamingu audia se využívá především kodeků Windows Media Audio (WMA), MP3, OGG, AAC+ v datových tocích obvykle od 16-256 kbps. 

Budoucnost V současnosti 1080p Očekává se 4k, 8k Přechod z h264 na h265

Děkuji vám za pozornost!