Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zápor.
Advertisements

Skladba vět - slovosled
Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, Jaroměř Mgr
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
Projekt: H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
W - FRAGEN W - otázky. W - FRAGEN W - otázky W -FRAGEN WER? WIE? WAS? WO? WOHER? WEM? WANN? WARUM? KDO? JAK? CO? KDE? ODKUD? KOMU? KDY? PROČ?
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Denken an (4.p) otázka sprechen mit (3.p) heiraten (4.p) An wen denkt sie? oznamovací věta Sie denkt an ihren Freund. Mit wem spricht Kurt?Er spricht mit.
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
8. LEKCE (8. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Streckerová Monika Název: VY_32_INOVACE_8AB_1_Familie Téma: 8AB_VNJ.roč.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaNepřímá otázka.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Streckerová Monika Název: VY_32_INOVACE_8AB_1_Mein Freund Téma: 8AB_VNJ.roč.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_27_NJ7,8_Přímý a nepřímý pořádek TÉMA: Přímý a nepřímý pořádek slov.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_35_NJ7_Časování sloves TÉMA: Časování pravidelných sloves ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_32_NJ7_W-Fragen TÉMA: W-Fragen ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Martina Katzerová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhStädte, Länder, Sprachen.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_36_NJ7_AZ kviz,E.0-1, Teil 1 TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU: OPVK.
Deutsch mit max lektion 1
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
VY_32_INOVACE_Jir_ II_11 Věta a souvětí Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Němčina pro 7. třídu Tvoření otázky.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Sloveso sein v přítomném čase
RELATIVPRONOMEN RELATIVSÄTZE.
Digitální učební materiál
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Die Syntax II – věty oznamovací Nepřímý pořádek slov
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Tvoření otázek v němčině
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy:   Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Streckerová Monika Název: VY_32_INOVACE_8AB_1_Syntax Téma: 8AB_VNJ.roč. Datum ověření: VM ověřen dne 28.1. 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: DUM je určen k výkladu učiva. DUM slouží jako podklad k výkladu, který je brán z učebnice: Deutsch mit Max; Němčina pro základní školy a víceletá gymnázia A1; nakl. Fraus 2006; ISBN 80-7238-531-3   

WORTFOLGE SATZBAU

Aussagesatz: PŘÍMÝ POŘÁDEK: podmět stojí na prvním místě, sloveso VŽDY na druhém Podmět + časované sloveso + ostatní větné členy Ich wohne in Hradec Králové. NEPŘÍMÝ POŘÁDEK: když chceme zdůraznit člen,  podmět stojí za časovaným slovesem Zdůrazněný větný člen + určité sloveso + podmět + ostatní členy Heute kommt meine Mutti zu Besuch.

Tázací zájmeno + sloveso + podmět + ostatní větné členy. Fragesatz: DOPLŇOVACÍ VĚTA: Sloveso stojí na druhém místě, na začátku věty je Fragepronomen nebo jiné doplňovací slovo. Tázací zájmeno + sloveso + podmět + ostatní větné členy. Woher kommst du? Fragepronomen: WOHER, WAS, WIE, WER, WO, WOHIN, WELCHE,WARUM…usw.

Určité sloveso + podmět + ostatní větné členy. ZJIŠŤOVACÍ VĚTA: Stejně jako v češtině u otázky, i zde stojí sloveso na prvním místě. Určité sloveso + podmět + ostatní větné členy. War sie heute in der Schule? Odpověď na zjišťovací otázku bývá obvykle jen ANO / NE.

Indirekte Frage: DIREKTE FRAGE: INDIREKTE FRAGE: Arbeitet er jetzt bei Škoda? INDIREKTE FRAGE: Sie fragt, ob er jetzt bei Škoda arbeitet. Spojka ,,ob" uvádí větu vedlejší, určité sloveso je proto na konci věty.

Sie weiß nicht, wo er jetzt arbeitet. INDIREKTE FRAGE: Sie weiß nicht, wo er jetzt arbeitet. Také nepřímá otázka má pořádek slov věty vedlejší s určitým slovesem na konci věty. Sie möchte wissen, worauf er so lange wartet. Nepřímá otázka může být uvedena též zájmenným příslovcem tázacím.

Zdroje: Zdroje obrázků: http://www.nemeckagramatika.wz.cz/slovosled.htm http://www.nemcina-zdarma.cz/article/2008091301-poradek-slov-v-nemecke-vete Zdroje obrázků: http://us.123rf.com/400wm/400/400/alekup/alekup1109/alekup110900007/10513574-tapeta-modra-otazna-ky.jpg http://lh6.ggpht.com/cyhnE6opeZoZtsDi7XFOdwdY60oQijrI0fgf9OBBMYTfsf3DtwhfhlybrW9ZQt7Yxeyciqc=s108 http://www.skinbook.cz/files/goods/puntiky_built/puntikate/puntikata_thumb_logo_big.jpg http://rmstitanic.sweb.cz/005stavba.jpg

viz výše Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje:   viz výše Citace: viz výše  Anotace: DUM je určen k výkladu učiva. DUM slouží jako podklad k výkladu, který je brán z učebnice: Deutsch mit Max; Němčina pro základní školy a víceletá gymnázia A1; nakl. Fraus 2006; ISBN 80-7238-531-3