Měření multimediálního obsahu Internet Advertising Conference 2010 27. dubna 2010 Miloš Endrle
Obsah Úvod do problematiky měření Zapojená média Ukázka naměřených dat
Co je multimediální obsah? videa s pevnou délkou (VOD) např. videa na Stream.cz, Nova.cz lineární streamovaný obsah (LIVE) např. ČT24, Óčko hry např. Hry.cz reklama např. video reklama před zprávami na iDnes.cz, Nova.cz nebo Novinky.cz interaktivní aplikace
Jak měříme multimediální obsah? Doména A Doména B Video A Video A Video B
Co měříme? informace o měřeném materiálu jednoznačná identifikace máteriálu v rámci média název délka trvání (kromě LIVE) kategorie (např. film, dokumentární pořad, zábava, hudba, ...) typ (např. VOD, LIVE, hra, ...) zdroj (např. TV obsah, internetový obsah, uživatelský obsah, ...) cíl (např. stránky média, partnerské stránky, uživatelem vkládaný obsah) informace o uživatelem provedených akcích spuštění a zastavení přehrávání, pauza, přetáčení apod. informace o uživateli
Měřené ukazatele RU reálný počet uživatelů Návštěvy série přehrání generovaná uživatelem (do 30 min. mezi přehráními) Zahájená přehrání počet nahrání materiálu do přehrávače a zahájení přehrávání Počet přehraných materiálů unikátní alespoň jednou přehrané materiály TTS celkem strávený čas ATS relative reálným uživatelem strávený čas (TTS / RU)
Zapojená média
Únor 2010 – Naměřená data
Únor 2010 – Měsíční vývoj
Duben 2010 – Průměrný den za období od 1.4. do 21.4.2010
Duben 2010 - Nejpopulárnější pořady za období od 1.4. do 21.4.2010
Televize vs. internet