INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Víte co je nejchudší část Afriky?
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Afrika – státy Sahelu VY_32_INOVACE_Ze z 2
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
SAHARA a SAHEL.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Čurnová, Hojdarová, Poláková, Robenhauptová
Sahel.
Tropická Afrika.
Registrační číslo projektu
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI07 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7.ročník Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor / předmět: Zeměpis Tematický okruh:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zdeněk Bergman, G Teplice
AFRICKÉ REGIONY.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PROJEKT VEGETAČNÍ PÁSY SVĚTA ( BIOSFÉRA) savany
VY_52_INOVACE_03/2/19_ZEMĚPIS
„Kolébka lidstva“  území na východě Afriky, ohraničené Etiopskou vysočinou na severu, rozvodím Konga na západě, 10° j. š. na jihu a Indickým oceánem.
SUCHO A DESERTIFIKACE. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Roční doby © Petra Lillová
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SAHEL IVO CHVÁTAL.
NEJVĚTŠÍ POUŠŤ SVĚTA SAHARA. NEJVĚTŠÍ POUŠŤ SVĚTA SAHARA.
Afrika – Sahel VY_32_INOVACE_Z SR Mgr. Kosík Lukáš
Afrika – SES - obyvatelstvo
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Africké regiony- Východní Afrika Název sady: Zeměpis 7. ročník.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
Americké regiony Země jižního rohu VY_32_INOVACE_11_35 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této.
PROBLÉM SVĚTOVÉHO HLADU. nejstarší z globálních problémů – akutní hlad vede k bezprostřednímu umírání, chronické podvýživě, náchylnosti k nemocem a degeneraci.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_13.AFRICKÉ REGIONY Téma: AFRICKÉ REGIONY (Sahel.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_05.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_35.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Afrika.
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_ZE6-19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rozšiřování pouští.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
REGIONY AFRIKY.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Sahel – nejchudší část Afriky
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Sahel – nejchudší část Afriky
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/21.0196 Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská škola Lipnice nad Sázavou 213 582 32 Lipnice nad Sázavou Téma hodiny: Africký sahel Doporučeno pro: 7.ročník Předmět: Zeměpis Autor: František Roček Kód: Inovace ICT – 2Z8 Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Sahel – nejchudší část Afriky Sahel je název krajinného typu v Africe na jižním okraji Sahary. Zahrnuje pás stepí a savan táhnoucích se napříč kontinentem od západu k východu, na území Mauritánie, Senegalu, Mali, Burkiny Faso, Nigeru, Čadu, Súdánu a Etiopie. Obr.1

Podnebí sahelu Je zde suché podnebí, ročně naprší 100–500 mm a to v pravidelných až 3 měsíce trvajících obdobích dešťů. V důsledku katastrofálního sucha, které v posledních letech zasáhlo Sahel, se zhoršily životní podmínky v této oblasti. Obr.2

Hospodářská činnost – - samozásobitelské zemědělství Orné půdy je nedostatek, pěstují se hlavně obilniny (čirok a proso). Úrodu ohrožují nálety saranče stěhovavé. Obr.5 čirok Obr.3 proso Obr.4 Pastvu skotu zase ohrožuje výskyt nemocí, takže užitek z chovu není velký.

Degradace půd Ve snaze zajistit si obživu způsobují zdejší lidé další škody: Kácí stromy, vypásají traviny a křoviny dobytkem, vypalují trávu. Tím se snižuje kvalita půdy, snižuje se úrodnost, dochází k degradaci půd. Obr.6

Problémy zdejšího obyvatelstva Trvalý nedostatek potravy Občasný hladomor Nemoci Nízký věk dožití Negramotnost (až 60%) Časté konflikty, občanské války Mnoho uprchlíků … Obr.9 Obr.8 Obr.7

Humanitární pomoc Možnosti: Dodávka potravin Dodávka léků Budování studní Budování škol, vzdělávání Adopce na dálku Obr.10 „ Sebral jsem ze země tisíc korun, pro člověka v tísni jsem je poslal. Jenom teď váhám, zda ten člověk v tísni, zdalipak je dostal. “ Radek Pastrňák Obr.10 Obr.10

Mauritánie Hlavní město: Nouakchott Obr.12 Obr.11 Obr.13

MaLI Hlavní město: Bamako Podíl obdělávané půdy – jen 2% ! Obr.14 Obr.15 Podíl obdělávané půdy – jen 2% ! 90% obyvatel negramotných ! Přitom ve středověku zde byla významná a bohatá říše. Obr.16

Niger Hlavní město: Niamey Obr.17 Obr.19 Obr.18

Čad Hlavní město: N´Djamena Obr.20 Obr.21 Obr.22

Súdán Hlavní město: Chartúm Obr.23 Obr.26 Obr.24 Obr.27 Obr.25

Etiopie Hlavní město: Addis Abeba Obr.28 Obr.30 Obr.29

Somálsko Hlavní město: Mogadisho Obr.31 Obr.32 Obr.33

Závěrečné otázky: Jaké podnebí je v pásmu sahelu ? Kde se toto pásmo nachází ? Jaké plodiny se v sahelu pěstují ? Co škodí tamnímu zemědělství ? Vysvětli pojem degradace půd ! Jaké jsou největší problémy zdejších obyvatel ? Co víš o humanitární pomoci obyvatelům ? Vyjmenuj a ukaž některé zdejší státy. Který je svou rozlohou největší ? Ve které zdejší zemi se rodí vynikající běžci, vytrvalci ? Oblast sužují zdejší piráti – odkud ?

Závěr prezentace – nebyla tak moc veselá že ? Za použití snímků z Wikipedie a dalších zdrojů na internetu vyrobil F.Roček Říjen 2010

Všechny objekty použité k vytvoření této prezentace jsou součástí sbírky klipartů MS OFFICE, případně jsou odkazy na zdroje obrázků uvedeny na dalším snímku. Autorská práva, odkazy, soupis citací, zdroje jsou chráněné dle zákona 121/2000 sb. Použitá literatura: Učebnice Zeměpis 7 Nakladatelství Fraus

Přehled pramenů: Obr.1 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Map_sahel.jpg Obr.2 -http://www.hobotraveler.com/184nigerafrica2005/00394.jpg Obr.3 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sorghum.jpg Obr.4 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Panicum_miliaceum1.jpg Obr.5 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chorthippus_parallelus.jpg Obr.6 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:NegevWadi2009.JPG Obr.7 -http://img.aktualne.centrum.cz/6/16/61622-hlad.jpg Obr.8 -http://img.ihned.cz/attachment.php/160/14362160/rp3EHaniubQyeNIjMUOqmFoVkfxG50d4/dite-hlad-afrika-192.jpg Obr.9 -http://www.lekari-bez-hranic.cz/__we_thumbs__/2337_5_malnutrition_49846_KazumaMomoi.jpg Obr.10 -http://www.charita-adopce.cz/index.php?id=0002468 Obr.11 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Road_of_Hope_02.jpg Obr.12 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mapa_Mauretanie.png Obr.13 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:DSCF2077.JPG Obr.14 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mapa_mali.gif Obr.15 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Targui.jpg Obr.16 -http://www.celysvet.cz/images/republique-de-mali_8.jpg Obr.17 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mapa_nigeru.png Obr.18 -http://www.celysvet.cz/foto/niger_11.jpg Obr.19 -http://www.celysvet.cz/foto/niger_8.jpg Obr.20 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mapa_%C4%8Cadu.png Obr.21 -http://www.fiftyfifty.cz/files/image/naklady-na-jidlo/cad.jpg Obr.22 -http://www.celysvet.cz/fotky/cad_3.jpg Obr.23 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mapa_sudanu.png Obr.24 -http://img.aktualne.centrum.cz/69/32/693206-sudan.jpg Obr.25 -http://www.celysvet.cz/foto/sudan_11.jpg Obr.26 -http://www.treking.cz/archiv/sudan.jpg Obr.27 -http://www.celysvet.cz/images/sudanska-republika_10.jpg Obr.28 -http://www.celysvet.cz/fotky/etiopie_9.jpg Obr.29 -http://www.fotoaparat.cz/images/0149/014970.jpg Obr.30 - http://manicfinland.meisseli.net/sanakirja/gebreselassie.jpg Obr.31 -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mapa_Som%C3%A1lska.png Obr.32 -http://img.aktualne.centrum.cz/225/56/2255642-somalsko.jpg Obr.33 -http://img.aktualne.centrum.cz/12/85/128515-somalsko-ozbrojenec.jpg

Jméno autora práce: Mgr.František Roček Datum vytvoření: Říjen 2010 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Zeměpis Vzdělávací obor: Zeměpis regionů Tematický okruh: Afrika Téma: Africký sahel Metodický list (anotace): Výklad nového učiva