Marcel Duchamp.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Petr Ulrych výtvarná fotografie
POP ART.
Plenér 2006 Výstava výtvarných prací žáků I. a II. stupně.
Friedrich Fröbel ( ).
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.09/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Pop-art 2.polovina 20. století.
Kubismus I. Polovina 20. století.
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
Gotická kultura.
5. Nástin historického vývoje RD
Antonín Dvořák – A.
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
Bauhaus
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
Umělecké směry 20. století
Dadaismus I. polovina 20. století.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Art brut Ondřej Turek 1A. Poprvé ho definoval roku 1945 francouzský umělec a teoretik Jean Dubuffet. Poprvé ho definoval roku 1945 francouzský umělec.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
BAUHAUS Jana Bobčíková.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Reálie - bankovky.
Umělecké směry 20. století
DADAISMUS Jana Bobčíková.
Dadaismus byl mezinárodním stavem mysli nebo spíše životním stylem, než hnutím…
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
KONCEPTUALISMUS Jiří Salajka.
FLUXUS DLOUHÝ PŘÍBĚH S MNOHA UZLY „Vysvobození zvuku“ –
3. Kompozice ve výtvarném umění
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
KUBISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
THOMAS MANN Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Futurismus.
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Ač byli původně umělci sdružení v hnutí Fluxus považováni za mezinárodní sdružení vtipálků, dnes se těší statutu radikálních vizionářů, kteří se snaží.
UMĚNÍ AKCE Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
Poezie 1. pol. 20. století Skupina 42. Skupina 42 Skupina 42 České umělecké sdružení, vzniklo v roce 1942, odtud označení celé skupiny Sdružovala výtvarníky,
Život v rodině Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a přírodními.
MASKA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy uměleckých.
JAKUB KRESA SMRŽICE – BRNO VÝZNAMNÝ ČESKÝ JEZUITA, PEDAGOG, MATEMATIK, DIPLOMAT A INTELEKTUÁL 17. STOLETÍ SEMINÁŘ U PŘÍLEŽITOSTI.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KUBISTICKÉ POPRSÍ – OTTO GUTFREUND
Umění akce a umění za hranicemi galerie v období 60. – 80. let
Graffiti Tematická oblast ESV Komunikace vizuálního umění se znakovými
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
Idea ve výtvarném umění
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
EXPRESIONISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Biblioterapie jako pomocná ruka
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_11
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
JAK NA PROJEKT.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Ready made – umění objektu Autor: Mgr.
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Igor Zhoř , Brno , Brno.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Futurismus.
Transkript prezentace:

Marcel Duchamp

Krátká kapitola Duchampova vyrovnávání se s impresionismem

Fauvistické a kubistické období

Akt jdoucí po schodech

Fontána

Velké sklo

Joseph Beuys

německý teoretik a praktik výtvarného umění, osobnost Warholova významu provokatér, performer, sochař, konceptualista, tvůrce prostorových objektů, pedagog, vyhraněné politické názory za 2. SV pilotem hitlerovského Německa, sestřelen nad Krymem, vyléčen Tatary – vztah k plsti a tuku rozvíjen ve výtvarných dílech po celý život (mimo jiné zájmy)

hlavní motivy tvorby: zajíc, medvěd, jelen, kůň expresivní kresby kysličníky železa a krví autostylizace – klobouk, letecká vesta, zlaté hodinky, později králičí srst propuštěn z pozice učitele na akademii výtvarného umění – přijímal všechny, kdo u něj chtěli studovat (stovky lidí), pořádal stávky, obsazoval ředitelství – pro velkou slávu však přijat zpět a vyhledáván studenty mimo akademickou půdu

akční umělec člen hnutí Fluxus (společnost pro akční umění – hlavní prožitek při akci a náhoda, zal. V USA, vůdčí osobnost Allan Kaprow, pobočky i v Evropě, člen též Milan Knížák) akce Fluxu na univerzitě v Cáchách 1963 – B. rozbíjel šroubovákem klavír na pódiu, jeden z diváků mu rozbil obličej, B. nadšen a proslaven

Včelí královna

akce Jak vysvětlíme moderní umění mrtvému zajíci?

Ticho Žárovka

Židle (židle + tuk)

akce s kojotem (I like America and America likes me), New York, 1974, z letiště sanitkou do galerie, zde 3 dny sám s kojotem a pak opět zpátky do Evropy rovnou z galerie

Medové pumpy, Německo, 1977, 3 tuny medu přečerpávány systémem hadic, med značí „krevní oběh společnosti“.

Konec 20. století

Smečka (1969) Volkswagen bus s dvaceti dřevěnými sáněmi, každé mají na sobě srolovaný filc, kožený pásek, tuk, provaz a kapesní svítilnu. Údajně vyjádření optimistické víry ve schopnost lidstva přežít, pokud se budeme jeden o druhého starat

Hirschkuh (1986) – mastná skvrna