Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, 73801 Frýdek-Místek IČ 13644301 Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0149 Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_14_40PobF-18 Název tematické oblasti (sady) Člověk v občanské společnosti Název vzdělávacího materiálu Psychické jevy, procesy, stavy Druh učebního materiálu Výklad učiva Anotace Jednání a ovlivňování člověka v různých situacích   Klíčová slova Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 33-56-H/01 Truhlář, 26-51-H/01 Elektrikář, 36-52-H/01 Instalatér Ročník I. Typická věková skupina 15 - 17 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor František Pobucký Zhotoveno, (datum/období) 27. 8. – 28.8. 2012 Celková velikost 4,97 MB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je František Pobucký. Dostupné z portálu www.ssed-fm.cz

Psychické jevy, procesy, stavy

Psychické jevy - spojeny se schopností vnímat a reagovat na podněty jednání vychází ze získaných znalostí a zkušeností, které zpracoval lidský mozek jeho prostřednictvím jedinec: poznává, posuzuje, vyhodnocu- je, třídí poznatky, ukládá, spojuje pojmy a věci, nalézá řešení… zmíněné procesy jsou psychickými jevy vždy je ovlivňuje: konkrétní situace schopnosti jedince řešit problém vyhodnocení a nalezení řešení…

Psychickými jevy rozumíme také jednotlivé vlastnosti osobnosti (schopnosti, charakter, temperament, motivy a vůle ) představují osobnost a co od ní lze očekávat Jedinec musí z důvodu přežití reagovat na vnější podněty/ děje se prostřednictvím vnímání /zachytí informace v lidské mysli prostřednictvím receptorů - základní informace – počitek spojení informací – vjem Co prostřednictvím mozkové kůry vnímáme: vnější podněty sociální prostředí - souvisí s dalšími jedinci, kolektivem, citovou vazbou vůči druhým, schopností se vcítit do myšlení a jednání jiných lidí…

Vnímání prostoru a času Vždy jsme v určitém prostředí, což je dáno nějakou činností, událostí (tomu odpovídající případné jednání) - v prostoru (předměty, lidé, pohyb, vzdálenosti…) - vše v časové následnosti (události jsou posuzovány jednotlivci, vyplývá z toho, že každý může vnímat čas různě ) Představy a fantazie Souvisí se schopností vybavovat si předchozí prožitky, spojovat související předměty, události, vybavovat si konkrétní věci, pracovní postup, výpočet… součástí vybavení představy jsou i smyslové pocity

Fantazie Využívá představy/ může vycházet z již prožitých událostí Spojováním jednotlivých prvků vzniká nová představa, jedinec vytváří nové věci, technické postupy, připravuje budoucí řešení… umělec může vidět svět zcela jiným způsobem, využívání tvůrčí fantazie využívání již zjištěných údajů a doplnění o předpokládané části označujeme – rekonstrukční fantazií ve fantazii se může uplatňovat záměrná činnost (aktivní myšlenkový proces) také může docházet k samovolnému vnikání představ do myšlenkového procesu

Psychické stavy Jedinec je vždy ovlivňován vnitřním nastavením a prožíváním a vnějším působením prostředí Vlivy působící na jedince : momentální rozpoložení může ovlivnit – zdravotní stav, nečekaná událost, mezní situace, konflikt, úspěch, neúspěch, počasí, nutnost rozhodnutí… z toho vyplývá – psychický stav se mění podle okolností a není trvalý/ je výsledkem předchozího jednání, očekávání, zapojení se do činností, aktivního zapojení i pasivity

S psychickým stavem souvisí: připravenost jedince do života schopnost řešit nastalé problémy a situace vzdělání inteligence jedince přizpůsobivost názory spojené s rodinnou výchovou vliv masových médií a přijatých vzorů jedincem politická angažovanost sociální status ekonomická aktivita věk…