C# konzole – TEST Program spotřeba vody

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Advertisements

Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Jednoduchá HTML stránka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastTvorba WWW stránky v HTML Datum vytvoření2013.
ZAL – 5. cvičení Martin Tomášek Pole - opakování Základní datový typ. V poli držíme více elementů (jednoho typu) S elementy v poli můžeme manipulovat.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Závislost odporu kovového vodiče na teplotě Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
C# konzole – Program prodej a zisk Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování.
Anotace: Žáci se v prezentaci seznámí s pojmem aritmetický průměr a jeho výpočtem. Procvičují si výpočty u tabule nebo na pracovním listě. Snímek 5 je.
Pravopisná hlídka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
R OVNOMĚRNÉ A NEROVNOMĚRNÉ POHYBY Mgr. Kamil Kučera.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
C# konzole – Objem kvádru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum.
Věty o shodnosti trojúhelníků
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Složené úrokování Tematická oblast
C# konzole – TEST – Program nákup
Člověk a vývoj civilizace
Název vzdělávacího materiálu
Sčítání a odčítání mnohočlenů
C# konzole – Vstup a výstup
C# konzole – Podíl dvou čísel, podmínka IF
ARTE POVERA Tematická oblast
Práce se sloupkovými diagramy
Název vzdělávacího materiálu
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Sloupkový diagram Tematická oblast
Elektrická energie Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Název vzdělávacího materiálu
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Ohyb světla na optické mřížce
C# konzole – Program emoce
C# konzole – Součet dvou čísel
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
VĚC - POMNÍK Tematická oblast
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Poměr v základním tvaru.
Násobení lomených výrazů
C# konzole – Program pro výpočet výrazu
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
2.2 Kvadratické rovnice.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
VY_32_INOVACE_
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Dělení lomených výrazů
Interference na tenké vrstvě
Obvod a obsah rovnoběžníku
Konstrukce lichoběžníku
Zobrazení tenkou čočkou
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
C# konzole – Textový výstup
Poměr v základním tvaru.
Intenzita elektrického pole
Matematika + opakování a upevňování učiva
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Transkript prezentace:

C# konzole – TEST Program spotřeba vody Tematická oblast Internetové technologie, programování Datum vytvoření 2013 Ročník 3 Stručný obsah Zadání objemu cisterny s vodou, spotřeby na den a člověka, počtu lidí a výpočet času, po který bude cisterna dostačovat potřebám skupiny. Způsob využití Studenti napíší program pro řešení slovní úlohy. Autor Mgr. Michal Mikláš Kód VY_32_INOVACE_35_IMIK17 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Zadání Napište program, který vyřeší následující slovní úlohu: Předpokládejme vesnici, kde není k dispozici pitná voda. Vodu do vesnice vozí cisterna. Vesnice má nějaký počet obyvatel a známe průměrnou spotřebu vody na den pro jednoho člověka. Náš program určí jak často musí cisterna do vsi přijet, aby měli obyvatelé dostatek vody.

Zadání Vstupní údaje algoritmu: Výstup algoritmu: Počet obyvatel vesnice Spotřeba vody na jednoho obyvatele a den Objem cisterny s vodou Výstup algoritmu: Informace o tom, jak často musí cisterna do vsi přijet (resp. kolik dní budou mít obyvatelé dostatek vody při rovnoměrném rozdělení vody z cisterny mezi ně). Program napíše, zda stačí, aby cisterna jezdila do vesnice jednou za týden.

Výpis algoritmu aplikace Předpokládáme, že objem cisterny a počet obyvatel jsou celá čísla. Zatímco spotřeba vody a výdrž cisterny mohou být čísla desetinná. Nezapomeňte ošetřit případné riziko dělení nulou! int objemcisterny, obyvatel; double spotreba, vydrzcisterny; Console.WriteLine("Zadej objem cisterny:"); objemcisterny = int.Parse(Console.ReadLine()); Console.WriteLine("Zadej pocet obyvatel:"); obyvatel = int.Parse(Console.ReadLine()); Console.WriteLine("Zadejte prumernou spotrebu na jednoho obyvatele na den:"); spotreba = int.Parse(Console.ReadLine()); if ((obyvatel * spotreba)>0) { Console.WriteLine("Voda v cisterna vydrzi obvatelum nasledujici pocet dni:"); vydrzcisterny = (double)objemcisterny/(obyvatel * spotreba); Console.WriteLine(vydrzcisterny); podminka (viz následující snímek) }else{ Console.WriteLine("Pocet obyvatel nebo jejich spotreba je rovna nule. Nelze proto urcit vysledek."); } Console.ReadKey();

Výpis algoritmu aplikace - podmínka Náš algoritmus má také odpovědět uživateli na otázku, zda stačí, aby cisterna jezdila do vsi jednou za týden nebo musí jezdit častěji. To realizujeme podmínkou if, ve které se zeptáme, zda je výdrž cisterny větší nebo rovna 7. Pokud ano, tak vydrží týden, v opačném případě musí jezdit častěji. if (vydrzcisterny >= 7) { Console.WriteLine("Staci, kdyz cisterna prijede jednou za tyden."); } else Console.WriteLine("Cisterna musi jezdit do vesnice vicekrat za tyden.");

Výpis kompletního zdrojového kódu konzolové aplikace using System; using System.Collections.Generic; Console.WriteLine("Voda v cisterna vydrzi obvatelum nasledujici pocet dni:"); using System.Linq; vydrzcisterny = (double)objemcisterny/(obyvatel * spotreba); using System.Text; Console.WriteLine(vydrzcisterny); using System.Threading.Tasks; if (vydrzcisterny >= 7) namespace ConsoleApplication3 Console.WriteLine("Staci, kdyz cisterna prijede jednou za tyden."); { } class Program else static void Main(string[] args) Console.WriteLine("Cisterna musi jezdit do vesnice vicekrat za tyden."); int objemcisterny, obyvatel; }else{ double spotreba, vydrzcisterny; Console.WriteLine("Pocet obyvatel nebo jejich spotreba je rovna nule. Nelze proto urcit vysledek."); Console.WriteLine("Zadej objem cisterny:"); Console.ReadKey(); objemcisterny = int.Parse(Console.ReadLine()); Console.WriteLine("Zadej pocet obyvatel:"); obyvatel = int.Parse(Console.ReadLine()); Console.WriteLine("Zadejte prumernou spotrebu na jednoho obyvatele na den:"); spotreba = int.Parse(Console.ReadLine()); if ((obyvatel * spotreba)>0)