Konstrukce lichoběžníku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce lichoběžníku
Advertisements

Konstrukce lichoběžníku 1
Rovnoběžník a lichoběžník
Konstrukce kosodélníka
Konstrukce lichoběžníku - Thaletova kružnice
Konstrukce lichoběžníku
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Konstrukce lichoběžníku
Matematika Lichoběžník.
12_ Shodná a podobná zobrazení - pracovní list
Planimetrie - lichoběžník
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Vzájemná poloha přímek v prostoru Vzájemná poloha přímek v prostoru Autor:Jana Buršová.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Obvod a obsah lichoběžníku
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Řešení polohových konstrukčních úloh
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Konstrukce čtverce 4. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Vzájemná poloha tří rovin
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Šablona:III/2 – Inovace.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Obvod trojúhelníku Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPlanimetrie Datum vytvoření Ročník2. ročník.
Konstrukce rovnoběžníku Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – Planimetrie Datum vytvoření
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Užití Pythagorovy věty Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPlanimetrie Datum vytvoření Ročník2.
Rovnoběžníky, lichoběžníky. Rovnoběžník Rovnoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné. Protější strany mají stejnou délku.
Výpočty ve statistice – test k procvičení
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
1. Najdi „černou ovci“ obdélník čtverec kosočtverec kružnice
Diagramy - opakování Tematická oblast
Konstrukce trojúhelníku II
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Úroky - samostatná práce
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Konstrukce trojúhelníku I
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Konstrukce trojúhelníku III
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Řešení polohových konstrukčních úloh
Konstrukce lichoběžníku
Konstrukce lichoběžníku
Lichoběžník Obvod lichoběžníku.
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
Konstrukce kosočtverce
Transkript prezentace:

Konstrukce lichoběžníku Tematická oblast Matematika – Planimetrie Datum vytvoření 13. 12. 2012 Ročník Třetí ročník osmiletého gymnázia Stručný obsah Řešení konstrukčních úloh z oblasti konstrukce lichoběžníku. Způsob využití V úvodu jsou studenti seznámeni se způsobem řešení úloh a zadáním. Po vyřešení úloh jsou seznámeni se správným řešením Autor Ing. Michal Heczko Kód VY_32_INOVACE_25_MHEC04 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Úvod Otázka: Odpověď: Co je to lichoběžník? Načrtněte jej. Jaké jsou zvláštní případy lichoběžníků? Odpověď: Jedná se o čtyřúhelník, který má dvě rovnoběžné strany (základny) a dvě různoběžné strany (ramena) Rovnoramenný lichoběžník – obě ramena mají stejnou délku a svírají se základnami stejný úhel. Pravoúhlý lichoběžník – jedno z ramen je kolmé na základny.

Zadání příkladů Příklad 1: Příklad 2: Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm Příklad 2: Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 1 – zadání a rozbor Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm

Příklad 1 – rozbor a postup Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm

Příklad 1 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm

Příklad 1 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm

Příklad 1 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm

Příklad 1 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm

Příklad 1 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm

Příklad 1 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm

Příklad 1 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm

Příklad 1 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm

Příklad 1 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm

Příklad 1 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm Zadaná úloha má 1 řešení!

Zadání příkladů Příklad 1: Příklad 2: Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 6 cm, e = 4 cm, f = 7 cm, v = 3 cm Příklad 2: Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 2 – zadání a rozbor Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 2– rozbor a postup Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 2 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 2 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 2 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 2 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 2 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 2 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 2 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 2 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 2 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 2 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm

Příklad 2 – zkouška správnosti Sestrojte lichoběžník ABCD, pokud je dáno: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm, d = 4 cm Zadaná úloha má 1 řešení!

Odkazy Zadání příkladů vychází z následující učebnice: HERMAN, Jiří a kol. Geometrické konstrukce: Matematika pro nižší třídy víceletých gymnázií. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998. ISBN 978-80-7196-114-7. Řešení vytvořeno v aplikaci GeoGebra http://www.geogebra.org/cms/ Řešení k dispozici na serveru GeoGebraTube http://www.geogebratube.org/collection/show/id/2201